Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

samenwonen met een partner

Discussie gestart

Maxim-Kees

Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een Nederlandse vrouw leren kennen die woont en werkt in de USA. Ze verblijft en werkt via een A1 visum.
Ik heb begrepen dat haar bedrijf een green card voor haar gaat regelen.
We zijn niet getrouwd en hebben ook geen geregistreerd partnerschap.
We Willen graag in de USA gaan samen wonen.
Vraag :a) Is dit hier mogelijk zonder huwelijk?
            b) Zo nee, zijn er dan nog andere mogelijkheden?
           
Heel hartelijk bedankt voor iedereen die de moeite neemt om te antwoorden.

Maxim en Gerda.
#1 - 17-01-2005, 02:45 uur

visuar

Wat ik er van begrijp is dat niet mogelijk zonder te trouwen (van te voren).

Andere mogelijkheden om aan een greencard te komen:
- DV loterij (net weer afgelopen, naar het schijnt redelijke kans, maar kan een paar jaren duren natuurlijk)
- bedrijf over kopen
- zelf een werkgever vinden daar (schijnt erg, erg lastig te zijn, maar daar weet je vriendin waarschijnlijk meer over)
- als je daar familie hebt wonen (het beste werkt met ouders / kinderen)
#2 - 17-01-2005, 11:48 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Maxim-Kees

Bedankt voor je antwoordt, visuar!
Men accepteerd kennelijk ook geen samenlevingscontract of zo. Tja, dan zit er waarschijnlijk weinig anders op dan om te gaan trouwen. Die loterij geeft ook niet zoveel garanties.
Maar gezien de opmerking dat het niet mogelijk is zonder te trouwen (van te voren), bedoel je daarmee dat er ook beperkingen zijn wanneer we nu in het huwelijk treden?

Maxim

#3 - 17-01-2005, 16:55 uur

visuar

Wat ik bedoel is dat je getrouwd moet zijn alvorens haar bedrijf die greencard aanvraagt. Want dan ga jij ook mee in die aanvraag, anders is het dacht ik niet mogelijk. Maar het consulaat moet je daar meer over kunnen vertellen, ik ken ook die regels verder niet.
#4 - 18-01-2005, 19:00 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15