Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

studeren in California

Discussie gestart

afghaan99

hallo, zit nu in mijn examenjaar havo
nadat ik mijn geslaagd (ik hoop van wel :-\ ) wil ik graag 1 jaartje naar california om daar de taal beter onder de knie te krijge.
ik ga bij familie (ken ze nauwlijks) dus een kamer heb ik al en college geld komt ook goed.
maar weten jullie misschien colleges die daar zijn en die ook nog eens leuk zijn  ::)  en ik moet dan een toelaatingstest doen, weten jullie misschien of dat heel erg moeilijk is..? en als je daar als een buitenlandse student wordt toegelaten, houden ze wel rekening met je dat je de taal niet 100%  kent.?
en nu er crisis is kun je daar eigenlijk wel werk vinden ...??

hoop dat jullie me kunnen helpen en als uit ervaring spreekt ben je hartelijk welkomm
#1 - 16-11-2009, 17:07 uur

hdeweert

Lees de onderwerpen in het deel Immigratie/Greencards/Lottery op het Forum eerst eens door.
Je zult merken dat je voor werk in Amerika een green card nodig hebt en dat studeren in Amerika niet goedkoop is.
succes
Harm
#2 - 16-11-2009, 17:14 uur

babarage

ik ga er even van uit dat je een jaartje wil studeren in Amerika om dan terug naar Nederland te komen, als je permanent wil immigreren is het een heel ander verhaal.

Ja Amerikaanse universiteiten en colleges laten buitenlandse studenten toe.  Ze kunnen daar eisen aan stellen, reken er in ieder geval op dat je de TOEFL gedaan moet hebben  (die test je kennis van het Engels), ik weet niet hoe moeilijk of makkelijk dat is.  Het kan zijn dat ze je ook nog vragen om eenmaal daar een SAT of ACT te doen maar ik verwacht van niet, dat zijn testen die mensen op highschool doen om een soort van meting te hebben van hun kennis en mogelijkheden.  Als buitenlandse student ga je waarschijnlijk (veel) hogere out of state tuition betalen dus let daar goed op als je op zoek gaat naar een college.  Overigens, als je al bij familie onderdak bent dan zou ik een college in de buurt opzoeken.  kijk ook altijd even na bij de universiteit of ze hun eerstejaars studenten niet verplichten op de campus te wonen.

Als je bent toegelaten bij de universiteit kun je op grond daarvan een studentenvisum aanvragen die je over het algemeen wel zult kunnen krijgen. kijk ook even bij de gekozen universiteit of ze je daar bij helpen (office of foreign student affairs of zo iets hebben ze vaak wel)  De ambassade vraagt wel om bewijs dat je jezelf kan onderhouden dat jaar en je collegegeld e.d kan betalen (een bankverklaring dat je 15000 euro kan betalen bijvoorbeeld, in het engels uiteraard).  De universiteit vraagt waarschijnlijk om bewijs datje voor je ziektekosten verzekerd bent. 

Je hebt het over werken, op een studentenvisum mag je niet werken, er is één uitzondering, je mag op de campus van jouw college werken, vaak niet de best betaalde baantjes overigens maar goed het kan helpen.  het zal niet meetellen voor het aan te tonen inkomen voor je visum overigens. 

het is misschien ook de moeite waard om naar organisaties als YFU te kijken die dit soort programma's hebben waarbij zij alles voor je regelen.  vaak is dan ook plaatsing bij een reeds gevonden familie mogelijk.
#3 - 17-11-2009, 00:07 uur

Marianne

Californië is erg groot, waar zit je familie? Je kunt relatief goedkoop studeren in Santa Barbara, ze hebben daar een International Student Program, zie www.sbcc.edu/international .

De TOEFL is op het niveau Havo/VWO 5, dus dat zou geen probleem mogen zijn. Verdere eisen hangen af van het College.

Voor informatie over het schoolsysteem en voor advies kun je ook eens kijken bij www.ustudy.nl .

Marianne
#4 - 18-11-2009, 10:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15