Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Belasting?

Discussie gestart

rm250

Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een huis te kopen in Amerika maar ik blijf eerst wel in Nederland voor mijn werk, maar hoe zit dat dan met de belasting, hoeveel belasting moet ik dan ongeveer betalen als 'buitenlander' en ik ben niet in Amerika?

En als ik dat huis ga verhuren moet ik dan ook in Nederland dan nog belasting betalen?

Alle tips en antwoorden zijn welkom.

Mvg,
Martijn Louwes  usa4all

#1 - 15-08-2010, 10:56 uur

Loek

Als je alleen een huis bezit in de US maar er niet woont, betaal je de onroerend goederen belasting op het huis (property taxes).  De hoogte daarvan hangt af van een groot aantal factoren, waaronder de waarde van het huis en waar het staat (location, location, location).

Overige belastingen in de US hangen af van aan welk visum je hebt als je daar verblijft.  Als het een gewoon toeristen visum is ben je geen belasting verschuldigd in de USA, maar je mag ook maar een beperkte tijd in de US verblijven en niet werken.  Afhankelijk van het soort toeristen visum maximaal een half jaar.   Heb je "permanent residency status", dus een van de visa waar je mag wonen en werken ben je in de US belasting verschuldigd over al je wereld inkomen, dus ook eventueel inkomen die je nog hebt in NL.  Er is wel een belastingsverdrag tussen de US en NL die het betalen van dubbele belasting voorkomt.  Vervolgens is de belasting ook weer afhankelijk van hoe hoog je inkomen is en in welke staat je woont.

Dus met welk visum ga je in de US wonen?
#2 - 16-08-2010, 21:05 uur

rm250

Bedankt voor je reactie Loek,

pff zo ver ben ik nog niet, maar ik ga er maar een paar weken per jaar heen voor vakantie, dus zo doende wou ik eerst graag weten wat er aan extra kosten enz bij komt zoals belasting enz.
#3 - 17-08-2010, 18:32 uur

Loek

Er kunnen overigens ook andere soorten kosten dan alleen belasting om de hoek komen kijken, afhankelijk van wat voor soort huis je koopt.  Bijvoorbeeld op een condo of appartement in een complex is meestal ook servicekosten verschuldigd.  Wederom hangt het ervanaf waar het appartement staat en wat er allemaal beschikbaar is (fitness ruimte, zwembad, tuinverzorging) hoe hoog deze servicekosten zijn.  Dan is er de verzekering van het pand.  Als je in een gebied zit waar bijvoobeeld regelmatig hurricanes, overstromingen of aardbevingen komen zul je dat in je jaarlijkse premies terugvinden.  Kosten van electriciteit en gas hangen weer af van het gebruik van Airco of verwarming, maar kunnen ook soms oplopen als er veel gebruik van moet worden gemaakt.
#4 - 17-08-2010, 19:12 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15