Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

lees boeken

Discussie gestart

sasja

Zoals zoveel mensen, kom ik op vakantie pas echt aan lezen toe.
Nu zoek ik titels van boeken, die zich afspelen in het land waar ik naar toe ga.
In dit geval Amerika. De vorige keer heb ik: Ken Follett (de vuist van Eden)
en John Grisham (de Broederschap) gelezen.
Wie heeft er tips ?
#1 - 30-01-2006, 10:21 uur

Rebecca

Ik weet niet zeker of het volgende boek zich ook afspeelt in Amerika, ik dacht het wel......

Bloemen op zolder van Virginia Andrews.

Dat vond ik echt een heel goed boek om te lezen. Ik weet natuurlijk niet precies waar je van houdt, maar dat boek wil ik je in ieder geval aanraden. ;)

Gr,
Rebecca
#2 - 30-01-2006, 10:28 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

Njit

Veel bestsellers zijn vertaald uit het Engels en spelen zich af in Amerika. Dit is wel een erg algemene vraag :)

 
#3 - 30-01-2006, 10:31 uur

sasja

Veel bestsellers zijn vertaald uit het Engels en spelen zich af in Amerika. Dit is wel een erg algemene vraag :)

Dat is nieuws,  dat wist ik niet!
Ik vraag ook TIPS dus wat vind iemand anders een aanrader wat is hier algemeen aan?????
#4 - 30-01-2006, 10:41 uur
« Laatst bewerkt op: 30-01-2006, 10:50 uur door Njit »

Njit

Wat voor een Genre vind je leuk? Dat zou je vraag al een stuk minder algemeen maken..

#5 - 30-01-2006, 10:51 uur

MetalPig

De vorige keer heb ik: Ken Follett (de vuist van Eden)
en John Grisham (de Broederschap) gelezen.
Wie heeft er tips ?
Welk genre zoek je? Grisham valt in het vakje legal thriller; als je die ene leuk vond, kun je de rest van zijn werk ook wel waarderen: da's allemaal hetzelfde.
Follett ken ik niet.

En welke plaatsen in de VS ga je bezoeken? Misschien kunnen we eventuele tips ook nog daarop toespitsen.
#6 - 31-01-2006, 10:19 uur

Mrjn

Mocht je naar het zuiden gaan; over South Carolina kan ik je de schrijvers Dorothea Benton Frank en Pat Conroy aanbevelen. Conroy is wel bekend van de verfilming The Prince of Tides en is mijn favoriete schrijver.
Als je naar Savannah zou gaan, zou ik John Behrendt - Midnight in the garden of good and evil lezen. Als je een rondrit zou doen, wordt er zeker over dit boek gesproken.
En voor Maine geldt natuurlijk dat je Stephen King gelezen moet hebben.
#7 - 31-01-2006, 10:49 uur

Jez

Ben nu Luanne Rice aan het lezen. Valt wel echt onder de categorie romans, maar het is leuk om te lezen en verteld het e.e.a. over Montana/Wyoming. Op mijn lijstje staat nog Nevada Barr; het boek Bloedspoor speelt zich af in Glacier NP en er schijnt ook veel over het park beschreven te worden. Ik heb ook nog klaarliggen "Holland/USA"; een reisverslag langs alle 28 plaatsen met de naam Holland (in Amerika dus). Ik weet even niet wie de schrijver is, maar het boek is nog te krijgen bij de Slegte.
#8 - 31-01-2006, 18:17 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

USvsNL

Wat dacht je van "Amerikanen zijn niet gek" van Charles Groenhuijsen? (er waren ook lezingen van hem  maar die zijn jammer genoeg voorbij, hij is waarschijnlijk voorgoed het land uit)
#9 - 02-02-2006, 17:40 uur

Jez

Nicolas Evans (Horse Whisperer) heeft weer een nieuw boek, "Het Keerpunt", dat zich afspeelt in Montana.
#10 - 02-02-2006, 23:50 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

bgroeneveld

Ik heb het boek van Charles in september op Schiphol gekocht en in het vliegtuig terug naar de VS gelezen. Aardig boekje, alleen Charles is voor mij een beetje te pro-Bush. Ik hoop dat hij beter weet, hij heeft tenslotte dicht bij het vuur gezeten daar in Washington en alleen zijn collega's op stang heeft willen jagen -- altijd een leuk spelletje, veel Nederlanders mogen graag wat anti-Amerikaans zijn, overigens zonder gehinderd te worden door kennis van zaken.
#11 - 03-02-2006, 06:25 uur

sweatbox

Charles Bukowski - Post Office, Hollywood of Ham on Rye.
Jack Kerouac - On the Road (deze ligt klaar, voorlopig nog geen vakantie)
#12 - 03-02-2006, 08:13 uur

MetalPig

Wat dacht je van "Amerikanen zijn niet gek" van Charles Groenhuijsen?

Da's fictie zeker?  ;)
#13 - 03-02-2006, 10:32 uur

Mrjn

Charles Bukowski - Post Office, Hollywood of Ham on Rye.
Jack Kerouac - On the Road (deze ligt klaar, voorlopig nog geen vakantie)

Aan het einde van On the Road, zat ik me af te vragen of ik misschien te weinig (namelijk geen) verdovende middelen had gebruikt om dit boek te kunnen volgen. Fascinerend boek, maar wel raar.
#14 - 03-02-2006, 11:45 uur

stinger

ik krijg vaak boeken van toeristen,allemaal in het engels maar o zo leuk,een heel goed boek vond ik :
perfect match van jodi picoult.

Ook een heel mooi boek is de rookspringer van Nicholas Evans...............zooo mooi!!
#15 - 03-02-2006, 15:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15