Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

werken in NY

Discussie gestart

menm NY

Hallo allemaal ik woon sinds een aantal maanden in New York en ben op zoek naar een baan in Manhattan.
Is er iemand die me daar mee kan helpen of in ieder geval op weg kan helpen.
Bedankt!
#1 - 04-03-2005, 23:44 uur

xerxesc

Restaurant jobs; temp agencies; village voice ads, etc. Heb je een green card of ben je "illegal".  Ik hebzelf ook mijn eerst 5-6 jaren in NYC gewoond.  Ik was "illegal" voor een tijdje en werkte als waiter in een restaurant in de village.  (elephant n castle) op greenwich street near 7th Avenue.  Nadat ik legaal werdt heb ik temp work gedaan, bartending, etc.

wat voor werk zoek je?  Hoe vind je NYC?  Wat heeft je daarnaartoe gebracht?
#2 - 04-03-2005, 23:51 uur
« Laatst bewerkt op: 04-03-2005, 23:58 uur door xerxesc »

menm NY

Bedankt voor het reageren. Ik heb geen greencard. Mijn vriendin is Amerikaanse en ik ben hier vorige maand naartoe gekomen om met haar samen te wonen. Ik heb wel een studentenvisa maar daar mag ik niet mee werken. Ik zou graag willen werken als bartender want daar heb ik al wat ervaring in. Denk je dat dat mogelijk is zonder werkvergunning? En hoe kan ik dat dan het beste aanpakken?
#3 - 05-03-2005, 00:02 uur

xerxesc

Bedankt voor het reageren. Ik heb geen greencard. Mijn vriendin is Amerikaanse en ik ben hier vorige maand naartoe gekomen om met haar samen te wonen. Ik heb wel een studentenvisa maar daar mag ik niet mee werken. Ik zou graag willen werken als bartender want daar heb ik al wat ervaring in. Denk je dat dat mogelijk is zonder werkvergunning? En hoe kan ik dat dan het beste aanpakken?

Ga vooral in de East Village zoeken; misschien kunnen julie trouwen en dan krijg je een green card.  maar je mag niet werken zonder vergunning, mag je niet op campus werken met je studenten visum?  Restaurants gewoon ingaan en vragen of ze hulp nodig hebben!!!  Bars ingaan, vragen of ze hulp nodig hebben.

http://www.murthy.com/stissues.html

Maar vooral in de East Village was het altijd heel makkelijk om "under the table" te werken.  andere neighborhoods zijn Hell's Kitchen (the 40's and 50's west of Broadway, also known as Clinton Hill).
#4 - 05-03-2005, 00:11 uur
« Laatst bewerkt op: 05-03-2005, 00:14 uur door xerxesc »

menm NY

Bedankt ga ik zeker kijken in de East village. Ik kijk ook vaak op www.craigslist.com .  Heb wel een paar keer gereageerd en voor een interview geweest maar de meeste willen toch iemand met papieren hebben.
Is het werken als bartender in NY moeilijk? Ik heb het in NL wel gedaan maar hier is het heel anders geloof ik. Veel cocktails! Ik heb hier wel al een bartendingschool gedaan.
#5 - 05-03-2005, 00:18 uur

xerxesc

Bedankt ga ik zeker kijken in de East village. Ik kijk ook vaak op www.craigslist.com .  Heb wel een paar keer gereageerd en voor een interview geweest maar de meeste willen toch iemand met papieren hebben.
Is het werken als bartender in NY moeilijk? Ik heb het in NL wel gedaan maar hier is het heel anders geloof ik. Veel cocktails! Ik heb hier wel al een bartendingschool gedaan.

Het is niet moeilijk, maar wel hard werk, en je verdient zeer goed.  Waar in NY woon je?  Hoe vind je het.  De bartending school is goed, dan ken je de populairste drankjes wel.    Het is beter om in de plaatsen te lopen, ik geloof wel dat het ietsjes moeilijker is dan voorheen, maar blijf zoeken, een vriendin van mij (ik weet niet of ze nog steeds in NYC woont) was daar een paar jaar geleden en werkte in een restaurantje off of broadway, compleet illegaal, vraag je vrienden, etc. en ga de barretjes en restaurantjes af, je zult zeker wel wat vinden, geef nooit de info op dat je geen papieren hebt, mits ze ervoor vragen.  Ik weet nog dat restaurantje 7b on 7th street and B Avenue in alphabet city (east of the east village, oh, wat mis ik nyc nu weer!!!!) altijd illegaaltjes had (Europeanen, etc.)  Veel Success en geef niet op, NYC is fantastisch!!!!!
#6 - 05-03-2005, 00:25 uur
« Laatst bewerkt op: 05-03-2005, 00:27 uur door xerxesc »

visuar

Wel even zo dat je het weet: je gaat dus illegale dingen doen (en naar verwachting ook langer in het land blijven dan mag?) Als ze hier achter komen/vinden word je geheid het land uitgezet en mag je de komende tijd (soms lange tijd) niet weer terug komen. Het is maar even dat je het weet.....
#7 - 07-03-2005, 00:47 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15