Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

WTF?

Discussie gestart

Bakvet

Het gras is niet altijd groener aan de andere kant.

Heb datzelfde wel eens in Las Vegas meegemaakt en was gelukkig niet zelf het slachtoffer. Een Europese toerist was zo'n vijfbaans hotel-oprit opgereden en stopte, was iets aan het opzoeken in z'n reispapieren. Heel gezin in de auto. Motoragent stopt er naast: "U staat langs een rode streep, ik ga u een ticket geven." Die man zei, echt heel beleefd, in z'n beste Engels: "O sorry, wist ik niet, als u het goed vind, dan rijd ik verder en zoek een geschiktere plek." Niet dus, betalen!

Was zelf ooit in een stad in de Mid-West, waar ik geen reclame voor wil maken. In de straat voor het hotel stond bij de parkeermeters: "Verboden te parkeren 7AM-9AM". Dus ik reed een zijstraat in, waar nog een plekje vrij was. Ook mooi: een moderne automaat, met beeldscherm interface. Ik betaal met m'n credit card tot 11 uur de volgende ochtend. De volgende dag zit er een bon onder de ruitenwisser. Blijkt dat je er 's nachts helemaal niet op straat mag parkeren. In de hele stad niet. Staat nergens aangegeven. (Ja, zogenaamd op bordjes als je de snelweg af komt.) Die hypermoderne parkeerautomaat kon kennelijk niet even melden: "U betaalt tot morgenochtend. Dat kan alleen als u een vergunning heeft om 's nachts op straat te parkeren."

In diezelfde stad, waar ik nog steeds geen reclame voor wil maken, heb je bendes die zich bij evenementen voordoen als parkeerwacht. Oranje hesjes, bordjes met parkeren $10. Dat doen ze b.v. op een braakliggend terrein of onder een viaduct. Ze incasseren het geld aan de ingang. Als het terrein vol staat, smeren ze hem. Daarna komt de politie en geeft iedereen een bon wegens illegaal parkeren.  Dat levert meer op, dan die parkeer-bende oprollen.

Toen ik mijn parkeerboete wegens nachtelijk parkeren betaalde deed ik dat met de opmerking: "Dit is een fantastisch mooie stad, die heel veel te bieden heeft voor toeristen uit Europa en daar toch noch totaal onbekend is. Vanwege uw parkeerbeleid ga ik er aan meehelpen dat dit zo blijft."
#16 - 29-06-2014, 12:49 uur

Pieter79

Het gras is niet altijd groener aan de andere kant.
...
Toen ik mijn parkeerboete wegens nachtelijk parkeren betaalde deed ik dat met de opmerking: "Dit is een fantastisch mooie stad, die heel veel te bieden heeft voor toeristen uit Europa en daar toch noch totaal onbekend is. Vanwege uw parkeerbeleid ga ik er aan meehelpen dat dit zo blijft."

Ik denk dat je de bekende "No Overnight Parking" borden gemist hebt. Die zullen normaal gesproken staan op de weg waarvoor het geldt. Ik zie ze in bijna alle steden waar ik kom. :)

Tja, die gangs die fake parkeerplaatsen verkopen is niet erg leuk om mee te maken. Maar goed, voor het zelfde geld hadden ze ook een raam in kunnen meppen of de auto kunnen stelen. Misschien iets om in het vervolg alleen maar te parkeren in 'gemarkte' parkeergarages of parkeer terrein, en dan alleen maar als je met CC kunt betalen? Ik weet niet wat je boete was maar ik ga er vanuit dat dat in Nederland niet anders is, om nog maar niet te spreken van al die verdekte camera's.

In het algemeen kan ik zeggen dat ik agenten hier coulant vind, en dat ze je altijd komen helpen ook al is het 'maar' een fiets die gestolen is. Ik heb hier ook eens een $120 boete gehad voor 8mph te hard (in een 30mph zone), maar op z'n minst werd ik nog aangehouden en kreeg ik het ticket direct en niet 6 weken later in de brievenbus.
#17 - 29-06-2014, 18:12 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Bakvet

In het algemeen kan ik zeggen dat ik agenten hier coulant vind, en dat ze je altijd komen helpen ook al is het 'maar' een fiets die gestolen is. Ik heb hier ook eens een $120 boete gehad voor 8mph te hard (in een 30mph zone), maar op z'n minst werd ik nog aangehouden en kreeg ik het ticket direct en niet 6 weken later in de brievenbus.
Dat werkt veel effectiever, iemand aanhouden. Iedereen ziet het tenminste.  In Nederland krijg je de boete tegenwoordig al binnen twee weken, maar je moet nu 7 euro administratie-kosten extra betalen.

Maar nu weer iets waarin Amerika niet uitblinkt. KLM heeft weer eens een aanbieding en toevallig hebben ze een voordelige vlucht naar de stad waar ik heen wil op de dag dat ik wil. 10 euro ticketkosten staat er dan bij, vanaf de e-mail met de aanbieding. Alleen het is een vlucht met Delta, dus dan kijk je of Delta hem zelf ook aanbiedt. Klopt, zelfde prijs, maar geen ticketkosten. Dus boeken via Delta dan maar. Nadat je door het hele proces heen bent inclusief aanmelden voor Sky Pesos, stoelen selecteren, upgrade naar Economy Comfort enz, krijg je opeens de melding: "U bent bijna klaar, maar er komt nog 10 euro ticket kosten bij. Is dat accoord? Anders gaat het hele feest niet door (of een mededeling van gelijke strekking.)"

Dat klopt dan weer niet naar mijn idee, in Amerika.
#18 - 29-06-2014, 19:58 uur

Bakvet

Ik denk dat je de bekende "No Overnight Parking" borden gemist hebt. Die zullen normaal gesproken staan op de weg waarvoor het geldt. Ik zie ze in bijna alle steden waar ik kom. :)
Voor iemand uit Europa zijn dat soort borden heel vreemd. Kijk, als je een dorp met 200 inwoners binnenrijdt, dan valt zo'n bord op. Maar in deze stad stonden die borden dus (zogenaamd, ik heb het gecheckt, ze stonden niet overal) bij de afrit van de snelweg. En dan moet je vaak nog mijlen verder rijden voordat je op je bestemming bent. Dan ben je dat bord al lang weer vergeten. Er staat niet op zo'n bord dat het voor de hele stad geldt.

Maar goed, het verbaast me helemaal niets. Zoek de toptien van slechtste bieren van Amerika en je komt de naam van die stad minimaal twee keer tegen. Zelfs het Xxxxxxx's Best Beer wat ze produceren staat in die top 10, dat zegt genoeg.
#19 - 29-06-2014, 20:30 uur

Pieter79

Maar goed, het verbaast me helemaal niets. Zoek de toptien van slechtste bieren van Amerika en je komt de naam van die stad minimaal twee keer tegen. Zelfs het Xxxxxxx's Best Beer wat ze produceren staat in die top 10, dat zegt genoeg.

Je maakt me wel nieuwsgierig welke stad dit dan is ::)
#20 - 29-06-2014, 20:51 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Skydriver

In het algemeen kan ik zeggen dat ik agenten hier coulant vind, en dat ze je altijd komen helpen ook al is het 'maar' een fiets die gestolen is. Ik heb hier ook eens een $120 boete gehad voor 8mph te hard (in een 30mph zone), maar op z'n minst werd ik nog aangehouden en kreeg ik het ticket direct en niet 6 weken later in de brievenbus.
Coulant is een understatement, als ik naar mijn ervaringen kijk.
Voorbeeld: In 2009 (of 2010) reed ik in Texas met een gehuurde Nissan X-terra (topmodel, dan dan weer wel) vééél te hard (+30mijl) op een bijna verlaten weg, toen ik staande werd gehouden! Terwijl mijn vrouw en ik ons al voorbereiden op een enorme bekeuring (of erger!) kwam de state trooper naast de auto staan, en vroeg uiteraard om de papieren. Daarbij gaf ik hem behalve mijn rijbewijs ook  onbedoeld mijn militaire pas. de vraag van "Hey, are you in the dutch miltairy forces" volgde meteen, en daarna begon hij enthousiast te vertellen van zijn diensttijd in Duitsland, met uitstapjes naar Amsterdam uiteraard! Om een lang verhaal kort te maken, géén boete, uiteraard (en terecht!) wel een reprimande dat zo'n snelheidsovertreding wel eens beloond kon worden met jailtime, maar een gezellig gesprek over de nieuwe ontstane machtsverhoudingen in de wereld, en hoe blij we eigenlijk waren met de "koude oorlog" destijds! We kregen daarna nog wel een geschreven waarschuwing, (for your scrapbook!)

En ik ben vaker staande gehouden voor (milde!) snelheidsovertredingen, maar nooit een boete gehad! Wat me vooral opviel was dat de agenten zich zeer correct opstelden, en ook zeer correct gekleed waren, niet zoals hier vaak de jasjes open en zelfs ongeschoren!   
#21 - 30-06-2014, 10:21 uur
The USA....What else?

Skydriver

Maar goed, het verbaast me helemaal niets. Zoek de toptien van slechtste bieren van Amerika en je komt de naam van die stad minimaal twee keer tegen. Zelfs het Xxxxxxx's Best Beer wat ze produceren staat in die top 10, dat zegt genoeg.

Je maakt me wel nieuwsgierig welke stad dit dan is ::)
St Louis??
#22 - 30-06-2014, 10:28 uur
The USA....What else?

Bakvet

St Louis??
Er is niks mis met St Louis. Op straat betaald parkeren geldt downtown van 7AM-7PM. Tot juli 2013 werd er op zaterdag niet gecontroleerd en op zondag was en is het nog steeds gratis. Officieel mag je maar 2 uur parkeren, alleen omdat het niet gecontroleerd wordt kun je de hele nacht op straat staan, als je een van de schaarse plekjes vindt. Alleen je moet vroeg opstaan of de boete van $10 voor lief nemen. Wel betalen, anders doet de autoverhuurder het voor je, tegen een behoorlijke fee.

Volgens mij wordt er in Amerika geen bier gebrouwen met de naam St Louis op het etiket, ik neem aan omdat deze beschermd is voor geuze en kriek en dergelijke.

August Anheuser "Gussie" Busch Jr nam in 1953 zijn geliefde St. Louis Cardinals over. De gemeente verbood hem om het Sportmans Park stadion te hernoemen in Budweiser stadium. Daarom gaf hij z'n marketeers opdracht een nieuw biermerk te verzinnen. Die kwamen op het idee om het stadion naar hemzelf te noemen. Hij vroeg de gemeente toestemming om het stadion "Busch Stadium" te mogen noemen en daarmee gingen ze accoord. Kort daarna werd "Busch" beer gelanceerd.

Het huidige Busch Stadium stamt uit 2006. Het werd speciaal zo aangelegd dat je uitzicht hebt op de monumentale Gateway Arch. Wat is toeval? In de allereerste MLB wedstrijd die in het stadion gespeeld werd, versloegen de Cardinals een andere brouwstad uit het Midwesten. De stad waarvan de naam in diverse biermerken voorkomt en waar je 's nachts een bon krijgt als je op straat parkeert bij een parkeermeter. Ben daarbij nog een ding vergeten te melden vorige keer. Zelfs mensen met een vergunning achter de ruit krijgen vaak een bon, omdat men er op rekent dat een deel van de automobilisten de boete niet zal aanvechten, omdat ze het na de zoveelste keer zat zijn.
#23 - 30-06-2014, 21:08 uur

Pieter79

Het huidige Busch Stadium stamt uit 2006. Het werd speciaal zo aangelegd dat je uitzicht hebt op de monumentale Gateway Arch. Wat is toeval? In de allereerste MLB wedstrijd die in het stadion gespeeld werd, versloegen de Cardinals een andere brouwstad uit het Midwesten. De stad waarvan de naam in diverse biermerken voorkomt en waar je 's nachts een bon krijgt als je op straat parkeert bij een parkeermeter. Ben daarbij nog een ding vergeten te melden vorige keer. Zelfs mensen met een vergunning achter de ruit krijgen vaak een bon, omdat men er op rekent dat een deel van de automobilisten de boete niet zal aanvechten, omdat ze het na de zoveelste keer zat zijn.

Milwaukee, WI? Mijn bier komt uit die stad... :(
#24 - 30-06-2014, 21:29 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

eb(Ed)

Hier in dit kikkerlandje zijn de zogenaamde vrijdenkende nl'ers gewendt te polderen en over alles een mening te hebben en die vooral niet onder stoelen of banken te steken.Daarbij bemoeid iedereen zich met iedereen en denken de wijsheid in pacht te hebben. Ook wordt geacht dat alles wat dagelijks op het nieuws is the truth and nothing but the truth is. Dream on wij weten wel beter.

Sinds 95 komen wij minstens 1maal per 2jaar voor minimaal 3-4 weken in de Usa en kan veel wat door de forumleden is geschreven beaamen. Dat betweterige van veel nl'ers gaat bij mij het ene oor in en direct bij het andere oor er weer uit. Ik heb ook niet meer de behoefte de andere kant van de medaille toe te lichten.

Dat wij daarbij de dv-2014 gewonnen hebben geeft ons een once in a lifetime opportunity die we met beide handen aangrijpen.

cheers
#25 - 24-07-2014, 17:59 uur

Bakvet

Hier in dit kikkerlandje zijn de zogenaamde vrijdenkende nl'ers gewend te polderen en over alles een mening te hebben en die vooral niet onder stoelen of banken te steken. Daarbij bemoeit iedereen zich met iedereen en denkt men de wijsheid in pacht te hebben. Ook wordt gedacht dat alles wat dagelijks op het nieuws is the truth and nothing but the truth is. Dream on wij weten wel beter.

Dat wij daarbij de dv-2014 gewonnen hebben geeft ons een once in a lifetime opportunity die we met beide handen aangrijpen.

Je hebt helemaal gelijk. Als je die loterij gewonnen hebt heb ik alleen een advies: stop vanaf nu met je druk te maken over NL. Gebruik dat vierde woord uit je reactie nooit meer. Of ga in de woestijn wonen. Anders ben je over vijf jaar weer terug voorspel ik.
#26 - 24-07-2014, 22:08 uur

Yessica

Het klopt voor een groot deel wat je zegt, en ik had ook grote moeite met de "ik zeg gewoon wat ik vind omdat het kan" mentalitieit. Natuurlijk moet je kunnen zeggen wat je vindt, maar veel Nederlanders zien daarin altijd een vrijbrief het op een lompe, onbeschofte manier te brengen, je kan dat ook op een vriendelijke, fatsoenlijke manier doen. Maar dat schijnt er bij velen niet in te zitten. Zit dat er bij Amerikanen wel in? Nou, ook niet, want die zeggen gewoon helemaal niet wat ze nou echt vinden. Ook heel irritant. En soms ook heel lastig. De gulden middenweg zou mooi zijn geweest.
#27 - 25-07-2014, 00:36 uur



eb(Ed)

@bakvet

Terug naar NL is voor ons geen optie, tentijde van het winnen van de dv-2014  waren wij bezig met het orienteren op vancouver island( klein dorpje. net boven victoria ) geweldig, en de 2 e optie zou in zwitserland bij de italiaansegrens zijn, klein netjewerkje met nl'ers die reeds enkele jaren de pleiterik hebben gemaakt.
Net zoals skydriver heb ik meer dan gemiddeld een WTF momentje hier in NL en ben ik blij dat ik weg mag/kan,
Laatste WTF momentjes;
- naastgelegen bejaardentehuis komt steeds leger te staan en staat op de nominatie om omgetoverd te worden naar een asielzoekers centrum ( utimate WTF en wat denk je van de waarde van je woning)
-kreeg van de gemeente ff een naheffing omdat er met het bedrijf gebruik gemaakt zou zijn van groene en grijze containers,of ik ff €3000,- wil lappen WTF...........
-lamlul met zijn scania R 500 ff tegen onze polo aangereden, schade aan de voorruit en rechter voorwiel wordt niet vergoedt omdat dit zogenaamd niet door de aanrijding kwam.
Zei ik tegen die expert zal ik es met een scania r500 tegen jou geparkeerde auto aanrijden WTF...
-oja offerte gemaakt voor renovatie van een woning zegt die opdrachtgever of ik niet alleen wil coordineren /begeleiden want hij weet wat oostblokkers polen/bulgaren die het voor minder dan de helft doen.men dan praat ik niet over 1000,- euro ( major WTF )

En zo kan ik nog wel ff doorgaan.....
#28 - 25-07-2014, 07:41 uur

MiamiHeat

@bakvet

Terug naar NL is voor ons geen optie, tentijde van het winnen van de dv-2014  waren wij bezig met het orienteren op vancouver island( klein dorpje. net boven victoria ) geweldig, en de 2 e optie zou in zwitserland bij de italiaansegrens zijn, klein netjewerkje met nl'ers die reeds enkele jaren de pleiterik hebben gemaakt.
Net zoals skydriver heb ik meer dan gemiddeld een WTF momentje hier in NL en ben ik blij dat ik weg mag/kan,
Laatste WTF momentjes;
- naastgelegen bejaardentehuis komt steeds leger te staan en staat op de nominatie om omgetoverd te worden naar een asielzoekers centrum ( utimate WTF en wat denk je van de waarde van je woning)
-kreeg van de gemeente ff een naheffing omdat er met het bedrijf gebruik gemaakt zou zijn van groene en grijze containers,of ik ff €3000,- wil lappen WTF...........
-lamlul met zijn scania R 500 ff tegen onze polo aangereden, schade aan de voorruit en rechter voorwiel wordt niet vergoedt omdat dit zogenaamd niet door de aanrijding kwam.
Zei ik tegen die expert zal ik es met een scania r500 tegen jou geparkeerde auto aanrijden WTF...
-oja offerte gemaakt voor renovatie van een woning zegt die opdrachtgever of ik niet alleen wil coordineren /begeleiden want hij weet wat oostblokkers polen/bulgaren die het voor minder dan de helft doen.men dan praat ik niet over 1000,- euro ( major WTF )

En zo kan ik nog wel ff doorgaan.....

Liever niet...is slecht voor je hart!
#29 - 29-07-2014, 20:57 uur

eb(Ed)

@miamiheat !

LOL heb een groot hart al zeg ik zelf haha

cheers
#30 - 02-09-2014, 11:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15