Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Spullen versturen naar de states

Discussie gestart

XcIsIoN

Als het dus allemaal goed gaat, vertrek ik rond de 15de feb naar amerika voor mijn stage. Omdat ik daar wat langer blijf wil ik dus wel een aantal spullen meenemen. Maar dat gaat dus niet allemaal passen in mijn koffers.
Mijn ouders willen daarom een pakket versturen naar mijn woonadres daar. Wat is de beste manier om dit te doen?

Het gaat om dingen zoals een paar van mijn studieboeken, waar nieuwe technieken in staan uitgelegd en een paar andere spullen zoals bijvoorbeeld mijn bergschoenen. Mijn moeder wou zelfs nederlandse proviant meesturen omdat ze denkt dat ik het zal missen.

Moet ik dit gewoon via de post versturen of zijn er betere manieren om dit te doen?
#1 - 22-01-2007, 10:57 uur

Johan

Als het reguliere paketten betreft zou je United Parcel Service of DHL kunnen gebruiken voor het transport!
Uiteraard moet het geen halve container zijn.
Bye the way volgens mij moet je wel voorzichtig zijn met proviant want etenswaren worden iig niet zomaar toegelaten.
#2 - 22-01-2007, 11:59 uur

Verelle

Ik heb vanuit Amerika spullen opgestuurd per post, een pakket van ongeveer 5 kilo kostte ons ongeveer $ 27,- dollar, de tarieven in Nederland zullen iets anders liggen. Echter ging dit met ground mail, dus duurde het standaard ongeveer 4-6 weken. Per priority mail was het bijna het dubbele. Sommige pakketten zijn inmiddels aangekomen, maar hebben er toch wel bijna 8 weken overgedaan. http://www.tntpost.nl/voorthuis/pakketten/naar-het-buitenland-sturen/

We hadden geinformeerd om spullen op te sturen via FedEx & UPS, maar dan betaalden we voor zo'n zelfde pakket toch al gauw $ 250,- dollar. En dan zijn de verzendkosten duurder dan het hele pakket bij elkaar heeft gekost.

Je kan ook informeren wat het kost om een extra tas mee te nemen als bagage in het vliegtuig, je moet dan informeren bij de maatschappij waarmee je vliegt. Wij hadden ook extra bagage en dat kostte ons $ 140 voor een tas van 32 kilo of minder. Dit was met BA, echter gaat het gewicht dat je mag meenemen met BA per februari naar beneden en wordt verlaagd naar 25 kilo. Dit zou ook nog een optie zijn en dan kan je het ook niet kwijt raken in de post.
#3 - 22-01-2007, 13:58 uur
In april terug naar Amerika

Hans B

Als ik het goed heb, mag je bij de meeste vliegmij.en twee koffers meenemen, gewicht ca.25 kg. per koffer.
Als ik zie welke "handbagage" sommige mensen bij zich hebben, afmeting extra large, gewicht kleine hutkoffer en bijna niet passend in het bagagerek.
Dan kun je pp. wellicht 70 kg bij je.
Te voren alles klaar leggen wat je mee wilt, inpakken en wegen.
Dat moet toch haast wel voldoen.
Pakketjes versturen is tamelijk prijzen.
Hans
#4 - 23-01-2007, 18:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Mr-Leo

je kunt ook gewoon 20kg teveel in je koffer stoppen en een paar tientjes boete betalen, als je pech hebt. goedkoper en een stuk sneller dan via de post :)
#5 - 23-01-2007, 22:46 uur

Hans B

je kunt ook gewoon 20kg teveel in je koffer stoppen en een paar tientjes boete betalen, als je pech hebt. goedkoper en een stuk sneller dan via de post
Als ik het berichtje van Verelle lees, blijft het niet bij "een paar tientjes".
Hans
#6 - 24-01-2007, 07:57 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

XcIsIoN

Bedankt voor de informatie allemaal

Het gaat mij persoonlijk om een paar van mijn studie boeken die ik nodig zal hebben. En misschien dingen zoals mijn bergschoenen etc. Ik weet dat je bij Ryan air al van te voren kan aangeven dat je extra bagage wilt meenemen. Ik ben benieuwd hoe het bij KLM zal zijn.
#7 - 24-01-2007, 10:23 uur

Verelle

je kunt ook gewoon 20kg teveel in je koffer stoppen en een paar tientjes boete betalen, als je pech hebt. goedkoper en een stuk sneller dan via de post
Als ik het berichtje van Verelle lees, blijft het niet bij "een paar tientjes".
Hans

Wij hadden vier kilo te veel, die moest perse uit de koffer en in een andere tas. Maar aangezien onze koffers natuurlijk tjokkie vol zaten moesten we een duffelbag kopen bij BA voor 30 dollar. En voor de extra 4 kilo konden we 140 dollar dokken, daar hebben we toen ook maar gelijk nog wat van onze hadbagage in gedaan. Want het maakt niet uit of die koffer dan 4 kilo woog of het maximale gewicht van 32 kilo.  Niet alle maatschappijen zijn zo makkelijk meer en ze worden echt streng. Op de heen weg had mijn partner slecht een halve kilo te veel daar werd al wat van gezegd. Uiteindelijk hoefden we toen er niets uit te laten.

let op elke maatschappij heeft zijn eigen regels, ik zou dus informeren bij de maatschappij waarmee gevlogen wordt.
#8 - 24-01-2007, 15:33 uur
In april terug naar Amerika

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15