Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

hee hallo

Discussie gestart

mii_meisjuh

ik had een vraag ,,
ik wil graag; als k afgestudeerd ,,ben waarschijnlijk van de havo/of mavo ..naar amerika om verder te studeren ,,
maar hoe moet k dat regelen met school of zelf ,
#1 - 15-01-2005, 21:06 uur
Te$$__

Njit

ik had een vraag ,,
ik wil graag; als k afgestudeerd ,,ben waarschijnlijk van de havo/of mavo ..naar amerika om verder te studeren ,,
maar hoe moet k dat regelen met school of zelf ,

Afstuderen doe je niet van de havo of mavo...
Je bent  14. Dromen zijn prima maar het is nu nog niet echt realistisch denk ik..

#2 - 15-01-2005, 22:50 uur

SpaceAce

Citaat
Afstuderen doe je niet van de havo of mavo...

En zelfs niet van de MBO. Afstuderen doe je pas vanaf de HBO :)

*Edit: topic is inmiddels verplaatst...
#3 - 15-01-2005, 23:14 uur
« Laatst bewerkt op: 16-01-2005, 01:18 uur door SpaceAce »
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Annemiek

Misschien kun je eens kijken wat de mogelijkheden zijn om een jaartje highschool  te doen, er zijn organisaties die dat regelen.
Annemiek
#4 - 16-01-2005, 15:48 uur

tamararama

Onderwijs in Amerika is erg duur, in Nederland krijgen de hogescholen en universiteiten dikke subsidies en is ons collegegeld dus relatief laag. Zelf ga ik via mijn universiteit een jaar naar het buitenland, ik betaal collegegeld aan mijn eigen universiteit en ben zo veel goedkoper uit. Ook hebben ze veel ervaring met alle benodigde documenten die nodig zijn, dus dat scheelt ook weer!

Misschien is dit wel een optie voor je, moet je alleen wel nog eventjes wachten totdat je kunt gaan, meestal kun je pas vanaf je tweede of derde jaar op de universiteit weg.
#5 - 05-02-2005, 13:57 uur

persianBrit

ik ben bang dat de meesten hier gelijk hebben en dat je niet afstudeert van de Mavo of Havo..
verder, als je je high school hier af maakt, verder studeert en een goede opleiding volgt, dan zal the immigration naar the good ol' states een stuk makkelijker gaan...

ik raad je dan ook om je high school af te maken , verder te studeren en verder studeren totdat je iets moois in handen hebt (university degree anyone  ;), .

als je dat hebt dan verzeker ik je dat the immigration een stuk makkelijker en praktischer zou verlopen.

succes ermee!  ;)
#6 - 06-02-2005, 18:10 uur

Dutchieanne

het is inderdaad erg duur om hier een jaartje heen te gaan. Probeer in NL een vervolgopleiding te vinden en tijdens die opleiding een tijdje naar het buitenland te gaan studeren zodat je je studiefinanciering houdt en goedkoper uit bent wat betreft tuition. Ik ben nu in Seattle en heb net een jaartje college achter de rug. Erg gaaf, maar ook erg duur. Ik heb het namelijk na mijn mbo/hbo opleiding gedaan. Wat ik je zeker aan wil raden is om naar de studentenbeurs te gaan. Er is daar een internationaal gedeelte en er zullen verschillende universiteiten staan, en ik zal er waarschijnlijk ook staan namens Green River Community College uit Amerika. Wij en de anderen kunnen je vast wat meer informatie geven over studeren in het buitenland.
#7 - 17-06-2005, 00:50 uur

FreezeM

Je kan na je Havo een jaartje High School doen. Omdat je nog de tijd hebt om te sparen is dat best haalbaar... succes!
#8 - 23-06-2005, 15:57 uur

Dutchieanne

Wat jammer eigenlijk dat een jaartje college niet zo bekend is als een jaartje highschool! Er zitten zoveel voordelen aan! De enige eisen die Green River stelt is dat je je middelbare schooldiploma hebt en dat je engels op redelijk niveau is. Maar daar krijg je een test voor.

Het grootste voordeel van een jaartje college t.o.v. highschool: Je kunt je eigen vakkenpakket samen stellen, en de vakken zijn BEROEPSGERICHT!! Een hele mooige gelegenheid om te kijken welke beroepsrichting je goed ligt.  En de gemiddelde leeftijd is 17.18.19 jaar.....  Je kunt kiezen of je in een gastgezin wilt of op jezelf wilt wonen... Super kans toch?

En wil je er een jaartje tussenuit.... het collegegeld van community colleges  ligt lager dan 4 jarige universiteiten en colleges....

dus check: www.greenriver.edu  (look for International Programs, Foundation year)

Greetz.... Anne
#9 - 03-07-2006, 10:48 uur

mariska

Ik zou zoals usa student terecht zegt niet naar high school gaan. Met een HAVO diploma kun je beginnen aan een vierjarig college en een bachelor's degree halen. En als je redelijke cijfers hebt, maak je zeker kans op een studiebeurs vanuit het college (wordt vaak voor 4 jaar toegezegd). Het kost wel iets meer papierwerk, maar is alle moeite waard. Je kunt natuurlijk ook naar een community college gaan en dan na 2 jaar terugkomen met een associate degree. Persoonlijk zou ik je een vierjarig college aanraden.
Wel op tijd beginnen met de voorbereidingen, dus minstens 12 tot 18 maanden!
#10 - 03-07-2006, 10:53 uur
Studeren in de VS? www.ustudy.nl

Dutchieanne

Hier nog weer even wat aanvullen de info van mij:

Mocht je een hele opleiding in de Vs willen doen, begin bij een comm. coll. Dit vanwege 1. de lagere kosten, 2. de klassen zijn kleinschaliger en dus meer persoonlijke aandacht, 3. het is eenvoudiger om hier toegelaten te worden vergeleken met de 4 jarige colleges/universiteiten en 4.via deze weg heb je grotere kans om op een 4 jarige univ aangenomen te worden ...

Het is eigenlijk het 2+2 systeem: 2 jaar comm college, en dan stroom je door naar het 3e jaar van een 4 jarige univ/college.

Mensen die meer willen weten.. neem gerust contact met me op: [email protected]
#11 - 03-07-2006, 11:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15