Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

verblijfsvergunning Amerikaanse partner

Discussie gestart

Nynke

Ik heb een vraag over het verblijf in Nederland van mijn Amerikaanse man (we wonen met het gezin momenteel in Nederland). Misschien zijn/waren hier meer mensen in vergelijkbare situatie. Hij heeft nu een verblijfsvergunning via zijn werk en dat loopt over ongeveer een jaar af. Misschien willen we wat langer blijven. Hij kan via zijn werk niet langer een verblijfsvergunning krijgen (er was een maximum van 2 jaar en 11 maanden), maar hem is wel toegezegd dat hij kan blijven werken bij zijn huidige werkgeveer, mits hij zelf voor zijn verblijfsvergunning zorgt. Dat moet dan dus via zijn huwelijk met mij. De informatie die ik tot nu toe gehad heb is dat dat wel kan, maar dat ik dan wel een baan moet hebben (contract met bepaalde duur en minimumloon). Maar ik heb geen baan en wil voorlopig ook niet werken (ik ben thuisblijfmoeder). Kan hij misschien toch een verblijfsvergunning krijgen als hij zelf voor werk zorgt? Anders moeten we echt weg als zijn verblijfsvergunning is afgelopen.. op zich geen ramp hoor, maar het zou praktisch zijn dat niet perse hoeft. Nu zitten we zo aan die datum vast. Ik ben benieuwd.. ik hoop dat er mensen hier zijn met ervaring met een Amerikaanse partner in Nederland, en anders bel ik de IND maar denk ik.
#1 - 23-01-2006, 19:38 uur

Chiefram

Zo te zien is je enige voordeel dat ze je man niet uit Nederland kunnen zetten, ook al heeft hij na die datum geen werk en/of verblijfsvergunning. Tot hier gaat mijn kennis. Misschien dat anderen je verder kunnen helpen.
#2 - 23-01-2006, 21:08 uur

bgroeneveld

Is er niet zoaiets als gezinshereniging? Iemand die met een Nederlander/se getrouwd is moet toch in Nederland kunnen blijven, zou je zeggen.
#3 - 29-01-2006, 20:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15