Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Studeren in de V.S.

Discussie gestart

Michael86

Beste lezers,

Over ong. anderhalf jaar moet ik een jaar gaan studeren in het buitenland. Dit voor mijn studie IBMS (international business and management studies).

Ik ben daarom al enige tijd bezig met het zoeken naar een voor mij geschikt land.

Ik ben niet zo'n type die zegt: 'en hier ga ik naar toe'. Ik wil nl. wel iets van een land weten voordat ik definitief een keuze maak.

De V.S. trekt mij wel, aangezien het westers is en het mij sowieso een passend land lijkt voor mijn studie.

Persoonlijk vind ik het moeilijk om een begin te maken bij informatie zoeken over de V.S., er zijn zo veel staten en er is zo veel informatie. Daarom wil ik vragen of mensen die hier op het forum lezen, in Amerika wonen, of er veel kennis van hebben mij op weg te helpen.

Enkele kenmerken die mijn voorkeur hebben.
Lekker klimaat, zodat ik lekker naar het strand kan. Maar ook een staat zoals vergeleken met Nederland zou me wel bevallen. Ik moet ten slotte een jaar, en kerst zonder sneeuw gaat voor mij niet op.

-Dus klimaat, of Nederlands, of lekker warm en indien mogelijk aan de zee.
-Verder moet de plaats/staat niet te afgelegen liggen, ik wil wel graag in een grote(re) stad => uitgaan etc.
-Een universiteit moet er wel dicht aanwezig zijn.
-Een beetje geschiedenis, om eens het een en ander te bezoeken.

Dit zijn volgens mij wel de belangrijkste punten, heb je nog punten die ook ontzettend belangrijk zijn, zet die er dan gerust even bij.

En alvast bedankt voor de reacties :)

Dit zijn onder andere universiteiten waar ik uit kan kiezen, maar andere steden met universiteiten zijn ook welkom, daar kan ik met overleg ook naar toe

Loyola College in Maryland, Baltimore, Maryland
University of West Florida, Pensacola, Florida
University of Central Arkansas, Conway, Arkansas
St. Olaf College, Northfield, Minnesota
Ball State University, Muncie, Indiana
Ohio State University, Columbus, Ohio
Indiana University of Pennsylvania, Indiana, Pennsylvania
San Francisco State University, San Francisco, California


#1 - 11-12-2004, 17:50 uur
« Laatst bewerkt op: 11-12-2004, 17:53 uur door Michael86 »

xerxesc

San Francisco State University is de beste keuze.  klikt met alles wat je wilt en je zal niet zoveel culture shock meemaken dat je wel zult doen als je naar Indiana, PA gaat!!!
#2 - 11-12-2004, 18:58 uur

Jez


Ik moet ten slotte een jaar, en kerst zonder sneeuw gaat voor mij niet op.


Dan moet je dus sowieso niet in Nederland zijn, hahaha. Wie kan zich nog een witte kerst hier herinneren??
#3 - 13-12-2004, 21:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

San Francisco State University is de beste keuze.  klikt met alles wat je wilt en je zal niet zoveel culture shock meemaken dat je wel zult doen als je naar Indiana, PA gaat!!!

Maar een witte kerst in Frisco??
#4 - 13-12-2004, 21:27 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dutchieanne

Hey,
ik wilde even doorgeven dat ik op dit moment in de USA zit, in de staat Washington wel te verstaan. Ik ga hier naar een college maar er zitten ook zeker goede universiteiten in deze staat (UW en Central university of Washington zijn er 2 van. Het weer hier is net als in NL. En ja je hebt hier ook de oceaan in de buurt, maar het is enorm koud en hebt toch wel een wetsuit nodig als je wilt zwemmen/surfen. Het gave van deze staat vind ik dat je dicht bij Canada zit en je hebt hier vanalles: rainforest, mountains, desert, flat parts etc. Ik doe hier veel met outdoor sports: mountainbiken, surfen, hiken etc. Heb je meer vragen, mail me gerust ([email protected])

Groetjes en succes (ps: ik zal ook met deze school op de studiebeurs in Utrecht staan!)
#5 - 17-06-2005, 00:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15