Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Zou graag wat advies van jullie over twee Excursies .Page Antelope Canyon

Antelope Canyon Tour Photographic of de
100%
1 (100%)
Antelope Canyon Jeep & Wandeltour

0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1

Advies Page Antelope Canyon

Discussie gestart

riette

Mischien dat iemand ons wat advies kan geven welke excursie we het
beste kunnen nemen en wel deze.
Page  Antelope Canyon Tour Photografic  of de Antelope Canyon Jeep & Wandeltour
is vast wel iemand die er al eens is geweest,voor ons is dit de eerste keer.!
Alvast bedankt voor jullie reactie..        Riette
#1 - 01-09-2016, 14:29 uur

Cees A

Ik zou geen van beide tours nemen.    Sterker nog, ik zou helemaal niks boeken.
Ik zou gewoon vroeg in de ochtend (08.00 uur of 08.30 uur) naar Lower Antelope Canyon rijden, een ticket kopen en met de eerstvolgende groep naar beneden gaan.
Als je vroeg gaat ben je de meute voor, is er altijd nog wel plaats in een groep en is de lichtinval in de Lower Antelope Canyon het mooist.
Bovendien, en da's ook niet onbelangrijk, de meeste mensen (en ik ook) die zowel Lower als Upper Antelope Canyon hebben gezien vinden de Lower veel mooier dan de Upper.

Lees hier meer over Page en Antelope Canyon: http://www.verenigdestaten.info/steden-page-arizona/
#2 - 01-09-2016, 16:00 uur

Chris RTA

Ik denk dat TS het hier meer over de upper antilope canyon heeft en niet de lower.

De foto tour zou ik niet doen. Dat is pure geldklopperij. Als je gewoon een normale tour pakt rond het middag uur, zie je hetzelfde als de fototour. Alleen wordt je er bij het mooiste punt een beetje doorheen gedrukt omdat je geen foto tour hebt. Maar op dat punt moet je gewoon een beetje brutaal zijn en toch je momentje pakken om een foto te maken.  Zo deed ik het ook. Laat je vooral niet al te veel opjagen.

Zie mijn foto's reistipsamerika  Verslag van 2009 en 2010.

#3 - 01-09-2016, 20:16 uur
« Laatst bewerkt op: 01-09-2016, 20:17 uur door Pipo Chris »

Cees A

Ik denk dat TS het hier meer over de upper antilope canyon heeft en niet de lower. 
Dat had ik ook begrepen.  :)
Ik wilde Riette er alleen op attent maken dat er meer mogelijkheden zijn dan (dure) georganiseerde tours door Upper Antelope Canyon.
Maarre  ......... Christian,  jij bent volgens je verslagen ook in beide canyons geweest.  Welke vond jij de mooiste ?
#4 - 02-09-2016, 09:16 uur

Chris RTA

Ik las inderdaad dat veel mensen volgens jou de lower het mooist vinden. Ik heb daar niet op gereageerd omdat ik het gewoon niet kan zeggen. Ik vind beide heel mooi.

Als je het gaat vergelijken en dan ook je ervaring mee telt en niet alleen hoe het eruit ziet kun je verschillende dingen erover kwijt.
Upper: mooi licht spel, makkelijk te belopen, je wordt een beetje gepushed bij de bekende lichtstraal, foto tour of gewone tour, onder breed/boven smal.

Lower: iets minder mooi lichtspel, iets lastiger te belopen, je wordt niet gepushed, maar 1 tour beschikbaar, onder smal/boven breed, wellicht een beetje claustrofobisch voor sommige mensen.

Volgens mij hadden wij bij de lower een iets kleiner groepje en liepen er twee jonge begeleiders mee waarvan er eentje de hele tijd op een fluit speelde.

Je moet ze toch allebei gaan zien. Je moet zorgen dat je hier geen keuze hoeft te maken. Het ligt vlakbij elkaar en kan makkelijk op 1 dag gedaan worden.
#5 - 02-09-2016, 11:25 uur

Hans B

Wat ik me van de upper kan herinneren is dat het erg druk is, soms zelfs uitverkocht. De lower is ongeveer 2x zo lang en heeft ook prachtige foto momenten. De 'lightbeam' in de upper (zand opgooien in de zonnestraal en daarvan een foto maken), wordt nooit zo mooi als de pro's ze op internet hebben gezet.
Mijn keuze zou zijn lower. Wij betaalden vorig jaar ik dacht $25pp
Nog een tip, indien je voldoende tijd hebt, rij van de lower helemaal de weg af naarde Marina en neem een kajak voor de hele dag. Ca. $25 pp en peddel naar de plek waar de Lower Antelope uitkomt in de zijarm van de Colorado River. Een prachtige trip van ca 4 a 5 uur heen en weer. Denk aan de zonnebrand op het water. Goed insmeren.  ;)
#6 - 04-09-2016, 19:52 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Lianne

Hans B, weet je de precieze gegevens nog van waar je die kajak kunt huren? Ik kan het namelijk niet vinden.
Want het lijkt mij wel erg gaaf om dat te doen!
#7 - 22-01-2017, 21:51 uur

Hans B

Ik heb even geen knip en plak functie ter beschikking voor de link, maar zoek naar www.lakepowellhouseboating.com, daar vind je de sea kajak rental wel ergens.
#8 - 23-01-2017, 09:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

amerikaantje

Als je de upper canyon wilt bezoeken moet je echt op tijd reserveren anders is daar gewoon geen plek!

Je kan max 4 maanden van te voren reserveren, die slots zijn nu nog niet beschikbaar.

In de lower gingen wij in veel kleinere groepen door de canyon en kan je echt ook tijd nemen voor wat mooie foto's. Iedereen wacht dan ook vaak keurig op elkaar en de gids geeft nog wat advies, voor mooie foto's (bv de iPhone camera stand op chrome zetten!).

Ik zal binnenkort even de foto's toevoegen aan de website, dan kan je die bekijken. https://www.amerikaantje.nl/fotos.html
#9 - 09-03-2017, 16:59 uur

Robert

Als je de upper canyon wilt bezoeken moet je echt op tijd reserveren anders is daar gewoon geen plek!

Reserveren kan nooit geen kwaad als je zeker van je zaak wil zijn, maar mijn ervaring is net zoals die van Cees. In 2015 midden zomer (juli) daar ons in de ochtend gemeld en we konden meteen al mee naar de lower. Meteen ook geboekt voor de upper en die konden we na de lunch doen, Tussentijds geluncht en naderhand nog even horseshoe bend meegepikt alles in 1 dag zonder reservering. Nu kan er in 2 jaar natuurlijk veel veranderen. Maar was toen dus goed te doen op de bonnefooi.

ps en de lower vond ik ook mooier, maar allebei doen als je daar toch bent

#10 - 10-03-2017, 17:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15