Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Man krijgt 7,2 miljoen voor 'popcornziekte'

Discussie gestart

Wop

DENVER -  Een man uit de Amerikaanse staat Colorado krijgt een schadevergoeding van 7,2 miljoen dollar voor een chronische longaandoening door een chemische stof die gebruikt wordt in magnetronpopcorn. Dat heeft de Amerikaanse rechtbank woensdag bepaald.

De fabrikant van de popcorn en de supermarktketen die het verkocht, waren volgens de juryleden in de zaak nalatig door geen waarschuwingen op etiketten te zetten dat de botersmaakstof diacetyl gevaarlijk is.

De 59-jarige Wayne Watson is de eerste bij wie de longziekte was vastgesteld door het eten van de popcorn.

Bron: Telegraaf..

Wat vinden wij hier nou van?
#1 - 20-09-2012, 08:04 uur

Yessica

Wat dacht je van de High Fructose Corn Syrup? Die rotzooi zit werkelijk overal in; brood, augurken, graanrepen, jam, cereal, mayonaise, etc. etc.
Ik snap best dat zo veel Amerikanen overgewicht hebben, want deze dikmaker zit werkelijk overal in verstopt. Ik boycot ieder product waar het in zit.
#2 - 25-09-2012, 12:11 uur



Pieter79

Ik heb ergens gehoord of gelezen hier dat deze gast 3 zakken magnetron popcorn per dag wegwerkte. Je kunt ook overdrijven... En ook blijf ik het maar de vraag vinden of dit 'm werkelijk deze longziekte heeft opgeleverd, en dan de 7.2 miljoen dollar schadevergoeding is ook exorbitant. De meeste mensen zullen dit opgeteld in hun hele werkende leven nooit bij elkaar verdienen, laat staan iemand van 59 nog tot z'n pensioen (ok, ik weet niet wat hij voor beroep heeft).

Als je denkt dat 3 zakken popcorn goed voor je is, dan kan ik nog wel meer voedsel bedenken waarvan je iets kunt krijgen als je niets anders dan dat wegwerkt. Door deze idioten zijn verzekeringen duurder dan nodig, doktors die een gigantisch extra bedrag rekenen om zich maar in te kunnen dekken.

Just my 2 cents...
#3 - 25-09-2012, 12:38 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Mississippi

Prima. Er zit teveel troep in veel eten. Daar moeten fabrikanten voor worden gestraft.

Het is geen straf voor het (legaal) toevoegen van de botersmaakstof,  maar voor het feit dat de fabrikant geen waarschuwingen op het etiket gezet heeft. Dit soort zaken zal er alleen maar toe leiden dat meer tekst op de etiketten komt.

#4 - 25-09-2012, 22:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15