Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kortingen, pasjes, miles, lidmaatschappen: welke zijn de moeite?

Discussie gestart

MiamiHeat

In plaats van een stapel kaartjes kun je ook www.cardstar.com gebruiken op je iPhone. Daarmee kun je alle kaarten inlezen en vervolgens oproepen waar nodig.  ^-^

TOP!!! Dank je wel voor deze tip!
#16 - 11-09-2012, 19:24 uur

Dirc

cardstar is wel grappig alleen het is toch niets anders dan een notitie van je kaart.
Dat kan in ieder kladblok programma.
#17 - 11-09-2012, 19:37 uur

Robert

Misschien niet voor de meeste (rondreizenden onder ons) maar dit wilde ik jullie niet onthouden.

Mocht je bijv echte stedentrips maken dan is deze kaart misschien handig om allerlei attracties in die stad en of regio te bezoeken.

Je betaald voor een aantal dagen en tijdens die dagen kun je zoveel mogelijk attracties bezoeken. Denk aan pretparken musea aquariums etc.

Kun je toch flink mee besparen.

Ik heb hem zelf nog nooit gebruikt maar ik heb er al wel 2 besteld voor mij en de vrouw, aangezien wij komende vrijdag vertrekken voor 2 weken LA en daar heb je veel van dat alles maar het is ook in andere steden te gebruiken.

http://www.smartdestinations.com/
#18 - 19-09-2012, 13:06 uur

Bakvet

Goeie tip, in Chicago heb ik zo'n Go-card van Smart Destinations gebruikt, ik was er erg tevreden over. Er zitten bepaalde attracties bij, waar je anders nooit heen gegaan zou zijn, maar als je er eenmaal bent ben je blij dat je ze niet gemist hebt. En het kost niets extra, hoe meer je doet hoe beter. Het enige nadelige was dat die kaart maar tot ongeveer 5 uur 's middags gebruikt kon worden, je kon niet nog eens 's avonds iets leuks ermee doen. Maar dat dwingt je wel om in de ochtend meteen actief te worden, dat is geen straf.
#19 - 19-09-2012, 22:48 uur

Yessica

Helemaal eens met Bakvet. Ik heb die kaart in New York, Boston en Chicago gebruikt en vond het fantastisch. In New York was het een ander bedrijf en waren de voorwaarden wat strenger, maar vooral in Chicago heb ik er erg van genoten. Zeker omdat ik op dag 2 mijn fototoestel ben kwijtgeraakt en we zo weer opnieuw de Hancock in konden en ook opnieuw de skyline cruise (aanrader!) konden doen. Je had ongelimiteerd toegang en dat was echt een plus!
#20 - 20-09-2012, 16:08 uur



Jez

Ons gewaardeerde lid JEZ is dit jaar (of vorig jaar) op gespaarde punten naar Hawaii gevlogen!!!

 embarressed hihihi

Maarreh, klopt! Vorig jaar op airmiles naar Hawaii gevlogen. Je betaalt dan alleen een beetje tax; wij waren voor 2 tickets €210,- totaal kwijt. Naar Hawaii! Ik geloof dat wij pas in 2005 zijn begonnen met airmiles sparen en voor Hawaii hebben we 7 keer met United of een partner gevlogen. Het is belangrijk dat je iets doet met je airmiles account in 18 maanden; gebeurt er in 18 maanden niets, dan vervallen je gespaarde airmiles. Mocht je dat echt niet lukken, dan kun je een minimaal aantal miles kopen, om je gespaarde miles zeker te stellen.

Ik heb nu een vliegplan uitgestippeld waardoor we al in 2014 weer op airmiles naar Hawaii kunnen! Want een ticket van Europa naar Amerika kost inderdaad 60.000 miles, maar van Amerika naar Hawaii "slechts" 40.000. Die heb ik in voorjaar 2014 alweer gespaard, door slechts 3 vluchten met United of partner te maken (plus het kleine beetje dat we over hadden na vorig jaar Hawaii en daar weer hebben opgebouwd). Daar zit wel eenr eis naar Alaska tussen; veer weg, dus veel miles. Dan koop ik dus het goedkoopste ticket naar een willekeurige bestemming in Amerika, zoals we anders ook zouden doen, en doe het stuk naar Hawaii op airmiles.

Ik heb alleen een pasje van United, Wyndham (hotels als Super 8, Days Inn, Travelodge, etc.) en Choice Hotels (Econolodge, Quality Inn, Confort Inn, etc.). Verder heb ik onze credit cards gekoppeld aan restaurants. Dat doe je op de site van United en als je in een aangesloten restaurant eet, worden de punten automatisch bijgeschreven. Er zijn naar mijn idee teveel restaurants aangesloten om hierop te acteren, maar mocht je in een aangesloten eten, gaat dat automatisch.

Autohuur heeft helaas geen zin, want omdat je via een Europese tussenpersoon boekt, kun je op die manier geen miles sparen. Alleen als je zelf rechtstreeks bij de verhuuder huurt, verdien je hier punten mee. Zo huurden wij vorig jaar voor een dagje een Camaro rechtstreeks bij Budget en verdienden daar weer punten mee.

Voor hotels is het ook goed om naar spaaraanbiedingen te kijken. Ik heb bijv. nu 2x in een Wyndham-hotel geslapen vóór 20 september en daarmee de gespaarde punten verviervoudigd.

Mocht je punten missen, kun je die achteraf aanvragen. Het gebeurt mij helaas elke keer wel dat een hotel of zelfs een vlucht niet is bijgeschreven. Even geduld hebben, online aanvraag indienen en klaar!

Tegenwoordig geeft United trouwens geen echte pasjes meer uit maar moet je die zelf printen. Door de fusie met Continental hebben alle leden namelijk andere nummers gekregen en voor een nieuw pasje met je nieuwe nummer moet je die zelf even printen. Je hoeft dus echt geen hele batterij aan pasjes mee te nemen.

Credit cards van de diverse ketens gaat - voor zover ik weet - niet als Europeaan, omdat die gekoppeld moeten worden aan een Amerikaanse bankrekening. (Gaat dus wel als je dat wel hebt) Jammer, want dat spaart nog veel sneller!

Verder zijn de tips van Bakvet zeer waardevol; die weet hier erg veel van!
#21 - 29-09-2012, 09:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Wyndham Hotels and Resorts, die naam klinkt best duur. Toch vallen er tal van budget-hotels onder deze keten, zoals Super 8, Knights Inn, Days Inn, Howard Johnson en Travelodge. Voor wie de komende twee maanden naar Amerika gaat: Wyndham heeft momenteel een mooie actie. Het verblijf in twee verschillende hotels levert je 5500 hotel-spaarpunten op. En dat mag je een tweede keer herhalen, zo zijn er maximaal 11000 punten te verdienen. Als alternatief kan je voor het sparen van air-miles kiezen, dan ontvang je 1000 of 2000 bonus airmiles.

Voorwaarde is wel dat je op de website van Wyndham zelf boekt en je moet natuurlijk eerst jezelf aanmelden, eerst voor Wyndham Rewards en daarna voor deze promotie. Het aanbod kun je hier vinden: http://www.wyndhamrewards.com/stars

Een gratis hotelovernachting kost, afhankelijk van de luxe van het hotel en het lokale prijsnivo bijvoorbeeld 6000, 10000, 14000 of 20000 punten.
#22 - 30-09-2012, 13:52 uur

Dirc

Ik probeer in totaal 16 vluchten van 8 personen met terugwerkende kracht in te voeren bij mijn mileage, maar zo makkelijk is het nog niet.
Natuurlijk heb ik mijn e-tickets voor een deel met de nummers. Maar op de heenweg waren deze niet beschikbaar en niet alle 8 tickets hebben de complete vakantie overleefd.

Daarnaast moet de naam op je tickets matchen met de naam van je Mileage plus account. ik heb geboekt voor 4 man en dus 4 namen. Hij pakt er 1 (de mijne) en de overige 3 geeft hij dus geen match.

Stel je de vraag via mail, dan krijg je doodleuk de link toegestuurd van het formulier met bovengenoemde foutmeldingen........

iemand ervaring  8)
#23 - 15-10-2012, 15:59 uur

Hans B

Ik vrees voor je dat deze truc niet lukt. Je kunt dan wel voor 8 personen gereserveerd en betaald hebben, maar als de naam op het ticket niet overeen komt met het mileage account gaan ze de punten niet bijschrijven.
#24 - 15-10-2012, 20:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bakvet

Je vrienden zouden wel ieder een eigen account kunnen opzetten en de miles daarna aan je kunnen overdragen. De kosten daarvan zijn tegenwoordig zo hoog, dat het eigenlijk geen zin heeft.

Iemand kan maximaal 15000 mijl per jaar aan jou overdragen. De kosten daarvan bedragen $15 per 1000 mijl, dus 15x15= $225. Een 'gratis' award ticket naar de VS kost 60000 mijl + een beetje tax (minder dan $100). Stel je hebt vier bekenden die ieder hun 15000 mijl aan jou zouden geven, dan kost hen dat samen totaal $900, met de tax erbij komt dat gratis ticket dan op bijna $1000! Tel uit je winst. Dit hebben ze van de KLM geleerd: laat je klanten zelf voor hun gratis tickets opdraaien.

Je kunt beter doorsparen, of een bestemming binnen Europa kiezen, die minder mijl kost. Je kunt dan met een Star Alliance partner vliegen. Ik zelf haal tegenwoordig driekwart van m'n miles uit hotelovernachtingen. Choice hotels leveren je 250 mijl per verblijf op, Hilton 500. Een bonus-actie bij Choice leverde met twee overnachtingen 1000 mijl extra op. Nu heeft Wyndham zo'n actie en Mariott ook, maar daarvoor ben ik niet "ge-target" (klopt), en ik kan me er niet voor aanmelden zegt die stomme site.
#25 - 15-10-2012, 20:33 uur

martinm

Het grote voordeel als je in Amerika woont, je kan bij Chase de VISA CC aanvragen/koppelen aan Mileage Plus, elke dollar = 1 mile. Zo heb ik die na 1 jaar woonachtig in Amerika uiteindelijk gekregen (na goede credit history in 2009), kreeg direct 30.000 miles, vorig jaar kwam de nieuwe Mileage Plus Explorer uit en heb deze maar aangevraagd en kreeg toen 40.000 miles erbij, nu heb ik reeds 280.000 miles gespaard (afgelopen jaren ook diverse tickets voor mijn schoomoeder/dochter van NL naar USA geboekt en ook twee keer binnen US op de miles naar Las Vegas en New Orleans gevlogen). Volgend jaar moeten we weer terug naar NL dus heb ik in ieder geval genoeg punten om een aantal keer terug te keren naar Amerika.
#26 - 15-10-2012, 20:43 uur
« Laatst bewerkt op: 15-10-2012, 20:57 uur door martinm »

Bakvet

Starwood Hotels (o.a. Sheraton, Four Points by Sheraton, Aloft, Westin, W, Le Meridien) hebben dit kwartaal een actie waarbij je bij een overnachting dubbele hotel punten krijgt, driedubbele punten bij 3 nachten of meer. Die punten kan je weer omzetten in airmiles, bijvoorbeeld 2000 punten naar 1000 UA miles. Voor de meeste andere vliegmaatschappijen  (b.v. KLM, Delta, American, BA, LH) geldt zelfs een omwisselingskoers van 1:1.
 
Het nadeel van Starwood vind ik dat je account al na een jaar inactiviteit de nek wordt omgedraaid. Ik ben al 9 jaar lid van Starwood, heb nog 0 stays en moet het iedere keer laten heractiveren. Terwijl ik bij Marriott ook 0 stays heb (in meer dan 10 jaar tijd) en dat account blijft gewoon actief.
#27 - 15-10-2012, 20:49 uur
« Laatst bewerkt op: 15-10-2012, 21:13 uur door Bakvet »

Dirc

Dat houdt dus in, ook al reis ik met mijn vrouw, dat ik alleen mijn eigen punten kan bijschrijven (of ze moet dezelfde naam hebben)?
#28 - 15-10-2012, 21:56 uur

Jez

Dat houdt dus in, ook al reis ik met mijn vrouw, dat ik alleen mijn eigen punten kan bijschrijven (of ze moet dezelfde naam hebben)?

Klopt. Het is jouw account, dus alleen jij kunt voor jou airmiles sparen. Je zult voor je vrouw een eigen account aan moeten vragen. Zo doen wij dat ook: de vluchten worden bij elk van ons bijgeschreven en we kijken altijd even met hotelovernachtingen wie de punten krijgt; op diens naam boeken & betalen we dan voor het hotel.
#29 - 15-10-2012, 22:26 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dirc

Aha thanx for the info, dat wist ik dus helemaal niet.
Dus ook al trakteer ik de hele familie op een ticket USA op mijn kosten, helaas geen mileages.
#30 - 15-10-2012, 23:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15