Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Road side assistance

Discussie gestart

Wop

Zomaar even een vraagje..

Tegenwoordig wordt bijna bij elke maatschappij gevraagd of je Road side assistance  wilt voor zo'n $5,- per dag.  Ik heb deze niet genomen en *gelukkig* ook geen problemen gehad.  Nu vraag ik mij af, wat als je auto wel stil komt te staan.  Dan mag je toch aannemen dat ze toch komen opdagen? Ook al heb je geen assistance?  Het blijft immers hun auto.

Of ben je overgeleverd aan de particuliere maatschappijen? Al die extra verzekeringen voelt een beetje als geldklopperij..
#1 - 24-08-2016, 11:27 uur

Old Faithful

Natuurlijk moet de verhuurmaatschappij een goed werkend voertuig leveren. Dus als je stil komt te staan, zullen zij voor de oplossing zorgen.
Roadside Assistance is voor zaken waarbij sprake is van eigen schuld van de huurder: vergeten benzine te tanken, sleutel verloren of in het slot laten zitten, lichten aan laten staan met een lege accu als gevolg.

Ook een lekke band en het verwisselen daarvan staat erbij Ik heb al verschillende keren gelezen dat een helemaal stuk gereden band gewoon werd vergoed, meestal nadat de huurder het bedrag voor een nieuwe band had voorgeschoten.
Ik heb ook nog nooit gehoord dat iemand die met een huurauto buiten zijn of haar schuld kwam stil te staan zelf voor de wegsleepkosten op moest draaien. Dat zou in mijn ogen ook te gek voor woorden zijn. De verhuurder moet gewoon voor een goed werkend voertuig zorgen.
Ik controleer wel voor het wegrijden of er een reservewiel aanwezig is. Dat is tegenwoordig niet bij alle modellen het geval. Mijn eigen Mazda CX5 heeft geen reservewiel. Bij een lekke band kan ik een beroep doen op de Mazda service dienst. Zonder daar ervaring mee te hebben, vind ik het logisch dat in zo'n geval één telefoontje naar Alamo voldoende zou zijn.

Ik zou Roadside Assistance dus alleen overwegen, als ik niet in staat (of bereid) zou zijn om een eventuele lekke band zelf te verwisselen. Overigens schijnt het zo te zijn dat lidmaatschap van de  ANWB recht geeft op dezelfde service van de A.A.A.
#2 - 24-08-2016, 12:46 uur
« Laatst bewerkt op: 24-08-2016, 12:48 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Wop

Dat is dus ook wat ik denk @Old Faithful ..    Ik vroeg het mij tijdens het rijden af.  Zou inderdaad van de zotte zijn.  Dus toch een vorm van extra geld genereren.
#3 - 24-08-2016, 15:21 uur

Bakvet

Ik zou Roadside Assistance dus alleen overwegen, als ik niet in staat (of bereid) zou zijn om een eventuele lekke band zelf te verwisselen. Overigens schijnt het zo te zijn dat lidmaatschap van de  ANWB recht geeft op dezelfde service van de A.A.A.

Dit geeft je het recht op Basic Roadside Assistance, zolang je reis maar korter dan 90 dagen duurt. Voor onze zuiderburen geldt dit voor leden van Touring.

Op deze pagina lees je wat het precies omvat. Het is wel handig om het nummer wat je hiervoor moet bellen paraat te hebben. Dat geldt ook als je vanuit eigen land naar een buurland gaat overigens. Het is een onderwerp dat wel vaker voorbijkomt: http://forum.verenigdestaten.info/reizen-algemeen/is-'roadside-assistance'-bij-autohuur-nodig/
#4 - 24-08-2016, 20:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15