Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

weet het eventjes niet meer

Discussie gestart

Angelinatronchet

Hoi,
Ik ben een les vrouw van 35 heb al 2 jaar een relatie met een amerikaanse vrouw  (westerville(Ohio) ik ben daar twee keer geweest 3 maanden per keer .Nu willen we  een toekomst opbouwen .1 van de twee zal moeten emmigreren.Mijn vraag is is het makkerlijker om haar hier heen te halen? omdat je hier wel mag trouwen met iemand van het zelfde geslacht.Of is het makkerlijker voor mij om daar naar toe te emmigreren?Als zij besluit om hier naar toe te emmigreren is het dan mogelijk dat ze haar amerikaanse nationaliteit behoud?Is een huwelijk hier wel geldig als we in de toekomst naar de usa gaan?.wie heeft dit meegemaakt of is er ook mee bezig?
#1 - 05-02-2005, 23:15 uur

PetraVS

Hoi,

Het lijkt me heel moeilijk voor jullie.  Ik denk in principe, dat het makkelijker is voor haar om naar Nederland te komen, maar vergis je niet, de immigratie wetten daar zijn ook niet supermakkelijk.  
Tenzij jij in de VS een baan vindt bij een bedrijf, dat je wil sponsoren voor een groene kaart of tenminste een visum wil verschaffen of meedoet aan de groene kaart loterij en wint, zal het moeilijk voor jou zijn permanent hierheen te komen.  Sterkte!
#2 - 06-02-2005, 01:33 uur

heivalido

 ik denk dat het beter is om de amerikaanse naar NL te laten komen als je inderdaad zou willen trouwen. Mocht het huwelijk geen prioriteit hebben dan zou ik er voor kiezen om zelf naar de VS te emigreren, al lijkt ohio mij niet zo tolerant tegenover lesbische relaties maar ik zeg erbij, dat LIJKT mij zo. Ik heb weinig kennis van ohio. Een eenvoudige manier om aan de greencard te komen is de lottery. Eenvoudig, alleen moet je geluk hebben. Kijk voor meer info op:

http://travel.state.gov/visa/immigrants/types/types_1318.html

hier vind je de instructies voor deelname aan de lottery.

succes
#3 - 06-02-2005, 03:06 uur

Ebelix

Of je moet zelf een bedrijf beginnen en minimaal 3 amerikanen van werk voorzien. Hierover kan PBBI je meer vertellen.
#4 - 06-02-2005, 09:02 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Smullie

Hoi Angelina,

Ik heb nu bijna 2 jaar een relatie met een vrouw uit Texas. Hetzelfde probleem doet zich bij ons voor. Ik ben al 5 keer daar geweest maar het blijft moeilijk om een keuze te maken waar het in de toekomst voor ons het beste zal zijn. Ik heb zelf een goede baan in Nederland met veel vrije tijd, dus veel tijd om te reizen. Heb ook aan de greencard lottery gedacht maar ik wil er eerst zeker van zijn dat ik weg wil uit Nederland. Het blijft toch een hele grote stap. Ik heb wel al veel informatie opgedaan en trouwen in Nederland om dan vervolgens naar Amerika te kunnen is geen optie omdat het gay huwelijk daar niet erkend word. Zij kan haar Amerikaanse nationaliteit wel behouden. Een collega van mijn vriendin gaat in augustus emigreren naar Schotland en behoud ook haar Amerikaanse nationaliteit. Voor meer informatie om je vriendin naar Nederland te halen kun je eens kijken op http://www.immigratiedienst.nl
#5 - 12-06-2005, 12:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15