Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

SNS Bank en ING Bank

Discussie gestart

Mandy1982

Hallo,

ik heb geen idee of dit al meer ergens op het forum voorkomt.
Ikzelf zit bij de Snsbank en mijn vriend zit bij de ING Bank.
Ik heb net mijn bank aan de telefoon gehad en zij adviseren mij om een creditcard te gaan gebruiken in Amerika. Ik ben er hier zo'n fan van aangezien het aan het eind van de maand van je rekening wordt afgeschreven en je betaalt er ook nog rente overheen toch?

Nu is mijn vraag, wij nemen alleen onze pinpas mee en pinnen op Schiphol wel wat Dollars. Voor de rest pinnen we dan gewoon bij de ATM's in Amerika.
Maar wat zijn de transactiekosten voor je pin-opname per keer? En is het verstandig om gewoon per dag te gaan pinnen en niet ineens een groot bedrag of wisselt de koers niet zo snel per dag (in Turkije was dit namelijk wel het geval, dan kon je beter elke dag wat pinnen omdat het daar zo schommelde).

Kan iemand mij hiermee helpen?

Bedankt alvast  :afro:
#1 - 13-05-2008, 15:31 uur

Harry

Ik raad je toch zeker aan om minstens 1 creditcard mee te nemen, het is in de VS gewoon erg makkelijk, ik weet niet of je een auto gaat huren, maar zonder creditcard lijkt me dat onmogelijk, of de borg zal heel erg hoog zijn, vele honderden dollars. Ook de hotels zullen altijd om een creditcard vragen, ook als de kamerhuur al betaald is willen ze toch altijd een soort garantie dat alle eventueel bijkomende kosten gedekt zijn. Nou meen ik me te herinneren dat je een ronsreis gaat maken met een vast gezelschap, misschien is de noodzaak van een creditcard dan wat kleiner.
Denk er wel aan dat, ook al ben je goed verzekerd, als je een doktersbehandeling nodig hebt, of nog erger in een ziekenhuis opgenomen moet worden, dan is een creditcard met voldoende limiet toch wel heel erg makkelijk zo niet onmisbaar, ze zullen eerst zeker willen weten dat je kunt betalen voor je een behandeling krijgt, een creditcard kan je dan heel veel gedoe besparen.
Kosten voor het pinnen kun je gewoon op de website van je bank vinden, hou er wel rekening mee dat pinautomaten in winkels vaak een paar dollar extra rekenen voor het gebruik van het pinapparaat, je kunt dan beter even naar een bank rijden, in de VS kun je gewoon in je auto blijven zitten bij het pinnen.

Harry
#2 - 13-05-2008, 16:25 uur

Mandy1982

Hoi Harry,

bedankt voor je informatie, dit was zeer nuttig! En je wist het je inderdaad goed te herinneren, we gaan inderdaad een groepsrondreis maken. Dus dan dacht ik al dat een creditcard minder noodzakelijk was. Ik zal wel even kijken op de website van de bank wat de transactiekosten zijn wanneer ik ga pinnen.
Dus het is ook makkelijker om eerst geld te gaan pinnen en dan met cashdollars in een winkel te gaan betalen.

Bedankt voor de goede tip!  :afro:
#3 - 13-05-2008, 16:42 uur

bgroeneveld

Ik zou zeker bij winkels vragen of je je PIN kaart door de machine mag halen. Werkt vaak (Target, kruidenier bij mij om de hoek in St. Paul) en is verreweg het goedkoopst.

ALs je je kredietkaart elke maand keurig op tijd helemaal afbetaalt, zit er volgens mij geen rente op. Tenminste dat is bij mijn American Express kaart zo. De bank GEEFT je als het ware geld kado voor een paar weken.
#4 - 13-05-2008, 20:27 uur

Yessica

Ik heb net mijn bank aan de telefoon gehad en zij adviseren mij om een creditcard te gaan gebruiken in Amerika. Ik ben er hier zo'n fan van aangezien het aan het eind van de maand van je rekening wordt afgeschreven en je betaalt er ook nog rente overheen toch?

Nee hoor, óf het bedrag wordt automatisch afgeschreven aan het einde van de maand, óf je krijgt een acceptgiro. Als je gewoon op tijd betaalt, komt er geen rente overheen. Dat is alleen als je het bedrag in termijnen wil afbetalen. Maar dat kun je dus beter niet doen. 

Citaat
Nu is mijn vraag, wij nemen alleen onze pinpas mee en pinnen op Schiphol wel wat Dollars. Voor de rest pinnen we dan gewoon bij de ATM's in Amerika.
Maar wat zijn de transactiekosten voor je pin-opname per keer? En is het verstandig om gewoon per dag te gaan pinnen en niet ineens een groot bedrag of wisselt de koers niet zo snel per dag

Als je een creditcard hebt, zou ik daar zo veel mogelijk mee afrekenen. Dat is daar ook veel gebruikelijker dan hier. Als ik voor 11 dollar boodschappen deed in de supermarkt betaalde ik nog wel met creditcard. Gewoon lekker makkelijk. En het is veel goedkoper dan geld pinnen met je bankpas. Als je hier al dollars meeneemt (niet te veel, hier inwisselen is altijd het duurste!!) dan zou ik daar echt zo veel mogelijk met de creditcard wapperen. Je moet natuurlijk wel bij aankomst voldoende contant hebben voor bijvoorbeeld een taxi of wat dan ook.

Veel plezier!
#5 - 13-05-2008, 21:45 uur



jaborg

Ik heb zelf een creditcard van de SNS bank. Aangeschaft speciaal voor Amerika
SNS schrijft het aan het eind van de maand van je rekening af wat je die maand hebt uitgegeven. Dus geen aflossingen
Je betaald geen rente omdat creditcard van SNS zelf is en  zij de regel hebben dat ze eind van de maand afschrijven. 
Wel betaal je per keer transactiekosten en ik meen me te herinneren dat dat 0,25 eurocent is.

Pinautomaten in USA waren niet altijd te vinden waar ik ze nodig had.
 
Ik zou in in ieder geval creditcard meenemen voor al die onverwachte dingen.
Als je de bonnen bewaard, weet je in ieder geval al wat je uitgeeft.

En desnoods zeg je na je reis creditcard weer op.
#6 - 14-05-2008, 08:47 uur

bgroeneveld

Tegenwoordig nemen taxi's ook steeds meer kredietkaarten aan. Was afgelopen week even in New York (mijn tweede/eerste thuisstad) en daar hadden een paar taxi's tv, een gps systeem voor de passagiers EN een machine om de kredietkaart doorheen te halen. 'Gewone' taxi's hebben vaak een handmachientje om een afdruk van je kaart te maken.

Veel kredietkaarten kun je tegenwoordig ook via het internet volgen, zie je meteen als/of er misbruik gemaakt is/wordt.
#7 - 14-05-2008, 17:29 uur

wim put

Hallo,
Ben zelf ook klant van SNS bank. Je kun overal pinnen met je bankkaart. Aan te raden om niet in hotels. winkels te doen. Die worden flink aangerekend. Dus bij grote banken kun je gemakkelijk grote bedragen pinnen. Credit card is onmisbaar, je heb ze overal nodig voor verhuur van auto, inchecken van hotels,...
Wim
#8 - 12-06-2008, 22:38 uur
usa.eigenstart.nl

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15