Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Schade aan huurauto

Discussie gestart

Wop

Iemand wel eens iet soortgelijks meegemaakt? Ik kwam er zojuist achter dat er een sterretje in de voorruit van mijn huurauto zit. Die heb ik eerder niet opgemerkt, dus het moet tijdens het rijden gebeurd zijn.  Ik heb Alamo gebeld en er melding van gemaakt. De vraag was of het voertuig nog kon rijden, tja dat is natuurlijk geen probleem.. Maar ik wil natuurlijk ook geen problemen bij het inleveren,...

Ze hebben er een aantekening van gemaakt en ik mocht verder reizen, dus neem aam dat daarmee de kous is afgedaan. Uiteraard heb ik Collision Damage in mijn pakket....
#1 - 13-08-2016, 06:12 uur

jhbechthum

Is ruitschade normaal niet uitgesloten van verzekeringen?

Wij hebben deze keer via SunnyCars geboekt en hadden auto's van Alamo.
In geval van schade aan ruit-, banden- of onderzijde van de auto moest ik die eerst betalen en kreeg die dan vergoed door SunnyCars (gelukkig niet nodig geweest). Zelfs het eigen risico van de CDW zouden we vergoed krijgen.
Dus o.a. ruitschade betekend: betalen :(
Doordat ze een aantekening gemaakt hebben, hebben ze misschien aangenomen dat de ruitschade er al bij het ophalen was :)

Johan.
#2 - 13-08-2016, 10:20 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Old Faithful

Zonder het helemaal zeker te weten is het volgens mij zo: In Amerika is ruitschade gewoon meeverzekerd. Op veel andere plaatsen is dit echter niet zo. Omdat Sunnycars ook (vooral?) op bijvoorbeeld de Europese markt actief is, staat in hun algemene informatie die bepaling  over de ruitschade. Jij valt volgens mij gewoon onder dezelfde voorwaarden (van Alamo) als bij andere tussenpersonen.
#3 - 13-08-2016, 12:51 uur
« Laatst bewerkt op: 13-08-2016, 23:03 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Pieter79

Voor mijn eigen autoverzekeringen hier in de US is ruitschade gratis. Ben er niet zeker van of dat standaard is maar het kan ook gezien worden als iets dat iedereen (zonder eigen schuld) kan gebeuren en er meer schade kan ontstaan als het niet gerepareerd wordt.

Ik heb ooit schade gehad aan een huurauto van Hertz; de velg was kapot (weet niet meer of dat eigen schuld was doordat ik in een pothole gereden ben), maar ik kon gelijk langs komen en ze hebben me een nieuwe auto gegeven. Nooit meer iets van gehoord of nooit extra voor hoeven te betalen.

Gr. Pieter
#4 - 13-08-2016, 17:58 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Wop

Ik heb al van anderen vernomen die dit ook eens hebben gehad, dat ik mij geen zorgen hoef te maken...   

Volgende week (bij het inleveren) weet ik het zeker ;-)
#5 - 14-08-2016, 04:00 uur

chocovla

Viel me op dat men in de VS flink minder uitvoerig de auto bekijkt als bijvoorbeeld in de UK. Als ik in de UK een auto huur, komt er altijd een mannetje uitvoerig de auto checken op deukjes en andere schade. Terwijl ik in de VS alleen de vraag kreeg waar de sleutel was en of het was bevallen  :)
#6 - 15-08-2016, 09:15 uur



Cees A

Viel me op dat men in de VS flink minder uitvoerig de auto bekijkt als bijvoorbeeld in de UK. Als ik in de UK een auto huur, komt er altijd een mannetje uitvoerig de auto checken op deukjes en andere schade. Terwijl ik in de VS alleen de vraag kreeg waar de sleutel was en of het was bevallen . 

Dat komt waarschijnlijk omdat de VS een van de weinige landen is waar je bij schade aan je huurauto geen eigen risico hebt.
In de VS maakt het dus niet zo veel uit of die deuk er al in zat toen je de auto meekreeg of dat je 'm er zelf ingereden hebt.
De kosten om die deuk te repareren zijn sowieso voor 100% voor de verhuurder.
In landen waar wel een eigen risico is zal men deukjes, krassen of andere schade (deels) op het eigen risico van de huurder die de schade veroorzaakte proberen te verhalen.
Het is in die landen, vooral voor de huurder, van belang dat vóór aanvang van de huur bekend is en wordt aangetekend welke schade er al aanwezig was zodat er later geen discussie ontstaat over een deuk die er welles/nietes al inzat voor aanvang van de huur.

Wij hebben deze keer via SunnyCars geboekt en hadden auto's van Alamo.
 Zelfs het eigen risico van de CDW zouden we vergoed krijgen.   
Die verzekering van Sunny Cars die het eigen risico terugbetaalt, is dat niet een beetje "sigaar uit eigen doos" ?
In de VS is er helemaal geen eigen risico bij autohuurverzekeringen   wink

Vwb de vraag van Wop:
Vroeger kon je op de pagina van Alamo.nl doorklikken naar een pdf document waar alle voorwaarden te lezen waren.
Daarop kon je zien wat je wel en niet mocht met die auto en wat er wel en niet verzekerd was
Dat document kan ik niet meer vinden en omdat ik zelf geen enkele ervaring heb met Alamo moet ik het antwoord op Wop z'n vraag schuldig blijven.

 
#7 - 15-08-2016, 12:41 uur
« Laatst bewerkt op: 15-08-2016, 12:49 uur door Cees A »

jhbechthum

Die verzekering van Sunny Cars die het eigen risico terugbetaalt, is dat niet een beetje "sigaar uit eigen doos" ?
In de VS is er helemaal geen eigen risico bij autohuurverzekeringen   wink
In de USA geldt inderdaad geen eigen risico. In Canada bijvoorbeeld is dit CA$ 500,- (www.alamo.nl/service/uw-huurauto-goed-verzekerd) en dan maakt het wel uit.
En uiteraard is het altijd zo dat je zelf betaald; of het wel of niet apart vermeld staat maakt niet uit.

Overigens was boeken via SunnyCars goedkoper dan bij Alamo zelf ;D
Enig nadeel was dat je niet de Self-checkin kunt gebruiken maar naar de balie moet voor je papieren.

Johan.
#8 - 17-08-2016, 14:12 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Wop

Auto gisteren ingeleverd...

-> De medewerker van Alamo loopt vluchtig om de auto heen, geeft mij een bonnetje waarop staat dat we 3040 miles (4892 Km) hebben gereden. Hij ziet het sterretje in het raam niet, althans hij zegt er niets van.....
#9 - 21-08-2016, 15:29 uur

Cees A

Mooi.  :afro:  Kun je weer goed en zonder zorgen slapen vannacht.  ;D
#10 - 21-08-2016, 17:07 uur

Old Faithful

Mooi, ik had ook niet verwacht dat die medewerker elke keer zou moeten controleren of bij deze auto een verzekering met wel of geen eigen risico hoorde.
#11 - 22-08-2016, 01:44 uur
Groet,

Old Faithful

Pieter79

Auto gisteren ingeleverd...

Jammer, dat betekent dat je vakantie voorbij is   ;)

Gr. Pieter
#12 - 23-08-2016, 12:31 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Wop

Auto gisteren ingeleverd...

Jammer, dat betekent dat je vakantie voorbij is   ;)

Gr. Pieter


Inderdaad, jammer..

Maar weet zeker dat er een volgende keer komt ;-)
#13 - 24-08-2016, 11:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15