Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

US Army

Discussie gestart

jelmerurbanus

Ik ben een ex-onderofficier Infanterie van de Koninklijke Landmacht. Ik wil graag de switch maken naar de Amerikaanse Landmacht ( Army ).
Weet iemand hoe dat aan te lopen. Ik kon alleen een topic vinden hierover uit 2009.
Dat is een tijdje geleden dus vroeg mij af hoe het nu (2014) zit
#1 - 02-12-2014, 15:51 uur

Ine

Volgens mij moet je amerikaans staatsburger zijn om in het leger te kunnen. Deze eis wordt nl. ook aan de politie gesteld.
#2 - 02-12-2014, 15:53 uur

Johan

Voor de meeste jobs binnen het Amerikaanse militaire apparaat, dien je US citizen te zijn. Alleen de laagste rang zou je mogelijkerwijs als immigrant kunnen vervullen, maar dan moet je wel zelf even je immigratie regelen. Wil je een security clearance of officier worden dan moet je US citizen worden.

Met andere woorden als antwoord op je vraag, helaas geen kans!

Overigens politieagent kun je wel worden met immigrant status, althans in een paar staten zoals Oklahoma en Hawaii.
#3 - 02-12-2014, 16:20 uur

Ine

Een vriend van ons kon ca. 30 jaar geleden met emigrant status naar de politieschool in Californie en kon daarna een aardige carriere opbouwen bij de politie. Hij was toen inmiddels wel amerikaans staatsburger. Ditzelfde had hem een paar jaar later niet gelukt, omdat ook voor de opleiding het staatsburgerschap verplicht was. Zover ik weet geldt ook in Nevada die eis.
#4 - 03-12-2014, 09:25 uur

Pieter79

Ik heb weleens gehoord dat als je in oorlogsgebied Amerikaanse soldaten helpt (dmv tolk zijn, of 'mee vecht' aan hun zijde), je een kans kunt maken om permanent resident te worden, en uiteindelijk staatsburger. Op de USCIS.gov website zou je alle antwoorden moeten kunnen vinden, en eventuele mogelijkheden.

Gr. Pieter
#5 - 03-12-2014, 12:43 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

jelmerurbanus

Ontzettend bedankt voor alle reacties. Ik heb het een en ander uitgezocht en je moet inderdaad een green card hebben om te mogen solliciteren bij het Amerikaanse leger. Je zult dat zelf moeten regelen dus dat wordt mijn volgende uitdaging!
#6 - 03-12-2014, 13:38 uur

Johan

Een vriend van ons kon ca. 30 jaar geleden met emigrant status naar de politieschool in Californie en kon daarna een aardige carriere opbouwen bij de politie. Hij was toen inmiddels wel amerikaans staatsburger. Ditzelfde had hem een paar jaar later niet gelukt, omdat ook voor de opleiding het staatsburgerschap verplicht was. Zover ik weet geldt ook in Nevada die eis.

Als het geen federale politie is dan zijn het de individuele staten die regelgeving bepalen ten aanzien van citizenship. Das bijvoorbeeld ook zo bij Justitie. In Florida kan je er zonder citizenship nog niet misschien binnenrollen, maar in Texas en Missouri weer wel. En zo hebben ze allemaal hun eigen regels. Ik ken ook een sheriff in Arizona die Nederlander is. Californië is de laatste jaren nogal strikt geworden ten aanzien van citizenship, heb ik vernomen.

Op linkedIN heb ik met nogal wat security consultants contact en daar is dit een veelvuldig maar ook heel divers onderwerp. Defensie overigens zie ik daarbij nooit voorbij komen, het is altijd politie of justitie.
#7 - 04-12-2014, 03:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15