Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Verschillen Amerika-Canada

Discussie gestart

Saar

Hoi! Ik ben nieuw hier...... :)

Ik moet een essay schrijven waarin de verschillen tussen amerika en canada naar voren komen. Met name op het gebied van criminaliteit, moord en geweld. Dit komt voort uit de moorden die gepleegd zijn op scholen in Amerika. Iemand een idee waar ik hierover info kan vinden? Zou erg fijn zijn!
#1 - 16-04-2004, 15:06 uur

Ronald Verhoog

Je zou eens kunnen kijken op de site van Michael Moore (www.michaelmoore.com).  Hij heeft o.a. de film gemaakt Bowling for Columbine n.a.v. het bloedbad op de Columbine Highschool in Littleton, Denver. Hij geeft duidelijk verschillen aan tussen de Amerikaanse en Canadese cultuur op het gebied van criminaliteit e.d.

Succes!
Ronald
#2 - 25-04-2004, 19:11 uur

Saar

Hoi!
Dank je voor de tip.....Inmiddels had ik die site zelf ook al gevonden....kom erachter dat het geen makkelijk onderwerp is! Ik blijf doorzoeken naar meer informatie.....!
#3 - 27-04-2004, 23:47 uur

dutchgirl

Hier is een Bowling for Columbine Fan.

Heb afgelopen week de film gezien en vind het helemaal geweldig.. Eindelijk is er een eerlijke docu over Amerikanen. Het is waar Amerikanen (woon er zelf) zijn snel bang en je gaat er snel in mee.
Wij hebben geen pistool thuis en zal het ook niet snel gebruiken, maar er zijn genoeg mensen die er wel eentje hebben.

dutchgirl
#4 - 01-06-2004, 14:45 uur

tornedoo

hoi dutchgirl leuk dat je in amerika woont en dat je jezelf een dutchgirl noemt ben je geen amerikaan dan?
#5 - 14-07-2004, 22:19 uur

ejbgrinder

Als je Europa en de US als uitersten ziet, dan ligt de Canadese cultuur daar enigsins tussenin.  Aan de sociale kant is het iets meer Europeser, aan de economische kant is het iets Amerikaanser.

Deze vergelijking is alleen gebaseerd op Los Angeles, waar ik woon, en Vancouver/Victoria waar ik zo nu en dan werk, het is dus geen algemene vergelijking...

#6 - 16-07-2004, 21:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15