Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat te doen.?

Discussie gestart

riette

Hallo Allemaal,
Voor mijn eigen gerustgesteldheid wou ik graag weten wat
ik moet doen als we onderweg zijn met de auto  en er gebeurd wat
ik kan zelf niet rijden, mijn man rijdt gewoon wat hij altijd heeft gedaan.
Ik had zelf gedacht een briefje in de auto te doen met een alarmnummer er op
Mischien heeft iemand nog wel een idee wat me gerust stelt.
Hartelijk bedankt  groet  Riette
#1 - 28-10-2016, 13:44 uur

Dirc

Normaliter krijg je papieren van de rental maatschappij waar alle nummers op staan die je nodig hebt.
Mocht het een ernstig ongeval zijn dan heb je natuurlijk 911.
#2 - 28-10-2016, 13:52 uur

Hans B

Gebeurt er wat met je man en jij kunt niet rijden ?????
911
Gebeurt er wat met de auto (stuk) en je kunt niet verder ?????
de verhuurmaatschappij, tenzij het een aanrijding is, dan ook 911

Afgezien van 1 lekke band, heb ik nog nooit wat met een huur auto beleefd (lees = stuk gegaan).
#3 - 28-10-2016, 14:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Chris RTA

Wees zeker gerust. Het gaat daar net zo snel mis als dat het hier mis kan gaan. Zo goed als niet dus.

Over het algemeen krijg je redelijk nieuwe auto's mee.
Mocht er met de auto iets gebeuren, bel dan altijd het verhuurbedrijf. De gegevens staan op je papieren die je mee krijgt. Laat deze dus ook in de auto liggen of zet ze meteen in je telefoon.
Neem vanuit thuis ook je anwb pas mee. De Anwb van Amerika (tripleAAA) helpen je tot op zekere hoogte ook.
Heb je pech en weet je niet goed wat te doen, zet dan je moterkap open. Dan ziet iedereen dat je pech hebt en niet een plaspauze aan het houden bent. Wellicht stopt er iemand om te helpen en of weet wat te doen.

Gaan er lampjes branden? Zoek het dichtstbijzijnde verhuur bedrijf op van waar jij de auto gehuurd hebt en wissel de auto om. Daar doen ze nooit moeilijk over.

Ja ik heb wel eens wat gehad, maar dit is alles op 13 reizen.
2006: lekke band; auto omgewisseld, koste alleen wat tijd.
2009: 4 x auto omgewisseld in 4 weken. 1e: verkeerde auto gekregen, categorie was niet beschikbaar daar. 2e: rare lampjes, 3e: lekke band, 4e: trilling in stuur. De 5e auto was prima.

#4 - 28-10-2016, 15:46 uur

Dirc

Afgezien van 1 lekke band, heb ik nog nooit wat met een huur auto beleefd (lees = stuk gegaan).

Ik heb een keer een auto meegekregen waar de remmen op waren toen ik net uit Yosemite bij highway 1 aan kwam. De maatschappij gebeld en dezelfde avond nog kwamen ze de auto bij het hotel omruilen. Kostenloos uiteraard.
#5 - 28-10-2016, 16:53 uur

bgroeneveld

En als je Engels niet voldoende is, kun je het verhuurbedrijf een tolk laten inschakelen. Misschien spreken we elkaar nog (of natuurlijk: hopelijk niet).
#6 - 28-10-2016, 23:13 uur

ned in MO

Wees zeker gerust. Het gaat daar net zo snel mis als dat het hier mis kan gaan. Zo goed als niet dus.

Over het algemeen krijg je redelijk nieuwe auto's mee.
Mocht er met de auto iets gebeuren, bel dan altijd het verhuurbedrijf. De gegevens staan op je papieren die je mee krijgt. Laat deze dus ook in de auto liggen of zet ze meteen in je telefoon.
Neem vanuit thuis ook je anwb pas mee. De Anwb van Amerika (tripleAAA) helpen je tot op zekere hoogte ook.
Heb je pech en weet je niet goed wat te doen, zet dan je moterkap open. Dan ziet iedereen dat je pech hebt en niet een plaspauze aan het houden bent. Wellicht stopt er iemand om te helpen en of weet wat te doen.

Gaan er lampjes branden? Zoek het dichtstbijzijnde verhuur bedrijf op van waar jij de auto gehuurd hebt en wissel de auto om. Daar doen ze nooit moeilijk over.

Ja ik heb wel eens wat gehad, maar dit is alles op 13 reizen.
2006: lekke band; auto omgewisseld, koste alleen wat tijd.
2009: 4 x auto omgewisseld in 4 weken. 1e: verkeerde auto gekregen, categorie was niet beschikbaar daar. 2e: rare lampjes, 3e: lekke band, 4e: trilling in stuur. De 5e auto was prima.

Lampje dat het vaakst aan gaat is  oil change. Geen zorgen en gewoon doorrijden. Kan geen kwaad
#7 - 16-11-2016, 23:02 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Ben2USA

Ik lees een hoop over lekke banden......   zijn de wegen zo slecht daar?
Mag je de band zelf wisselen/repareren langs de kant van de weg,  of moet je iemand laten komen (ook nij niet huur-auto's)?
#8 - 17-11-2016, 12:00 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Cees A

Ben vraagt; Ik lees een hoop over lekke banden......   zijn de wegen zo slecht daar?
Maak je maar niet ongerust hoor, de wegen zijn best goed. 95% van de wegen die je gaat rijden zijn geasfalteerd
Die andere 5% zijn waarschijnlijk goed onderhouden gravelroads en ook daar is het risico op lekke banden niet zo groot.
Pas als je je op "wegen" waagt zoals bijvoorbeeld die door Valley of the Gods met auto's en/of banden die daar niet voor geschikt zijn wordt het anders.

Ben vraagt: Mag je de band zelf wisselen/repareren langs de kant van de weg,  of moet je iemand laten komen (ook nij niet huur-auto's)?
Natuurlijk mag je dat wiel zelf wisselen.
Verhuurders bieden, tegen een extra bedrag per huurdag,  voor dit soort pechgevallen de zgn Road Side Assistance aan.
Misschien een aanrader voor huurders met 2 linkerhanden, maar ik vrees dat het bellen en wachten op hulp veel meer tijd kost dan zelf dat wieltje wisselen.
   
Eigen ervaring:
In de 26 jaar dat ik in Amerika kom heb ik 1 keer een lekke band gehad.
Dat was vorig jaar en toevallig gebeurde het ook nog eens op een goed geasfalteerde weg zonder potholes.
Gewoon pech dus.
Ik heb het wiel zelf gewisseld. (het uitladen van de koffers om bij het reservewiel te komen was nog het meeste werk)
In het eerstvolgende dorp heb ik bij een bandenzaak, uiteraard na contact met de verhuurder, op hun kosten de kapotte band laten vernieuwen.
Totaal oponthoud: Nog geen half uurtje.
#9 - 17-11-2016, 13:05 uur
« Laatst bewerkt op: 17-11-2016, 13:09 uur door Cees A »

Terpies

Sinds dat we zelf ooit een keer op een verlaten gravel road (wat wel een highway ??? was op de kaart??) op een late zondagmiddag in New Mexico een lekke band hebben gereden, zijn we wel  beter op de huurauto gaan letten als we die meenemen.

Toen we de lekke band kregen, hadden we geen flauw benul of we überhaupt een reserve wiel hadden liggen in onze Jeep Grand Cherokee. Nadat we alle bagage hadden uitgeladen bleken we gelukkig een thuiskomertje (lees: geen volwaardig wiel!) in de bak te hebben liggen. Vervolgens zijn we nog een behoorlijke tijd op zoek geweest naar een krik en sleutel om de band te verwisselen.

Na 3,5 uur met lage snelheid voorzichtig verder te hebben gereden over de tot vlak daarvoor geweldige gravel road, kwamen we uiteindelijk in de bewoonde wereld:een dorpje met 1 hotel! De volgende ochtend kostenloos de band kunnen vervangen (na contact te hebben gehad met de verhuurder (Alamo) werd toestemming gegeven) bij een lokale garage annex banden handel.

Onze rechter voorband was lekgereden, maar wat we niet wisten, is dat je in het geval van een thuiskomertje deze alleen mag monteren op je achterwiel! Dus in dit geval hadden we eerst een achterwiel moeten vervangen voor het thuiskomertje, en dan dit wiel om het kapotte wiel moeten vervangen. Weer wat geleerd!

Sinds dit akkefietje controleren we voordat we vertrekken met een huurauto  iig of we een (volwaardig) reservewiel hebben wat er beetje redelijk uitziet qua profiel e.d., we controleren of we een krik en sleutel bij ons hebben, en bij het eerstvolgende benzine station controleren we de banden druk van alle 5 wielen!!
#10 - 21-11-2016, 19:56 uur
« Laatst bewerkt op: 21-11-2016, 19:58 uur door Terpies »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15