Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nieuw hier

Discussie gestart

roonlimburg

Er is wel een regel dat een land niet meer dan 7% van de visa uit hun regio toegewezen kan krijgen. Een dergelijke regel werkt in het voordeel van kleinere landen, zoals Nederland.

Die regel wordt volgens mij pas toegepast tijdens het hele proces NA het verzenden van de NL's. Kijk maar eens hoeveel "winnaars" in Polen(6211) zijn.
Pas op het moment dat ze in Polen 3500 mensen een visum hebben gegeven wordt het proces voor Polen stopgezet. Overigens hebben de kleinere landen er wel wat profijt van de Rusland niet meer mee mag doen, dat komt inderdaad wel weer ten goede aan de andere Europese landen. Vandaar waarschijnlijk dat er voor de DV2005 ongeveer 35 tot 40 winnaars meer waren in Nederland dan voorgaande jaren. Van mij mogen meer landen in Europa afvallen (zoals Polen).
#16 - 15-10-2004, 14:38 uur
« Laatst bewerkt op: 15-10-2004, 14:41 uur door roonlimburg »

heivalido

het is toch ook zo dat de landen met de meeste winnaars van de vorige keren, de volgende keer niet mee mogen doen, dus wat dat betreft hebben de kleinere landen altijd wel een klein voordeel denk ik.
En wat de Nederlanders betreft, wij duimen voor iedereen die al wel gesellecteerd zijn maar nog geen uitnodiging hebben. En we duimen voor alle DV2006 deelnemers.
#17 - 16-10-2004, 11:01 uur

Chiefram

als je naar het cut-off nummer van deze maand kijkt, dan is azie bijna niet om hoog gegaan. Misschien zijn de Amerikanen bang om te veel aan Irak, Iran en andere islam landen te geven. Europa daarentegen is in verhouding heel erg omhooggegaan. van 10800 naar 13000 in 2 maanden tijd.
Azie van 4300 naar 5000.

Om je eerlijk te zeggen, vind ik het juist zeer langzaam omhoog gaan, die Europese nummers. Alle nummers dit jaar trouwens. Er zijn meer jaren geweest dat ze met enige duizenden per maand omhoog sprongen. Vorige maand heeft het zelfs gewoon 'stil' gestaan...
#18 - 16-10-2004, 11:04 uur

heivalido

Aangezien de deelnemers toch geen enkele invloed hebben op hoe de loterij verloopt kunnen ze alleen maar hopen en geduldig zijn. Sbull, Peperzout en alle andere deelnemers,  Wij hopen met jullie mee.
#19 - 16-10-2004, 11:12 uur

Chiefram

Wij hebben ook 14 maanden in onzekerheid geleefd! Wel van KCC een brief ontvangen dat wij 1 van de 100.000 winnaars zijn en dat er 'slechts' 50.000 daadwerkelijk een Green Card kunnen krijgen...

Steeds denk je bij jezelf: 'Ja, we gaan het halen, de nummers schieten lekker op!'... en dan weer 'Shit... we zouden er ook net buiten kunnen vallen als het zo door gaat!'

En dan ineens 1 maand voor de allerlaatste maand: er zijn nog 400 case-nummers voor u!!! Geloof mij maar, dan wordt je gek! het zou toch niet zo zijn na 14 maanden in ontzettende onzekerheid te leven, dat je case-nummer net niet doorgaat omdat ze net vlak voor je unieke case-nummer gestopt zijn omdat het fiscale jaar is afgelopen!

Ik weet wat jullie meemaken, met die onzekerheid. Ik ben blij dat wij er vanaf zijn, want je gaat letterlijk door een hel, zeker als je echt zo graag wilt gaan... Ik wens deze onzekerheid echt nooit in mijn leven iemand toe. Men zou eigenlijk een ander systeem moeten zien te vinden, bijvoorbeeld dat de overblijvers die eerst met een brief van KCC worden blijgemaakt, de eerste kansen krijgen bij het volgende fiscale jaar... Dan kun je misschien wel 2 jaar moeten wachten, maar dan weet je ook dat je aan de beurt komt. Dat is nu namelijk niet het geval. Nu kunnnen ze je in principe blij maken met een dode mus.
#20 - 16-10-2004, 11:32 uur

heivalido

Niet een erg slimme avatar voor iemand die naar de states wil Chief, als ze op het consulaat ook dit forum lezen, scoor je zo geen punten denk ik.  :-\
#21 - 17-10-2004, 02:26 uur

Bakvet

Je zegt gewoon tegen ze dat Clinton toen nog president was.  ;D

- "What did I do?"

#22 - 17-10-2004, 02:42 uur
« Laatst bewerkt op: 17-10-2004, 02:48 uur door Bakvet »

Chiefram

 ::)

Maar het is toch goed dat de plantjes met dat warme weer zo nu en dan eventjes besproeid worden?

Of zie ik dat verkeerd? LOL!  :D ;)
#23 - 17-10-2004, 11:43 uur

heivalido

Hallo, ben jij bekend in Amerika, je mag alleen op Woensdag en op Vrijdag de Sprinkler installatie van de tuin gebruiken vanwege de waterwetgeving.  :P
#24 - 17-10-2004, 12:31 uur

Chiefram

Uhhh... dit was ook op een woensdag... geloof ik...  ??? :o :(
#25 - 17-10-2004, 17:49 uur

enny

Hangt van de State af.
in New Jersey mocht het vorig jaar om de dag. Dit jaar was er genoeg regen gevallen en mocht het hoe vaak je het wil. het regent hier vaak genoeg in de zomer, zodat je de sprinklers amper gebruikt hier, niet zoals bij jullie in florida!
#26 - 17-10-2004, 18:18 uur

heivalido

niet zoals bij jullie in florida!

Zaten we maar al in Florida  ;) maar voor zover ik weet is de grondwaterstand in Florida ook weer op goed niveau dus volgens mij zijn de wetten daar ook versoepeld.  ;D
#27 - 17-10-2004, 20:52 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15