Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Koers dollar kan vakantiereis duurder maken

Discussie gestart

Wop

RIJSWIJK (ANP) - Mensen die een vakantiereis geboekt hebben naar de Verenigde Staten of andere verre bestemmingen kunnen geconfronteerd worden met een prijsstijging.

Touroperators hebben het recht om de duurdere dollar door te berekenen in de prijs en het komt voor dat ze daar gebruik van maken.

De klant moet dan dus bijbetalen, maar heeft wel het recht om de reis alsnog te annuleren. Dit zei directeur Frank Oostdam van de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen (ANVR) woensdag.

Volgens een bericht in De Telegraaf is een aantal reizen 10 tot 20 procent duurder geworden.

Veel mensen boeken hun zomvervakantie in het begin van het jaar. In de loop van dit jaar is de koers van de dollar sterk gestegen ten opzichte van de euro. Daardoor worden de reizen naar de VS en andere landen, waar de dollar bepalend is voor de wisselkoersen, duurder.

Dat mag worden doorberekend in de prijs van het reizen, zoals dat in het verleden ook wel gebeurd is met een forse stijging van de brandstofprijzen.

Wop:  Enigzins belachelijk. Als de dollar goedkoper wordt, dan heb ik nog nooit gehoord dat men geld terug krijgt!
#1 - 23-06-2010, 10:38 uur

ned in MO

ik heb een paar maaden terug voor $9000 aan tickets naar ned geboekt (andersom dus)
Mag dus wel wat terugkrijgen vind ik
#2 - 24-06-2010, 17:39 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Wop

ik heb een paar maaden terug voor $9000 aan tickets naar ned geboekt (andersom dus)
Mag dus wel wat terugkrijgen vind ik

Inderdaad, maar zo werkt het natuurlijk niet.....
#3 - 25-06-2010, 10:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15