Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vooroordelen

Discussie gestart

PetraVS

Als jij mijn bijdrages onzinnig vindt, dan sla je ze toch gewoon over?  Het is een open forum, hoor.  Ieder reageert op zijn of haar manier, ik ook.
#31 - 06-11-2005, 14:37 uur
« Laatst bewerkt op: 06-11-2005, 15:17 uur door PetraVS »

Annemiek

Ik vindt het maar raar hoe jullie steeds die mensen tegen komen die niet veel van de rest van de wereld weten. Misschien ligt het een beetje aan de streek waar je bent, maar ik sta er hier elke keer weer verbaasd over hoeveel mensen die ik leer kennen die wel van alles over Nederland weten.
Als er misvattingen zijn van Amerikanen over Nederlands, andersom is het ook zo; mijn moeder dacht 20 jaar geleden dat de indianen nog in tepees woonden  ;D
#32 - 06-11-2005, 15:18 uur

Pieter79

Vraag een willekeurige Nederlander wat ze over West Virginia kunnen vertellen, welke steden er liggen en waar die staat ergens ligt........ Bijna niemand zal een antwoord op die vragen weten terwijl die staat toch 1,5x zo groot als Nederland is.

Met andere woorden, ik sta er andersom ook niet van te kijken als Amerikanen Nederland niet weten te vinden. Toch denk ik dat in verhouding meer Amerikanen iets over Nederland kunnen vertellen dan Nederlanders over W-Virginia!
#33 - 06-11-2005, 16:03 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

jaborg

De meeste Amerikanen die ons vroegen waar we vandaan kwamen weten waar NL ligt. Dat ze dan alleen aan Amsterdam denken hebben we nu wel begrepen. De afstanden tussen plaatsen in US liggen meestalheel ver uit elkaar. Als je Amsterdam uitrijdt kom je op kleine afstanden al plaatsen tegen. In US zijn dat wijken van een grote stad. Denver en Boulder liggen al zo'n 60 km van elkaar af. Ga maar eens na hoe ver je NL dan al in bent.

We hebben het geprobeerd uit te leggen maar we bleven "the guys from Amsterdam. Wij hebben het zo maar gelaten."
#34 - 06-11-2005, 22:24 uur

Frank S

Als jij mijn bijdrages onzinnig vindt, dan sla je ze toch gewoon over?  Het is een open forum, hoor.  Ieder reageert op zijn of haar manier, ik ook.

Bedankt voor de tip.
#35 - 07-11-2005, 09:14 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

androb

Nou die herinnering aan de vakantie man is bij mij ook nog heel vers hoor. En heel eerlijk gezegd vind ik het schandaliger dat iemand uit nederland niet weet waar spanje ligt dan dat iemand aan de andere kant van de wereld niet weet waar ons landje ligt. Gelukkig konden ze het in WO II vinden met behulp van wat engelsen, fransen en niet te vergeten de Canadezen. En ik ga er vanuit dat ze het weer kunnen vinden als ze ons weer moeten redden dus het is ze totaal vergeven hoor.
#36 - 07-11-2005, 09:29 uur

Frank S

Ik denk dat heel veel mensen moeite hebben met geografie, zeker als ze er nooit geweest zijn. Het is ook geen schande dat je de Amerikaanse staten en hoofdsteden niet meer kunt opdreunen, terwijl je daar vroeger op school je hand niet voor omdraaide. (Alhoewel ik het aanwijzen van Zwitserland terwijl je aan de Spaanse kust verblijft toch wel heel erg blijf vinden.)

Echter, uitlatingen als "hebben jullie ook gas en electra?" zijn van een andere orde. Daarmee geef je aan dat je wel een heel erg intern gericht wereldbeeld hebt.

E.e.a. doet me trouwens ook denken aan een scene uit de film "Flodder in Amerika", als één van de Flodders opmerkt: "Hee, hebben ze hier ook McDonalds?"  ;D
#37 - 07-11-2005, 09:44 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Kinneret

Waarom zou een  amerikaan ook de hoofdstad van Nederland moeten weten? Of Denemarken, Noorwegen en noem maar op, ik durf erom te wedden dat het merendeel hier ook niet de hoofdsteden van Honduras, El salvador, Ivoorkust of dergelijke kan noemen, dit is toch echt goed vergelijkbaar, geen hond in Nederland die ook maar iets over Nigeria weet, die denken dat ze daar nog in kartonnen dozen wonen en geen huizen hebben, nou erg fout! Dus waarom zou een Amerikaan wel iets over een ver gelegen kikkerlandje moeten weten?
#38 - 07-11-2005, 12:57 uur
« Laatst bewerkt op: 07-11-2005, 12:58 uur door Kinneret »

Frank S

Moeten niet. Maar mijn ervaring is dat de Amerikanen waar ik mee gesproken heb wel graag meer willen weten. Uit oprechte belangstelling, maar ook bijvoorbeeld omdat het in discussie heel interessant is om je eigen ideeën/beelden in een andere context te kunnen plaatsen, om erachter te komen dat er meer wegen naar Rome leiden (en niet erbovenop springen dat het gebruik van de term "Rome" zo "Euro-centered" is, want Rome is één van de weinige plaatsnamen die op alle continenten voorkomt...)  en dat "anders" niet altijd "beter" of "slechter" is.
#39 - 07-11-2005, 14:33 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Jez

Moeten niet. Maar mijn ervaring is dat de Amerikanen waar ik mee gesproken heb wel graag meer willen weten. Uit oprechte belangstelling, maar ook bijvoorbeeld omdat het in discussie heel interessant is om je eigen ideeën/beelden in een andere context te kunnen plaatsen, om erachter te komen dat er meer wegen naar Rome leiden (en niet erbovenop springen dat het gebruik van de term "Rome" zo "Euro-centered" is, want Rome is één van de weinige plaatsnamen die op alle continenten voorkomt...)  en dat "anders" niet altijd "beter" of "slechter" is.

Rome ligt toch in New York State, vlakbij Utica?  ;)
#40 - 07-11-2005, 14:50 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Frank S

Ja. En in Ohio, Indiana, Illinois, Iowa, Georgia & Mississippi.  ;D
#41 - 07-11-2005, 14:54 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Jez

Ja. En in Ohio, Indiana, Illinois, Iowa, Georgia & Mississippi.  ;D

Hihihi, jij had blijkbaar ook even gauw in je routeplanner gekeken, waar het nog meer ligt!  ;D ;D ;D
#42 - 07-11-2005, 15:38 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Frank S

Ja. En in Ohio, Indiana, Illinois, Iowa, Georgia & Mississippi.  ;D

Hihihi, jij had blijkbaar ook even gauw in je routeplanner gekeken, waar het nog meer ligt!  ;D ;D ;D

Nee, op www.weather.com/ ;)
#43 - 07-11-2005, 15:39 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Kinneret

Moeten niet. Maar mijn ervaring is dat de Amerikanen waar ik mee gesproken heb wel graag meer willen weten. Uit oprechte belangstelling, maar ook bijvoorbeeld omdat het in discussie heel interessant is om je eigen ideeën/beelden in een andere context te kunnen plaatsen, om erachter te komen dat er meer wegen naar Rome leiden (en niet erbovenop springen dat het gebruik van de term "Rome" zo "Euro-centered" is, want Rome is één van de weinige plaatsnamen die op alle continenten voorkomt...)  en dat "anders" niet altijd "beter" of "slechter" is.

Frank, dit bericht was niet specifiek antwoord op jouw bericht, dit is niet zo duidelijk neer gezet denk ik, sorry daarvoor, maar als ik hier zo wat berichten lees en alles bij elkaar ophoop heb ik het gevoel dat hier een paar aanwezigen vinden dat Amerikanen alles MOETEN weten over het buitenland, en hier ben ik het niet mee eens, of die mensen dit nou wel of niet vinden, zo denk ik er over.
#44 - 07-11-2005, 19:14 uur

hdeweert

Petra, je kunt hier nu wel weer bovenop springen, maar je gaat voorbij aan de boodschap. Het verhaal van Satin zit vol vooroordelen, maar daarmee zijn er ook nog wel terechte punten.


Beste Frank,

Je maakt mij niet wijs, dat als een Amerikaan een stukje als dat van Satin had geschreven over Nederlanders en dat de Nederlandse kinderen een halve dag op school zitten (en geloof me, ik heb een aantal heel onwetende vragen van Nederlandse tieners gehad de afgelopen tijd, maar ik zie dat als een willen weten hoe het wel is, niet als bij uitstek domheid.), er niet een heel stel Nederlanders "bovenop was gesprongen".  Ik bekijk deze berichtjes vanuit een ander daglicht, dan de meesten hier, want ik ben Amerikaans, heb Amerikaanse kinderen en een Amerikaanse man :).

Even voor mijn gemoedsrust . Maar waarom wil je dan weer zo graag Nederlander worden?

maandag - naar Zeist om mijn geboortebewijs op te halen (nodig voor terugvragen Nederlanderschap),
#45 - 07-11-2005, 19:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15