Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vraag over douane

Discussie gestart

maryde

 Even wennen aan regen, hagel, onweer en wind maar het is wel thuiskomen...
Afgelopen vrijdagochtend na het inchecken op San Diego kregen mijn man en ik bij de douane een rode plastic rechthoek om aan de man/vrouw bij de controle te geven, dus gelijk met de handbagage op de band. Toen ik vroeg waarom dat was, werd gezegd dat ik kon kiezen uit wel/geen schoenen uit en wel of niet de rontgenstraling, tenminste...als ik het goed begrepen heb??? En dat is nu mijn vraag, hèb ik het goed begrepen? Er waren ook 3 kinderen die zo'n rode rechthoek kregen, had het misschien met de leeftijd te maken, oud(er) en jong?
#1 - 03-11-2013, 11:27 uur

Jez

Was het bij de douane of bij de security check? Ik neem aan het laatste.

De rode driehoek ken ik niet, maar ik heb het idee dat men verschillende manieren van veiligheidschecks aan het uitproberen is. Wij hadden namelijk in september in Seattle een nieuwe ervaring: We werden naar een speciale rij gestuurd, waar we onze handpalmen omhoog moesten houden. Er werd van elke palm een soort uitstrijkje gemaakt. Dat werd in een machine gestopt, ik denk als controle op drugs en verboden stoffen of zo. Na een goedkeurend bliepje mochten we door naar de paspoort/veiligheidscontrole, waar we uitgelegd kregen wat daarna de bedoeling was: we moesten onze zakken leeghalen maar verder alles aanhouden. Ja, ook de broeksriem,  schoenen, jas en vest. Alleen vloeistoffen moesten uit de handbagage, de rest bleef erin. Ook de laptop en dergelijke. Dan de tassen op de band en door de scanmachine en wijzelf door het controlepoortje. Dat was het! Supersnel en geen gedoe. Wij zijn fan van deze methode.......
#2 - 03-11-2013, 13:28 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

jhbechthum

Jez, wat je beschrijft lijkt wel op TSA Pre✓™.
Alleen begrijp ik uit je reactie dat je je daarvoor niet hebt aangemeld. Misschien dat je boardingpas meer verteld :)

Het rode vierkant ken ik ook niet.

Wij kregen jaren geleden eens een aantekening op de boardingpas geprint, en moesten daardoor een uitgebreide securitycheck ondergaan: inclusief handmatige controle van de handbagage.
Waarom wist men niet te vertellen, maar misschien had het te maken dat wij als Nederlanders via Brussel vlogen.

Johan.
#3 - 03-11-2013, 20:14 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

maryde

Ja Jez, je hebt gelijk het was bij de securitycheck.
#4 - 04-11-2013, 11:02 uur

MiamiHeat

Was het bij de douane of bij de security check? Ik neem aan het laatste.

De rode driehoek ken ik niet, maar ik heb het idee dat men verschillende manieren van veiligheidschecks aan het uitproberen is. Wij hadden namelijk in september in Seattle een nieuwe ervaring: We werden naar een speciale rij gestuurd, waar we onze handpalmen omhoog moesten houden. Er werd van elke palm een soort uitstrijkje gemaakt. Dat werd in een machine gestopt, ik denk als controle op drugs en verboden stoffen of zo. Na een goedkeurend bliepje mochten we door naar de paspoort/veiligheidscontrole, waar we uitgelegd kregen wat daarna de bedoeling was: we moesten onze zakken leeghalen maar verder alles aanhouden. Ja, ook de broeksriem,  schoenen, jas en vest. Alleen vloeistoffen moesten uit de handbagage, de rest bleef erin. Ook de laptop en dergelijke. Dan de tassen op de band en door de scanmachine en wijzelf door het controlepoortje. Dat was het! Supersnel en geen gedoe. Wij zijn fan van deze methode.......

Ha...wij 'ondergingen' precies hetzelfde in Seattle. Ik had toen ook het idee dat we 'proef' personen waren voor een nw manier van veiligheidschecks.
#5 - 04-11-2013, 12:21 uur
« Laatst bewerkt op: 04-11-2013, 12:24 uur door MiamiHeat »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15