Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vooroordelen

Discussie gestart

Skydriver

Nou nou nou...dat laatste ben ik het niet zo mee eens hoor...maar dat er vrij drugs verkrijgbaar zijn kan ik alleen maar beamen..
#61 - 29-01-2006, 20:59 uur
The USA....What else?

bgroeneveld

Ik zeg niet dat jij, of ik, het ermee eens ben dat in Nederland ouden van dagen en babies zomaar afgemaakt worden, maar zo wordt het hier in de VS wel regelmatig voorgesteld.
#62 - 29-01-2006, 22:05 uur

Skydriver

Ik vermoed dat je hiermee refereerd naar het euthanasiebeleid dat hier in Nederland gevoerd wordt, maar om nou te zeggen dat Amerikanen er van overtuigd zijn dat hier babies en ouderen van dagen zomaar afgemaakt worden, daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Misschien dat het in streng-conservatieve (kerkelijke) kringen wel eens naar voren gebracht is, maar ik ben er van overtuigd dat de gemiddelde Amerikaan wel beter weet..
#63 - 29-01-2006, 23:40 uur
The USA....What else?

Dusza

Hahaha, ik kwam er deze morgen nog een goeie tegen.
Letterlijk wat die persoon schreef:
"Waarom denk je dat de karton-industrie in de VS gouden zaken doet?
Juist ja omdat er genoeg arme sloebers op straat in kartonnen dozen moeten zien te overleven!"


Hm, misschien moet ik toch eens overwegen om aandelen uit die kartonindustrie te gaan kopen. En ook van Belgische en Nederlandse cartonnage-bedrijven, want op (lange) termijn zal de sociale zekerheid in die landen ook wel grote wijzigingen ondergaan.  ;D
#64 - 31-01-2006, 10:05 uur

USvsNL

Tja..maar liever een "gun" dan drugs...

Ja daar ben ik het mee eens, met een geweer/pistol kan je jezelf nog verdedigen, aan drugs raak je toch alleen maar verslaaft. Drugs heeft geen positieve kant, en ik vindt het ook belachelijk dat het dan ook gewoon legaal is in Nederland.
#65 - 02-02-2006, 17:37 uur

Satin13

Hebben dat zelf ook ervaren.
"Do you know where Belgium is?"
"It's in France isn't it?" is het veelgehoorde antwoord.
Toen Brigitte Becue op zwemstage ging naar the USa vroegen haar collega zwemmers of ze hier in België al gas en electriciteit hadden!
Als je dan bedenkt dat wij qua internetbankieren mijlenver op hun voorstaan...
Ach, enerzijds denk ik, wat een zonde dat je zo afgezonderd kunt leven en gefixeerd op je eigen ding. Anderzijds is het ook een groot land waar veel over te leren valt. Als je dan al die Amerikaanse kindertjes, die per slot van rekening maar een halve dag les krijgen, ook nog eens moet uitleggen waar onze kikkerlandjes gelegen zijn...

Wow, jouw berichtje zit al vol vooroordelen!  De pot verwijt de ketel ;)!  Halve dag les?  Waar krijg je dat van?  Kinderen zitten hier acht uur per dag op school, hoor, ook het maximum aantal lesuren, dat ik in Nederland had.  Er wordt anders ingegaan op aardrijkskunde en geschiedenis en nee, Nederland en Belgie zitten er nauwelijks bij, vind je het gek.   Er wordt meer geleerd waar informatie te vinden is, dan dat er uit het hoofd wordt geleerd.
Ze leren trouwens wel degelijk topografie van de verschillende werelddelen (landen en hoofdsteden) op school, net als wij vroeger de grootste steden en staten van de VS op school leerden.  Maar ik wil de Nederlanders de kost niet geven, die denken, dat New York de hoofdstad van de VS is.  Als de informatie niet in je dagelijks leven belangrijk is onthou je alleen de hoofdzaken.  En mensen, die domme dingen zeggen heb je overal.  ::)

Ik citeerde wat ik hoorde van anderen, daarbij denk ik toch dat ik het wat afzwakte door te erkennen dat Amerika een groot continent is met zelf een rijke geschiedenis en dat het voor hen misschien niet altijd haalbaar is geografische/historische kennis te hebben van Europa. Ik zal de eerste zijn om te bekennen dat ik vb. ook niet weet welk Afrikaans land zich waar bevind of hoe de Amerikaanse staten gesitueerd zijn. Ik heb hier enkel maar een voorbeeld aangehaald. Als ik je daarbij heb beledigd, dan spijt me dat. 
#66 - 18-05-2006, 14:55 uur
USA rocks!




leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15