Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Sirius Satellite Radio

Discussie gestart

Bakvet

Op mijn (gloednieuwe) huurauto kon je The Weather Channel ontvangen via Sirius Radio. Sirius is een satellietzender die gigantisch veel kanalen uitzendt die in de hele VS te ontvangen zijn. TWC is daarop een soort half "weer"/ half "promotiekanaal."

Het was ook het enige kanaal dat vrij te ontvangen was. Ik heb er echt heel dankbaar gebruik van kunnen maken in de ruime week waarin ik niet in motels heb geslapen. Ze geven een zeer uitgebreid weerbericht per regio. Zo heb ik de hele vakantie lang met de zon mee kunnen reizen zonder hiervoor van TV of plaatselijke radiostations afhankelijk te zijn.

De geluidskwaliteit vond ik erg matig. Het leek wel of het signaal via een ouderwetse telefoonlijn werd verzonden. Terwijl ik thuis juist altijd naar satellietradio luister vanwege de geweldige geluidsdynamiek en het bijna onbegrensde aanbod aan (gratis) muziekzenders in allerlei soorten en smaken.

In januari begon Howard Stern voor het eerst met zijn programma op Sirius. Daarvan liet men een fragment horen in de actualiteitenuitzending op de FM zender van National Public Radio. Howard Stern klonk daar precies even slecht van geluidskwaliteit als the Weather Channel.

Klopt dit? Zijn al die zenders op Sirius zo matig van geluidskwaliteit? Dat is dan wel een tegenvaller. En hoe zit het met die andere zender, XM?
#1 - 16-01-2006, 20:08 uur

Njit

Hier wat klachten over het systeem:
- http://archive.avsforum.com/avs-vb/history/topic/285319-1.html
- http://radio.about.com/od/listeningtipstrivia/qt/blsatellitequal.htm
- http://reviews.cnet.com/4520-6466_7-5068442.html
- http://www.xmradio.com/corporate_info/fast_facts_sound.html

Het heeft te maken met de beschikbare bandbreedte. Door compressie is het bijna-CD kwaliteit. XM schijnt een beter algoritme te gebruiken dan Sirius..

#2 - 17-01-2006, 09:25 uur

Bakvet

Bdnkt! Ht kmt dr d wnznng cmprss d z tpssn.

Nr-CD qlty? LMAO!!
#3 - 17-01-2006, 23:20 uur

Ebelix

Afgelopen vakantie hadden wij van Hertz een Monte Carlo meegekregen welke was uitgerust met xm satelliet radio. De geluidskwaliteit was ronduit goed. Een voordeel is de keuze in zenders. Je kan kiezen uit bijna 200 zenders. Een ander groot voordeel is dat je niet elek 50 mile je zender kwijt raakt omdat je buiten bereik van de zender komt. De satelliet radio was geintegreerd in de standaard autoradio van de auto. We hadden dus geen apart bedieningspaneel. Van mij mag het ook in Europa komen. Altijd en overal je favoriete muziek zonder reclame.
#4 - 20-01-2006, 13:23 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Loek

Ik heb toch moeite met de kosten van XM en Sirius.  Ik vind de $12.95/maand abonnementskosten voor radio toch wel veel, nog afgezien van de investering in de apparatuur zelf.  Ik ben daarbij ook meer een gelegenheidsluisteraar, dus hecht niet erg veel waarde aan radio.  Ik hoor bij de legioenen die vinden dat radio niets mag kosten.
#5 - 22-01-2006, 22:32 uur

Ebelix

Dat is inderdaad flink aan de prijs. Ik luister altijd radio maar ik denk dat ik dit bedrag er wel voor over heb. Het feit dat je geen reclame hebt is toch wel lekker.
#6 - 23-01-2006, 13:33 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Bakvet

Als ik in de VS zou wonen zou ik denk ik wel $40 per jaar voor m'n public radio station overhebben. $12.99 per maand is inderdaad wel een beetje veel.

Er zitten toch ook kanalen in het pakket die wel reclame uitzenden - alleen de muziekkanalen zijn volgens mij reclame-vrij. Waarom geven ze die andere kanalen dan niet gratis door?
#7 - 23-01-2006, 19:25 uur

pzuidema

Wij hebben op het werk een tijd lang XM en daarna ook Sirius radio gehad. De kwaliteit was erg goed, maar we hebben het maar uit gezet, want het muziekaanbod is gering en elke dag hoor je nog vaker nummers voorbij komen dan bij een gewoon pop-station als 538 etc. En dat voor een radio kanaal waar je inderdaad $12 per maand voor betaald is natuurlijk wel vreemd.
#8 - 28-07-2006, 23:27 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15