Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat is volgens jullie de beste plaats om te wonen ?

Discussie gestart

marvi

Ik ben heel erg benieuwd wie welke plaats in de USA
het meest geschikt vindt om te wonen, en waarom.
#1 - 20-10-2004, 00:27 uur

PetraVS

Tja, ik heb maar een ervaring en die is 20 jaar lang :).   Noord-Virginia.
Redenen:
-- dicht bij een grote stad, maar nog heel veel natuur en groen
-- Washington is geen "Amerikaanse" stad met wolkenkrabbers, maar een heel groene stad (kwam ik op na SBull's post moet ik toegeven, maar het is een van de redenen waarom ik deze stad zo speciaal vind en Baltimore, met wolkenkrabbers is slechts een uurtje rijden weg)
-- binnen 3 uur van stad, strand ('s zomers) en "bergen" (skien in de winter)
-- het klimaat: veel zon, vier seizoenen, maar een korte winter
-- heel veel te doen, gratis (leuke!) musea, theater, heel veel goede restaurants
-- makkelijke plaats om alle windrichtingen op te reizen
-- waar wij wonen is het net een dorp, lekker buiten spelen en veilig voor de kinderen, lopen of fietsen naar de winkelstraat etc.  maar de metro is op loopafstand, dus je zit zo in de stad.

Er zijn nog wel andere plekken waar ik ook zou willen wonen, maar niet zo graag :).  
#2 - 20-10-2004, 01:44 uur
« Laatst bewerkt op: 20-10-2004, 01:58 uur door PetraVS »

Sbull

Voor mij is dat Spring Hill in Florida.

Waarom:
Het is een redelijk grote plaats ( 200.000 inw.) maar is nog steeds landelijk met bijna geen hoogbouw (max 3 etages ).
De grond om de woningen is bijna altijd minimaal 1 lot of meer dus 1000 m2.
Het is nog steeds bosrijk en veel plassen cq meren.
Het ligt centraal gelegen +/- 65 km ten noorden van Tampa aan de golf van mexico.
Orlando ligt +/- 100 km oost van Spring Hill dus ook de pretparken zijn dichtbij.

De bevolking van Spring Hill is zeer vriendelijk.
Spring Hill ligt aan de 19, welke voorzien is aan beide zijde van winkels, supermarkten, bedrijven, autodealers, restaurants enz enz enz.

Hopelijk is de uitleg voldoende.

#3 - 20-10-2004, 01:45 uur
« Laatst bewerkt op: 20-10-2004, 01:45 uur door Sbull »

xerxesc

Los Angeles of New York City!!!!!!!!!  (kan nooit tussen deze 2 kiezen!!!!  wanneer ik in de ene woon, mis ik de andere!!!!)

Een ander plaats die ook fantastisch is om te wonen is Honolulu, HI or New Orleans, LA.

Maar voor mij blijven het of L.A. of NYC!!!  Both cities with energies and excitement unrivaled!!!!

mazzeltov,

Xerxes

#4 - 20-10-2004, 05:16 uur

persianBrit

maar is het niet zo dat het heel vaak stressful is om in New york te wonen.

of is dat wat de series hier in nederland ons doen geloven?

de mensen daar zijn heel erg competitive en niet zo 'vriendelijk' als in andere steden...

klopt dit beeld wat ik heb van New york?
#5 - 20-10-2004, 12:46 uur

enny

Nee, het hoeft helemaal niet stressful te zijn, zeker niet als je in bijv. Greenwich Village woont. Wij hebben vrienden die aan de Hudson wonen in een van de Trump towers, is fantastisch maar kost wel anderhalf miljoen dollar! Maar je kan zeker leuke en goedkkope studio's vinden. Wij wonen een kwartier van New York af, want om je kinderen daar naar goede scholen te sturen, kan je beter eerst een bank overval doen..... 8)En wat de veiligheid betreft, hoef je je totaal geen zorgen om te maken. Mijn kinderen gaan met de bus naar de stad om een show te zien en ik maak me totaal geen zorgen. Juilliani heeft de stad keurig opgeruimt en gelukkig is het nog altijd zo gebleven.
#6 - 20-10-2004, 14:06 uur

xerxesc

maar is het niet zo dat het heel vaak stressful is om in New york te wonen.

of is dat wat de series hier in nederland ons doen geloven?

de mensen daar zijn heel erg competitive en niet zo 'vriendelijk' als in andere steden...

klopt dit beeld wat ik heb van New york?

Ik heb 5 jaar in NYC gewoond (manhattan en brooklyn)voordat ik naar SF en daarna naar L.A. verhuisde in goede buurten en wat toen in de tijd slechte buurten considered werden.  Ik heb in greenwich village gewoond en dat was fantastisch!!!  maar ook in Washington Heights (above Harlem) en dat vond ik ook fantastisch.  welke buurt ik ook gewoond heb in Brooklyn of Manhattan, er was altijd een neighborhood gevoel.

Mijn ervaring met New Yorkers is dat ze vriendelijk zijn, gehaast misschien, maar ontzettend vriendelijk.  Ik denk niet dat competitive erg is en iemand onvriendelijk maakt, als je de kans hebt om daar te wonen, ECHT DOEN!!!  Waarom ik zo gek ben op NYC (of L.A.) is heel moeilijk te beschrijven, het is een gevoel dat ik nergens anders heb gevoeld.

mazzeltov,

xerxes
#7 - 20-10-2004, 16:27 uur

Chiefram

Nou, ik zal wel weer een afwijkende plaats hebben om te wonen: in een woestijnachtig en bergachtig gebied waar de tempartuur gemiddels zo rond de 45 graden ligt, de pollen over de grond worden geblazen door de hete droge lucht, waar geen mens te zien is in de verste omtrek... lekker in een oude motor home met airco en een '70 Cadillac Fleetwood Eldorado met opendak, uitgedroogde bekleding en een doffe, stoffige lak... Hier en daar een ratelslang en ik ben gelukkig! Geen steden, gewoon lekker ver weg van alles en iedereen!
#8 - 22-10-2004, 09:32 uur

Margo Wening

Marvi, heb je de volgende link al eens geprobeerd met dank aan  Chiefram :)  

http://www.findyourspot.com

Erg leuk om uit te proberen, wij kwamen uit in Milwaukie, Oregon ( vlak bij Portland ) op basis van de door ons ingevoerde criteria.

We gaan er komende zomer kijken in combinatie met een aantal andere echte vakantie-dingen.

Op basis van waar we al geweest zijn, gevoelsmatig dus, zou ik zeggen : Moab UT of Sedona AZ .... prachtige omgeving, laagbouw, lekker rustig, maar aan de andere kant net iets te warm om je lekker bij te voelen.

Just my 2 cents :)
#9 - 22-10-2004, 11:24 uur

marvi

Bedankt voor de tip en je reactie Marhan.

Ik had die site inderdaad al bekeken. Ik vond wel dat er heel veel verschillende plaatsen uitkwamen. Ook plaatsen waar ik geweest ben, en eigenlijk helemaal niet aantrekkelijk vond.
Persoonlijk vond ik de site
http://cgi.money.cnn.com/tools/bestplaces/bplive.jsp beter omdat je hier ook aan kan geven wat je belangrijk en minder belangrijk vindt.

Mochten wij ooit ingeloot worden, dan denk ik dat wij de kant op gaan van het noord-oosten. North-carolina, Virginia, enzovoorts.
Maarja het kan ook zomaar California of Florida worden.


 


#10 - 22-10-2004, 11:41 uur

Margo Wening

Marvi mag ik uit jouw bericht opmaken dat je ook mee gaat doen aan de DV 2006 ?

Chiefram krijgt gelijk, Nederland is aan het leeglopen ! lol

#11 - 22-10-2004, 12:01 uur

marvi

Inderdaad gaan we meedoen aan de DV2006.
De foto's staan op de pc klaar en we zijn de dagen al aan het aftellen voor 5 november.

En dan maar hopen !!!!

#12 - 22-10-2004, 12:10 uur

Chiefram

Marvi mag ik uit jouw bericht opmaken dat je ook mee gaat doen aan de DV 2006 ?

Chiefram krijgt gelijk, Nederland is aan het leeglopen ! lol

Haha... Ik zou het werkelijk een stunt vinden als echt elke Nederlander hier binnen nu en 1 jaar naar het buitenland gaat! LOL!

Maar dan nog zijn de ogen gesloten in Den Haag...

Zo vind ik die reklame op TV goed, waar zo'n langharige blonde dame overdadig boodschappen doet in hartje Amsterdam met haar grote Jeep en 35 verschillende credit cards... Ze zegt ook in dat spotje dat je in Nederland niet mag laten zien dat je geld hebt en dat ze zich niet naar belgie laat jagen!

Ze heeft wel gelijk... je moet hier arm zijn wil je aan het beeld van de Nederlander voldoen.
#13 - 22-10-2004, 13:28 uur
« Laatst bewerkt op: 22-10-2004, 14:21 uur door Chiefram »

marvi

Vindt je het gek dat in Den Haag dan de ogen gesloten blijven;

Als echt iedereen uit Nederland vertrekt zal daar ook niemand meer over zijn. ;D Balkenende achtervolgd jullie naar de USA ;D

Ik moet wel zeggen dat het politiek verslechterende klimaat eigenlijk niets met onze beslissing te maken heeft.
Het is meer het feit dat wij ons hier in Nederland bij wijs van spreken vanaf onze geboorte al niet thuis voelen.
#14 - 22-10-2004, 14:01 uur

Margo Wening

Inderdaad gaan we meedoen aan de DV2006.
De foto's staan op de pc klaar en we zijn de dagen al aan het aftellen voor 5 november.En dan maar hopen !!!!

Wij gaan ook erg zitten te hopen, we doen voor de eerste keer mee maar zoals op dit forum te lezen is zijn er veel die bij de eerste keer al "gewonnen" hebben.  De datum 5 november is al prominent met koeien van letters en in het rood gemerkt, maar eigenlijk is dat overbodig want wij zijn al aan het aftellen vanaf de dag dat we de beslissing hadden genomen om mee te doen, ook al was de preciese datum toen nog niet bekend.  

Anyway : good luck to all  ;D
#15 - 22-10-2004, 14:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15