Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Laptop mee?

Discussie gestart

PBa

Hou wel rekening met je reisverzekering als je een laptop meeneemt. Ik wilde de laptop van mijn werk meenemen. Voor de zekerheid heb ik even info opgevraagd over de verzekering. Het blijkt dat er (bij interpolis) slechts voor 1200 aan electronica verzekerd is. Aangezien je waarschijnlijk een digitale foto camera, digitale video camera e.d. bij je hebt, zit je daar zo aan. Ook zonder laptop.

Een AccessDrive o.i.d. kost ongeveer 150 euro. Ik heb ook ergens gelezen dat sommige mensen een MP3 speler van de Aldi gebruikte als backup drive (20GB).

Je laptop als routeplanner gebruiken klinkt ideaal, maar ik zou liever voor 5 euro per dag extra een navigatiesysteem in de auto huren (Hertz Neverlost)
#16 - 09-03-2005, 21:39 uur
Reisverslag New York en Zuidwest USA: http://www.reisverslag.info

Margo Wening

Beetje laat misschien maar ik kom net een "fotobank" tegen, te koop bij

http://www1.nl.conrad.com en dan fotobank intikken in zoekvenster links bovenin, nog geen 100 euri en grotere opslag verkrijgbaar ( voor extra euri natuurlijk :)

Misschien dat iemand hier wat aan heeft..

Margo
#17 - 11-03-2005, 12:36 uur

Tokheim

Eindelijk een laptop gekocht ;D ;D ;D. De voorbereidingen gaan maar door...... Filmpjes muziek routeplanner alles installeren voor de grote overtocht op 6 Juli.....
Ook scannen we ons rijbewijs/pasport enz. enz. hebben we die ook gelijk als backup. Misschien iemand nog meer tips & tri(p)cks.....  ::)
#18 - 04-04-2005, 08:40 uur

Matt Dillon

Ik ben van plan om in september ook mijn laptop mee te nemen.
Vooraf sla ik van alle plaatsen denk te bezoeken een plattegrond op mijn harde schijf op. Bijv. via Maporama. Ook infopagina's van websites (bijv. nps.gov.) ben ik van plan op te slaan. Ik kan deze pagina's daar zonder in te loggen raadplegen.
Nu wil ik de laptop ook in de auto gebruiken. Voor de stroomvoorziening schijn je een car adapter nodig te hebben. Heeft iemand dit al eens eerder gedaan?
#19 - 08-04-2005, 23:05 uur

Coyote

Een AccessDrive o.i.d. kost ongeveer 150 euro. Ik heb ook ergens gelezen dat sommige mensen een MP3 speler van de Aldi gebruikte als backup drive (20GB).

Je laptop als routeplanner gebruiken klinkt ideaal, maar ik zou liever voor 5 euro per dag extra een navigatiesysteem in de auto huren (Hertz Neverlost)

De MP3 speler van Aldi (Mobiele Jukebox) heb ik ook aangeschaft. Vooral om de foto's te kunnen opslaan. Met 20 Gb moet dat wel lukken...  ;) Overzetten van de foto's gaat overigens heel eenvoudig. Wel moet ik van te voren even "mappen" op de Jukebox aanmaken om de foto's per dag op te kunnen slaan. Zet je ze in dezelfde map dan overschrijft ie de bestaande foto's nl. Een minpuntje dus, maar eenvoudig te voorkomen.

Al diverse keren heb ik NeverLost van Hertz gehuurd. Een prima navigatiesysteem. Voor dit jaar heb ik overigens mijn eigen navigatiesysteem, een PDA met Tom Tom USA. Voor het geld dat ik uitspaarde omdat ik bij Dollar een auto (full-size) gehuurd heb ipv Hertz (met NeverLost) kon ik hier in Nederland een PDA met ingebouwde GPS antenne kopen.  ;D

Roland  8)
#20 - 09-04-2005, 11:43 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

SpaceAce

Vooraf sla ik van alle plaatsen denk te bezoeken een plattegrond op mijn harde schijf op. Bijv. via Maporama. Ook infopagina's van websites (bijv. nps.gov.) ben ik van plan op te slaan. Ik kan deze pagina's daar zonder in te loggen raadplegen.
Nu wil ik de laptop ook in de auto gebruiken. Voor de stroomvoorziening schijn je een car adapter nodig te hebben. Heeft iemand dit al eens eerder gedaan?

Wij hebben de laptop ook mee. We gebruiken het programma Microsoft Streets and Trips 2005. We hebben ook een GPS ontvanger die we op het dak 'plakken'. Werkt prima. De kaart is heel gedetailleerd.



Zie http://www.microsoft.com/streets/default.mspx voor meer info.

Een car adapter is wel aan te raden. Wij hebben er een gekocht van Trust. Deze kost ca 40 euro. Het voltage en de plug zijn aan te passen aan het merk en type laptop.



Zie http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=14129 voor meer info.


Mocht je willen internetten dan is het aan te raden om een WiFi kaart en een netwerk-kabel mee te nemen. Met een van beide kun je bij veel hotels gratis internetten of tegen een kleine vergoeding. We hebben in ons huidige hotel - Howard Johnson Anaheim - gratis Highspeed Internet. Kabel inpluggen en we zijn klaar :)

#21 - 12-04-2005, 08:06 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Matt Dillon


Wij hebben de laptop ook mee. We gebruiken het programma Microsoft Streets and Trips 2005. We hebben ook een GPS ontvanger die we op het dak 'plakken'. Werkt prima. De kaart is heel gedetailleerd.


-Is een "simpele" GPS-ontvanger (wel met WAAS) in dit geval voldoende?
-Over "plakken", bedoel je dat letterlijk?
#22 - 17-04-2005, 14:43 uur

Njit


Wij hebben de laptop ook mee. We gebruiken het programma Microsoft Streets and Trips 2005. We hebben ook een GPS ontvanger die we op het dak 'plakken'. Werkt prima. De kaart is heel gedetailleerd.


-Is een "simpele" GPS-ontvanger (wel met WAAS) in dit geval voldoende?
-Over "plakken", bedoel je dat letterlijk?

Van de Streets and Trips homepage:

GPS functionality requires a GPS device that supports NMEA 2.0 or later, configured to use COM port 20 or less

En over dat plakken.. Het ding bevat een sterke magneet. Daarmee 'plak' je hem dus op het dak. Zit een mooi knipperlampje in zodat je lekker interessant kunt overkomen :)

#23 - 30-04-2005, 16:34 uur

Tokheim

Kan je die laptop soms met een gerust hart ook op je hotelkamer laten liggen of kan dit absoluut "not". Hoe doen jullie dit ?
Thanks

Theo
#24 - 06-06-2005, 10:04 uur

Chiefram

Kan je die laptop soms met een gerust hart ook op je hotelkamer laten liggen of kan dit absoluut "not". Hoe doen jullie dit ?
Thanks

Theo

Ik neem de laptop bijna altijd mee als ik onderweg ben. In feite kun je niet zomaar de laptop open en bloot in je kamer laten liggen. Vaak zijn de kamermeisjes met meerdere kamers tegelijkertijd bezig en staat je deur gewoon open! Er kan dus van alles en iedereen 'eventjes snel' je kamer binnenkomen en net doen alsof het hun kamer is en ze de laptop vergeten zijn.

Maar... ik sleep ook niet elke keer mijn laptop mee als ik mijn kamer verlaat. Ik zorg er dan wel voor dat deze in mijn koffer onerin ligt met iets er om heen gewikkeld, zoals een t-hirt of trui. Dan valt het niet zo op. Tot nu toe nog nooit problemen gehad.

Maar wel oppassen natuurlijk, want eens komt het een keer dat er wel iets gebeurt...
#25 - 06-06-2005, 15:56 uur

jacq

Wij hebben ook overwogen de laptop mee te nemen voor de foto's. Ook gezocht naar geheugenkaartjes (lenen!). Uiteindelijk hebben we toch besloten voor 200 euro een externe harde schijft te kopen. Het is een klein ding, in een tasje, grootte van een kleine digitale camera. Er kan 20 gig aan geheugen op, dat moet voldoende zijn voor alle foto;s. Prettige bijkomstigheid: er kan ook muziek op in mp3 formaat. En geen gesleep dus met een zware laptop.
#26 - 16-06-2005, 15:24 uur

Hans B

Hallo,
ik neem de laatste jaren altijd m'n laptop mee. In de eerste plaats heb ik dan veel gegevens bij me, bv. allerlei dingen die ik van te voren uit de boeken en reisbrochures heb uitgezocht (leuke dingen om te zien en te doen). Verder vind ik het erg handig om het reisverslag bij te houden. Eerder schreef ik de gegevens in een schriftje en moest het vervolgens uitwerken en overtypen. Nu ben ik in een keer klaar. Vorig jaar hebben we een digitaal cameraatje gekocht, het programma geladen op de laptop en ideaal. Als je een serie foto's hebt gemaakt eventjes overzetten en je kunt weer verder. M'n dochter heeft een rugzak/schooltas met daarin een apart vak voor een laptop, die nemen we mee als handbagage. Idealer kan het niet vind ik.
Hans
#27 - 16-06-2005, 17:43 uur
« Laatst bewerkt op: 16-06-2005, 17:44 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Wildy

Hallo , ik heb nog eventjes deze vraag.
Ik ben ook van plan om  mijn laptop mee te nemen naar de States , maar zou hem in de valies willen steken.
Goed tussen de kleren en andere stuff gestopt.

Ik zie het eigenlijk niet zitten om dit als handbaggage mee te sleuren, ge moet er dan toch altijd op letten hé.

Is dit aan te raden of toch maar meenemen als handbaggage.

Alvast bedankt voor de info.

Greetz,
Wildy
#28 - 02-07-2005, 13:07 uur

Chiefram

Ik stop dat 'ding' ook meestal in de gewone bagage, goed ingepakt tussen de kleding.

Het is dan wel zo dat de kans groter is dat je koffer er wordt uitgepikt voor een extra kontrole. Je krijgt dan je koffer terug met een papiertje er in dat men je koffer heeft doorzocht.

Maar tot nu toe heb ik nog nooit problemen hiermee gehad en ik vlieg minimaal 4 tot 6 keer per maand.
#29 - 02-07-2005, 13:32 uur

alexjuh

hallo,

het moet toch mogelijk zijn om je foto's bij een internetcafe oid. op een cd te branden....?
#30 - 03-07-2005, 16:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15