Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nieuw: adviesbureau voor studie in de VS

Discussie gestart

mariska

Beste mensen,

Enige tijd geleden had ik jullie gepolst over mijn plannen om een studieadviesbureau te starten gericht op mensen die in de VS een studie willen doen. Heb toen ook waardevolle reactie gekregen. Ook gesproken met de Amerikaanse ambassade en enkele universiteiten/hogescholen, die heel positief waren. Ben blijkbaar de enige in NL die dit type maatwerk-diensten aanbiedt.

ik wil jullie hierbij laten weten dat ik inmiddels UStudy heb opgericht. Mijn website is nog niet helemaal af, maar ik nodig jullie graag uit om een kijkje te komen nemen: www.ustudy.nl

Wellicht kan ik huidige of toekomstige forummers nog eens van dienst zijn!
#1 - 20-08-2005, 15:43 uur
Studeren in de VS? www.ustudy.nl

Ebelix

Mariska,

Gefeliciteerd met je bedrijf. Ik hoop dat je actief blijft op dit forum zonder dat daar een commerciele gewin plaats vindt. Alle kennis is van harte welkom bij het beantwoorden van vragen van mensen die willen studeren in Amerika.



#2 - 21-08-2005, 16:25 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

mariska

Uiteraard!
#3 - 21-08-2005, 17:13 uur
Studeren in de VS? www.ustudy.nl

Tompy

Leuke site, voor sommige mensen kan dit heel makkelijk zijn.
#4 - 22-08-2005, 01:29 uur

Bambibekkie

Beste Mariska,

Je schrijft dat je maatwerkdiensten aanbiedt aan mensen die in Amerika willen studeren en dat je daarin de enige bent. Volgens mij zit er in Amsterdam een organisatie die dit al jaren doet. In elk geval is mijn vriendin ermee naar Amerika, ze hebben geregeld dat ze kon studeren aan een hele leuke universiteit en ze kreeg nog een flinke beurs ook. Ze heten iets met Fullbright Center of zo. Je kunt er ook gratis informatie krijgen over van alles wat met studeren in Amerika te maken heeft. Dus zo uniek ben je niet!
#5 - 23-08-2005, 14:07 uur

mariska

Beste Bambibekkie,

Je hebt gelijk dat het Fulbright Center in Amsterdam gratis informatie over studeren in de VS heeft. Voor individuele adviesuren moet je betalen. Zij voeren twee beurzenprogramma's uit die gericht zijn academisch getalenteerde studenten. Alleen als een student door de selectie voor een van die twee beurzen komt, krijgt hij/zij volledige begeleiding bij de aanmelding bij een Amerikaanse universiteit. Zoals jouw vriendin heeft gekregen.

Wat ik aanbied is een zgn. compleet servicepakket voor iedereen die in de VS wil studeren (dus maakt niet uit of je hoge of lage cijfers hebt, alleen goed in sport bent, of je de Nederlandse nationaliteit hebt, of je alleen een undergraduate studie wil doen etc. etc.).  Dus maatwerk passend bij de specifieke wensen en kwaliteiten van de student. Naast meedenken over profiel en wensen van de student, geef ik ook advies over referenten, herschrijf ik statements of purpose en aanbevelingsbrieven etc.

Een hele bijzondere dienst die ik aanbied (echt uniek in Nederland) is dat ik actief op zoek ga naar fondsen voor de student, ongeacht of die van overheid, bedrijfsleven, particuliere fondsen of de Amerikaanse universiteit zelf afkomstig zijn. Deze dienst verleent het Fulbright Center niet en volgens mij is juist daaraan grote behoefte bij studenten. Want geld is vaak de grootste drempel om in de VS te gaan studeren.

Overigens hebben ik een goede relatie en ook samenwerkingsafspraken met het Fulbright Center en de Amerikaanse ambassade.
#6 - 02-09-2005, 13:53 uur
Studeren in de VS? www.ustudy.nl

schorp

Beste Mariska,

Je schrijft dat je maatwerkdiensten aanbiedt aan mensen die in Amerika willen studeren en dat je daarin de enige bent. ....... Dus zo uniek ben je niet!

Wow, Take it EASY!!!  Jij claimde (je hebt het verbeterd!!) met alle zekerheid op je website dat Pittsburgh de hoofdstad van Pennsylvania is; it's not, het is Harrisburg!!!  Misschien is het beter om niet zo snel tot je conclusies te komen???

En Mariska, ik vind dit hartstikke gaaf, dat je dit doet, ik wens je heel veel success en zal al mijn vrienden/verre family leden die in NL wonen en die hier in de VS willen studeren naar jou site toewijzen!!!  Ik zal ze ook op andere NLs-talige sites over je site vertellen.

Veel Success!!!
#7 - 02-09-2005, 21:53 uur
« Laatst bewerkt op: 02-09-2005, 21:59 uur door schorp »

mariska

Schorp, bedankt voor je steun!
Ik krijg gelukkig alleen maar veel positieve reacties. En er is echt behoefte aan een volledig begeleidingstraject, dus ik merk dat ik in een gat ben gesprongen. Heb inmiddels zelfs klanten uit Belgie.  
#8 - 11-09-2005, 12:09 uur
Studeren in de VS? www.ustudy.nl

exoticgirl

Ik ga ook in de VS studeren , zou eigenlijk in Augustus gaan, maar helaas had ik de benodigde i-20 form nog niet die ik nodig heb om een F-1(studenten) visum aan te vragen, Ik heb hem gisteren van mijn College in the states in de bus gekregen samen met mijn acceptance letter..een hele pakket...en heb volgende week min visum interview bij de Consulaat.Eerst dacht ik dat mijn VBO diploma niks kon doen.....maar nu krijg ik  een 2e  kans in Amerika
zonder er 6-7 jaar over te doen...zoals dat in Nederland is met hun Rot systeem...stuur gewoon iedereen naar 1 school een highschool dan mensen zo stom in een catagorie te zetten. Ik kreeg VBO advies omdat ik jong en kind was....ik deed mijn best niet.Ik zag niet echt in dat het gevolgen voor mijn toekomts zou hebben, ik was 11. Ik ga nu voor mijn Bachelors  degree. Ik heb al al de benodigde toelatings testen en toetsten gedaan. Inclusief een engelse TOEFL test
Ik ga  Verpleegkunde studeren!!!! Ik ben heel er blij zoals jullie wel merken, alleen moet ik mijn visum nog zien te krijgen, als ze mij afwijzen kan ik een jaar lang nog iedere week een nieuwe aanvraag doen, ik moet bewijzen dat ik banden met Nederland hebt, dus dat ik terug zal keren, wat dus heel moeilijk is, regardless of situation...dus ik probeer heel wat paperein en documenten te verzamelen om het te bewijzen.

Wens me sucess!!!!!!!!!!!!!!
#9 - 05-10-2005, 17:18 uur

usaxtreme

heel veel succes ermee mariska

toch jammer dat ik t niet heb gedaan / kunnen doen  ::)
#10 - 05-10-2005, 17:34 uur

mariska

maar nu krijg ik  een 2e  kans in Amerika
Ik ga  Verpleegkunde studeren
Wens me sucess!!!!!!!!!!!!!!

Geweldig, dat je een tweede kans krijgt. Je hebt helemaal gelijk dat het hoger onderwijs in de VS veel toegankelijker is dan in Nederland. Niet noodzakelijk alleen maar met een HAVO of VWO diploma. Het is denk ik nog erg onbekend in Nederland dat je via de Amerikaanse route ook een bachelor's diploma kunt halen en dan zonder de benodigde vooropleiding. Zo kijken mensen me nog ongelooflijk aan als ik zeg dat je als 18-jarige met een VMBO-diploma op zak binnen 4 jaar een Amerikaans bachelor's diploma kunt halen. Het komt alleen maar aan op motivatie, doorzettingsvermogen, voldoende Engels en natuurlijk....geld  ;). Maar het is dus zeker mogelijk!

In ieder geval wens ik je veel succes met je visumaanvraag! Gaat vast lukken!
#11 - 10-10-2005, 20:59 uur
Studeren in de VS? www.ustudy.nl

exoticgirl

Dank je wel Mariska, ze hebben mijn visumaanvraag goedgekeurd en ik had mijn visum binnen 2 dagen in de bus. Omdat ik in January begint mag ik pas in December naar de VS vertrekken op grond van mijn studenenvisum dus ik ben nu al mijn spulletjes aan het inpakken om voor 4 jaar naar de VS te vertrekken.
Ik weet zeker dat het me gaat lukken, voorheen was ik niet serieus wanneer het om scholing ging, ik besefte niet dat het om mijn toekomst ging, maar nu weet ik wat ik wil en wat ik wil bereiken en ik zet trouwens ook  tienduisenden Dollars op spel , dus voor mij zit falen er niet in.
#12 - 07-11-2005, 16:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15