Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ontvangst amerikaanse televisiezenders

Discussie gestart

stef

???
Hoi,

Ik zou graag de amerikaanse televisiezenders willen ontvangen. Weet iemand hoe ik dit kan regelen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Stef
#1 - 20-06-2004, 17:43 uur

Chiefram

Ja, dat zou ik eigenlijk ook wel willen weten...  ;)
#2 - 01-07-2004, 23:38 uur

Bakvet

Amerika gebruikt satellieten die boven de Pacific hangen. Die zijn voor Europa onzichtbaar. Daarom heb je in Europa niets aan bijvoorbeeld een Dish Network ontvanger, want je schotel moet de satelliet kunnen "zien".

Voor ambassadepersoneel en militairen worden er wel signalen deze kant uitgezonden. Die zijn te ontvangen met een speciale geregistreerde decoder.  8) Voor zover mij bekend bestaan er geen (il)legale manieren om dat signaal te bekijken, tenzij je gehuwd bent met iemand die voor zo'n decoder in aanmerking komt.

Zijn er specifieke programma's die je wilt zien, bijvoorbeeld sport, nieuws, series of films? Er zijn wel wat beperkte mogelijkheden, teveel zelfs om hier even snel te noemen. Op dit moment zit ik bijvoorbeeld naar CNN HeadlineNews te kijken.
Helaas, met een testbeeldtekst dwars door het beeld.
#3 - 17-07-2004, 18:45 uur

Chiefram

Je bedoelt online te kijke via je komputer?
#4 - 17-07-2004, 19:37 uur

Bakvet

 :o Zijn er dan mensen die live Amerikaanse tv kijken via internet? Naar mijn idee is de kwaliteit en het aanbod de afgelopen vijf jaar alleen maar minder geworden. Of ben ik te verwend met m'n schotel en valt het wel mee?
#5 - 17-07-2004, 21:45 uur

heivalido

Maar Nederland kent duizenden Amerikanen in dienst van Amerikaanse bedrijven maar werkend in Nederland, Ik weet er alleen in Wassenaar al een tiental. Hoe zouden die het dan doen, of zouden ze genoegen nemen met de europese zenders, zodra ik er een tegenkom, en dat gebeurt met mijn werk regelmatig, ga ik het vragen. Ik wil het zelf namelijk ook graag weten.
#6 - 06-08-2004, 18:18 uur

Wop

En?
Weet iemand het al?
#7 - 12-08-2004, 21:55 uur

Bakvet

"Weet iemand het al?"

Ikke niet. Vroeger had ik buren uit de VS. Ze keken de hele avond naar de BBC. Het zal wel een vreselijk accent voor ze geweest zijn. ;D Op een zeker moment gingen ze ook NL televisie kijken om de taal te leren en daarna zijn ze weer vertrokken.

Als je in het VS-leger of in de buitenlandse dienst zit dan kan je een speciaal soort sat-ontvanger kopen/huren. Die kan je voor 1 tot 3 jaar laten vrijschakelen. Daarna gaat hij weer op zwart, tenzij je tijdig opnieuw het bewijs levert dat je er nog recht op hebt.  Zulke ontvangers kan je op het Duitse eBay kopen voor weinig. Alleen heb je er dus niet veel aan, je kan hem niet laten heractiveren. Met een werkende ontvanger zijn heel wat interessante radio en tv kanalen te ontvangen, zie hiervoor http://www.myafn.net - hier zie je dus allemaal wat je niet kan zien  :-\ .
#8 - 13-08-2004, 23:10 uur
« Laatst bewerkt op: 13-08-2004, 23:11 uur door Bakvet »

Chiefram

Je zou in deze tijd toch denken dat er in de USA toch wel heel wat programma's online via Internet kan worden aangeboden?

#9 - 13-08-2004, 23:16 uur

heivalido

Ik ga dinsdag weer aan het werk, dan vraag ik het gelijk aan een vaste amerikaanse klant van me. En anders vraag ik het bij the american school of the haque in wassenaar, daar kom ik ook regelmatig.
#10 - 13-08-2004, 23:49 uur

rocco

Ook ik zou graag willen weten hoe ik amerikaanse zenders kan ontvangen via internet. en anders als er iemand is die weet hoe ik het kan kijken via mijn digitale schotel hoor ik dat ook graag.
 ???
#11 - 16-09-2004, 12:26 uur

heivalido

tot dus verre weet ik nog niets over de mogelijkheden voor amerikaanse tv in nederland.
#12 - 16-09-2004, 21:29 uur

roonlimburg

Zover ik weet bestaat er wel een speciale zender voor de troepen in Europa, AFN (American Forces Network). De radiozender daarvan kunnen wij hier in de buurt van Brunssum gewoon via de ether ontvangen, net zoals CFN (Canadian Forces Network) en BFBS (de Britse versie). Het televisiekanaal van AFN wordt alleen via een satelliet doorgegeven, over andere Amerikaanse tv kanalen heb ik nog nooit iemand gehoord, ook niet van Amerikaanse militairen.
Overigens, hier is nog een link van een website met een lijst van tv kanalen die online te zien zijn op internet, waaronder ook veel Amerikaanse kanalen.
http://wwitv.com/portal.htm
#13 - 21-09-2004, 14:02 uur
« Laatst bewerkt op: 21-09-2004, 14:05 uur door roonlimburg »

heivalido

Hmmm, ik heb even gekeken, maar mis net de zenders die wij graag keken zoals UPN44  of Espn. Maar verder is het wel leuk.
#14 - 24-09-2004, 20:01 uur

thornberrys

http://www.jc-tv.net/flashindex.php

Is de enigste die ik tot hiertoe vond !
#15 - 28-09-2004, 00:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15