Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

USA en milieuvriendelijkheid

Discussie gestart

GoGriz

Ik zou willen weten hoe men in de rest van de states omgaat met mileuvriendelijkheid, met name recyclage en pendelen.

Hier in MT is dat namelijk heel bedroevend. 
Veel mensen nemen de auto om naar hun werk te rijden, ook al is dat minder dan 10 minuten per fiets of bus.  Er is een organisatie die "Missoula in Motion" heet en die fietsen / wandelen / carpoolen enz promoot maar volgens mij hebben ze daar toch niet al te veel success mee. 

Qua recyclage is het nog erger gesteld.  Sommige mensen verzamelen aluminium blikken... maar daar blijft het ook bij.   Papier, karton, plastic, metaal... het wordt allemaal in 1 grote afvalzak gegooid. 

De Amerikanen (of montanans in ieder geval) hebben nog veel te leren van ons 'kleine belgskes' (en nederlanders?)
#1 - 26-04-2006, 21:47 uur

Jez

Wat mij telkens bij de familie in Amerika opvalt, is dat ze voor wat betreft het huishoudelijk afval zoveel recyclen.
Vooral nichtlief in Virginia heeft voor allerlei soorten afval allerlei soorten afvalbakken staan. En daar kunnen wij
Nederlanders (ik spreek hier puur voor mezelf) nog wat van leren.
#2 - 26-04-2006, 22:10 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

B-man

Het hangt ook wel af van de wetgeving per staat.
#3 - 26-04-2006, 22:55 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

bgroeneveld

Hier in St. Paul, Minnesota, komen ze elke week recycleerbare waar ophalen. Alle papier (kranten, catalogi, junk mail, allemaal bij elkaar in papieren kruidenierszakken, karton apart in een bundeltje en alle glas plus blikjes bij elkaa in een aparte bakr. 's Ochtends aan de stoeprand zetten, uiterlijk laat in de middag is het allemaal weg.

Ik heb verder een bakje op het aanrecht staan waar de koffieprutjes en afval van groente (en papieren handdoeken) in gaan en dat gaat op de compost hoop in de tuin. Een keer per jaar afgraven en de tuin kan weer een tijdje voort.

We maken daardoor per week nauwelijks een vuilnisbak vol.

#4 - 27-04-2006, 02:20 uur

Annemiek

Het hangt ook af van de plaatselijke initiatieven van de gemeenten. In Ithaca wordt er veel ge-recycled, blikken, glas, papier, karton, plastic flessen en sinds kort ook alle plastic bakjes. Ook allerlei metaal wordt ingezameld, allerlei schadelijke stoffen, en de kerstbomen worden opgehaald en versnipperd.
Etensresten gooi ik zelf hier in een composthoop.
In New York zit er 5 cent statiegeld op drinkblikjes en sommige plastic flessen.
Naar mijn idee gooien we nog maar heel weinig weg, zo'n 3 vuilniszakken per 2 weken voor een gezin van 5 personen. Ik heb iedere week een grote bak recycle spul, en verschillende dozen papier. Het wordt maar een keer in de 2 weken opgehaald, en ik breng het altijd zelf weg.
#5 - 27-04-2006, 02:28 uur

pzuidema

Hier in Lakewood, NJ, wordt ook alles gerecycled. Elk huis krijgt ook naast een kliko, 4(!) recyclebakken die elke week worden opgehaald.

Daarbij komt trouwens nog wel iets anders. Ik hoor vaak van vrienden nog in Nederland en Canada de negatieve houding tegenover Amerikanen en milieu. Nu moet ik zeggen, zo sta ik er ook wel een beetje over. Een paar keer door het Elizabeth gebied bij New York rijden en je hebt het idee dat 'the garden state' een grote oliedamp is. Hoe kunnen zoveel Amerikanen toch bij hoog en laag beweren dat er niets aan de hand is... totdat ik onlangs met mijn vader een trip maakte vanuit Lakewood (aan de oostkust) naar Bufallo. Dwars door Pensylvania heen... en 9 uur lang zagen we alleen maar bos. Hier en daar een klein huisje of dorpje. Verder niets. Bomen, bomen en bomen. Prachtig. Geen fabrieken, helemaal niets aan verontreiniging. En toen bedacht ik me dat dat het wel eens kan zijn... er zijn zoveel mensen die juist in die regionen wonen die het waarschijnlijk ook niet de effecten zien van miliueverontreiniging.

Maar, het mooiste is toch dat als je van Newark Airport op de New Jersey TurnPike South rijd, je langs de enorm vervuilende energiecentrale rijd waarom staat dat ze goed werken aan het milieu. Het is maar hoe je het opvat :)
#6 - 17-10-2006, 22:11 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

Buba

Mijn ervaring in Morris, IL is dat alles (papier, glas, blik, restafval) in één grote zak wordt gegooid.

Niks recyclage.  Als ik dan vertel hoe in België alles zoveel mogelijk gescheiden wordt opgehaald dan bekijken ze mij alsof ik een alien ben.
#7 - 20-10-2006, 14:58 uur
Save a tree, eat a beaver!!!


ned in MO

Ik recycle niks. Ik heb maar een afvalton.Alleen olie van de zuto breng ik netjes weg
#8 - 16-12-2006, 21:30 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15