Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat missen de Nederlanders in Amerika het meest???

Discussie gestart

Heivalido

Het zal waarschijnlijk al wel 1000 keer gevraagd zijn op dit forum maar ik doe het lekker weer voor de 1001ste keer?

Wat missen de Nederlanders in Amerika het meest.

in mijn geval:

1: Mijn familie. (moeder en stieffamilie, zus en zwager en neefje) en natuurlijk mijn schoonouders (maar die gaan ook emigreren alleen weten we nog niet precies wanneer)

2: Frikandellen. Ik doe een moord voor een lekkere vette frikandel, hoeft niet speciaal te zijn, dat sausje kunnen we hier ook maken, maar de frikandel..... :'(

3: Nederlands voetbal. Fox soccerchannel zend veel Engels uit en dat maakt veel goed maar ik mis echt wel de vaste Zondag avond; Studio Sport.

4: Kaas. Jaaahaaaa, ik weet het, kaas hebben ze hier ook, maar niet van de kwaliteit als in NL. Jaaahaaaaa, weet ik ook, het is hier wel te krijgen, maar hallo $$$$$$$$ beetje duur.

5: Chocolade. Ook dat hebben ze hier in overvloed, maar het komt nog niet in de buurt van Nederlands of Belgisch. En jaaaahaaaaa, ik weet het maar ook dat is erg duur  :-[

6: Sociale voorzienigen. Ja, klinkt gek maar hier in Florida is een ziektekosten verzekering NIET te betalen waardoor wij dus medisch nog onverzekert zijn. verandert misschien nog wel in de toekomst maar voorlopig mis ik het stiekum toch wel.

7: Belgisch bier. Al heb ik pas nog vernomen dat dat in Clearwater wel te krijgen is. wordt dus vervolgd.

8: Mijn grote rijbewijzen. Ja die zijn hier niet geldig en daar baal ik enorm van, die dingen hebben veel geld gekost en ik kan er nu helemaal niets meer mee. Niet dat ik hier op de vrachtwagen wil, mij te veel stress maar het was wel lekker ze te hebben.

9: Karper. Mijn favoriete sportvis die hier in Florida erg moeilijk te vinden is.

10: Regen. Want dat doet het hier nooit hahahhahahahahahahahha proest.....
Hier valt het met meters tegelijk hahahahahahha
Dus dat is flauwekul.
Nee 10 is Biefstuk. Ze hebben hier 1000 soorten Steak maar welk stukje komt nu het dichtsbij het gewone stukje biefstuk????? hoe noemen ze dat hier. ???

 
#1 - 11-09-2005, 02:48 uur
« Laatst bewerkt op: 11-09-2005, 02:50 uur door Heivalido »
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

Frank S

Wat tips:

2. Er schijnt een site te zijn met allerlei recepten van typisch Nederlandse gerechten, waaronder de frikandel. Ik denk echter niet dat je wil weten hoe ze die maken...

3. Ook hier is geen zondagavond-Studio Sport meer, sinds Talpa de uitzendrechten heeft overgenomen. Wellicht kun je de internetuitzendingen van Versatel oppikken?

6. Ook dat gaat in Nederland aanzienlijk veranderen en veel duurder worden. Misschien heb je toch nog iets aan https://www.oomverzekeringen.nl/index.asp?

10. Ik denk dat Filet Mignon nog het meeste in de buurt komt, al is het wat duurder dan normale biefstuk.
#2 - 11-09-2005, 09:52 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Heivalido

hee bedankt frank, vooral die van de Frikandel doet me goed en ik weet al hoe ze die maken want 1 van Nederlands grootste makers ervan zit in Tilburg en ik kwam er vaak om te laden en te lossen, dus ik heb het een en ander al voorbij zien komen op de lopende band naar de frikandellen draaier hahahahahahhahaha. Wat wel een nadeel is van het bestellen van frikandellen op internet is dat ze verzonden worden als express zending in geconditioneerd vervoer wat dus HEEL duur is.
#3 - 11-09-2005, 23:30 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

PetraVS

Na 21 jaar kan ik niet zeggen, dat ik dingen echt mis.  Via het werk van mijn man zijn we zo goed verzekerd, dat we nul komma nul aan gezondheidszorg betalen, zo kan het dus ook.

Ik denk, dat het Nederlandse biefstukje gewoon anders bereid wordt, want het is volgens mij gewoon een miniem stukje filet mignon (gebakken in Croma, ipv gegrild).

Maar wij gaan ieder jaar naar Aruba en dan moet ik tot mijn schande toch toegeven, dat wat we missen vrijwel alleen eetbaar is!
Hoewel, ik koop ook altijd een berg stripboeken, vind Jan, Jans en de kinderen en Suske en Wiske heel leuk.
Als we in november naar Nederland gaan zie ik uit naar een lekkere Hollandse haring en paling.  
#4 - 12-09-2005, 02:16 uur
« Laatst bewerkt op: 12-09-2005, 02:17 uur door PetraVS »

FreezeM

ik mis echt wel de vaste Zondag avond; Studio Sport.

Studio Sport heeft de rechten voor voetbal niet meer. Eredivisie zit bij Talpa en eerste divisie zit bij SBS6. De uitzendingen van Talpa kan je online bekijken http://www.talpa.tv/
#5 - 12-09-2005, 14:07 uur

Frank S

ik mis echt wel de vaste Zondag avond; Studio Sport.

Studio Sport heeft de rechten voor voetbal niet meer. Eredivisie zit bij Talpa en eerste divisie zit bij SBS6. De uitzendingen van Talpa kan je online bekijken http://www.talpa.tv/

De Wedstrijden worden niet door Talpa uitgezonden op internet, want die rechten heeft Versatel. Wel kun je op Talpa.tv het Eredivisiejournaal bekijken.
#6 - 12-09-2005, 14:34 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

FreezeM

De Wedstrijden worden niet door Talpa uitgezonden op internet, want die rechten heeft Versatel. Wel kun je op Talpa.tv het Eredivisiejournaal bekijken.

Het is ingewikkeld geworden :)
#7 - 12-09-2005, 14:40 uur

Frank S

De Wedstrijden worden niet door Talpa uitgezonden op internet, want die rechten heeft Versatel. Wel kun je op Talpa.tv het Eredivisiejournaal bekijken.

Het is ingewikkeld geworden :)


En dan hebben we het er nog niet over dat de rechtstreekse wedstrijd op vrijdag door RTL5 wordt uitgezonden...

Vind je het gek dat RKC en Heracles nu de dienst uitmaken?
#8 - 12-09-2005, 14:50 uur
« Laatst bewerkt op: 12-09-2005, 14:50 uur door Frank S »
Iedereen heeft recht op mijn mening.

RedBaron

mmmmm

niet alles gelezen maar valt me op dat er het woordje joint/wiet nog niet bij staat  8)
#9 - 12-09-2005, 17:50 uur

sweatbox

3: Nederlands voetbal. Fox soccerchannel zend veel Engels uit en dat maakt veel goed maar ik mis echt wel de vaste Zondag avond; Studio Sport.

Willem II fan toch? Dan heb je tot nu toe niet veel gemist.
#10 - 12-09-2005, 17:54 uur

Yvonne 2

 :(  Sinds Talpa studio sport heeft overgenomen is er GEEN bal meer aan na elke 2 wedstrijden komt er een reclame blok.De meeste Nederlanders balen als een stekker en ergeren zich dood aan al die reclame's.Ik keek altijd met plezier naar Studio Sport was ook altijd MIJN TIJD van de T.V. maar die tijd is na jaren OVER!!!!!
 :'(
#11 - 13-09-2005, 05:09 uur

Frank S

Tja, je houdt de vooruitgang niet tegen.
#12 - 13-09-2005, 09:14 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

FreezeM

Ik zat gisteren naar een Hans Teeuwen DVD te kijken en dat is denk ik iets wat ik zou missen wanneer ik naar de VS emigreer: Nederlands cabaret. In andere landen kunnen ze ook grappen maken maar cabaret zoals dat in Nederland bestaat is uniek in de wereld. Maar goed, dan wacht ik wat langer en bekijk de DVD. Ook leuk :)
#13 - 13-09-2005, 13:35 uur

Loek

Tja, je houdt de vooruitgang niet tegen.

Of dat voortuitgang is betwijfel ik.
Misschien dat je beter kunt zeggen:

"Je houd de commercie niet tegen"
#14 - 13-09-2005, 17:06 uur

Heivalido

Ik mis de DVD's van Teeuwen ook wel ja, gelukkig heb ik aardig wat cd's van deze malloot maar hier in de VS hebben ze ook schitterende cabaret hoor. Jeff Foxworthy is een goed voorbeeld..... ;D ;D ;D ;D

En ik ben Willem II fan ja....en ik weet het  >:( :'( ik heb niet veel gemist, Maaskant had beter bij RBC kunnen blijven.
#15 - 14-09-2005, 02:35 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15