Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Advance Passenger Information?

Discussie gestart

Alexio

Ik ga binnenkort naar Amerika toe, en op de KLM site moet ik de API (Advance Passenger Information) invullen, alleen bij een gevraagd gegeven weet ik niet 100% wat ik daar op moet beantwoorden? (of ik heb vandaag een blackout ;-))

Er wordt gevraagd om "Land van verblijf" ... Ik moet hier toch Nederland invullen? Toch GEEN USA?
#1 - 09-06-2011, 18:29 uur
« Laatst bewerkt op: 09-06-2011, 18:44 uur door Alexio »

martinm

Even zoeken via google en kwam dit (op de KLM site) tegen:

Advance Passenger Information
Reist u naar Australië, Canada, China, Cuba, Dominicaanse Republiek, India, Indonesië, Japan, Koeweit, Korea, Mexico, Nieuw-Zeeland, Panama, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Arabische Emiraten, de Verenigde Staten of Zuid-Afrika, dan zijn wij verplicht aanvullende persoonsgegevens te verzamelen.

Deze Advance Passenger Information (API) omvat gegevens in het paspoort of reisdocument van een passagier en aanvullende informatie. Als u naar de Verenigde Staten reist, dient u bovendien het eerste verblijfadres op uw bestemming op te geven. De API-gegevens worden doorgestuurd naar de immigratieautoriteiten van uw bestemming.

De API-gegevens omvatten onder andere informatie op de machinaal leesbare zone in uw paspoort:
• Achternaam en eerste voornaam
• Geboortedatum en geslacht
• Paspoortnummer
• Land waar het paspoort is uitgegeven
• Vervaldatum paspoort
• Nationaliteit
• Land waar de paspoorthouder woonachtig is (alleen voor reizen naar de Verenigde Staten)
• Eerste verblijfadres na aankomst (alleen voor reizen naar de Verenigde Staten). Het adres moet bestaan uit huisnummer, straat, plaats en de postcode, inclusief de afkorting van de staat.

Ik heb het formulier ook even bekeken maar kon geen Land van verblijf vinden, staat wel Land van woonplaats......
#2 - 09-06-2011, 18:50 uur
« Laatst bewerkt op: 09-06-2011, 18:55 uur door martinm »

Alexio

Hmmm ... misschien toch in de war ;-) Toen ik het formulier op english had gezet, kwam er "country of residence" uit ... Nou, da's Nederland voor mij :-)
#3 - 09-06-2011, 18:57 uur

martinm


#4 - 09-06-2011, 18:58 uur
« Laatst bewerkt op: 09-06-2011, 19:01 uur door martinm »

martinm

Verwarrend inderdaad citizen en residence, ik woon in USA en ben resident maar geen citizen. Dus voor jou bij beide Nederland/Netherlands
#5 - 09-06-2011, 19:00 uur
« Laatst bewerkt op: 09-06-2011, 19:05 uur door martinm »

Alexio

Dat pdf bestandje is heel duidelijk ... maar hierbij ook de web versie ...

#6 - 09-06-2011, 19:05 uur

martinm

In dit geval moet je US invullen en dan het adres van je eerste verblijfplaats opgeven.
#7 - 09-06-2011, 19:08 uur

Alexio

En om iedereen verder te verwarren:
In het Nederlands - Land van verblijf
In hetEngels         - Country of residence

Lijkt mij tikkie tegenstrijdig, zoals Martin ook al zag :-)
#8 - 09-06-2011, 19:15 uur

martinm

Inderdaad verwarrend...

Off topic: Ben bezig om onze VISA te verlengen, nu heeft onze dochter (toen 13) vorig jaar alleen gereisd (onder begeleiding van United) en nu met verlengen kwamen we erachter dat op haar I94 (witte kaartje) bij citizenship had ze USA ingevuld....... Wat een ellende, nu worden onze VISA wel verlengd maar die van haar moet in NL gedaan worden want precies als de VISA verloopt zit ze weer 5 weken in NL en even bellen/mailen dat er iets fout is gegaan is er niet bij want dat kan dan weken duren voordat is opgelost en die tijd hebben we niet.
#9 - 09-06-2011, 19:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15