Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Bezoeker overlijdt na val in geiser Yellowstone.

Discussie gestart

Wop

De 23-jarige Colin Nathaniel Scott was ondanks de vele waarschuwingen die gelden in het nationale park van het wandelpad afgeweken en kwam ten val in het kokend hete water van de bron. Scott was samen met zijn zus op pad en zo’n 200 meter van het begaande pad. Scott’s zus zag het gebeuren en sloeg direct alarm. Parkwachters konden niets meer voor het slachtoffer doen.

Lees meer: http://www.verenigdestaten.info/bezoeker-overlijdt-na-val-in-geiser-yellowstone/
#1 - 09-06-2016, 16:28 uur

Pieter79

Tja, wat moet je daar van zeggen... Het lijkt me een vreselijke dood om levend gekookt te worden, iets dat niet had hoeven te gebeuren als hij niet van het pad was afgegaan.
#2 - 09-06-2016, 22:19 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Terpies

Tja, wat moet je daar van zeggen... Het lijkt me een vreselijke dood om levend gekookt te worden, iets dat niet had hoeven te gebeuren als hij niet van het pad was afgegaan.

Volgens mij ging hij niet dood omdat hij van het pad af ging, maar omdat hij in een geiser viel.....

Beetje rare redenering: iemand die de straat over steekt en dood gereden wordt gaat ook niet dood omdat ie niet op de zebra liep, maar omdat hij een auto raakte....

Dat soort artikelen moet je altijd in het juiste perspectief zien.

Langs de grand canyon staan relatief weinig hekken....daar gaan ook mensen dood omdat ze er in vallen...dat ligt aan het hoogte verschil en harde rotsen, niet aan de ontbrekende hekken en/of van het pad af gaan.

Het klinkt mij allemaal een beetje als: het komt goed uit dat het gebeurt, want dan kunnen we de bezoekers er op wijzen dat ze op de walkways en paden moeten blijven....

Ook daar kunnen mensen van af vallen en overlijden...
#3 - 10-06-2016, 00:14 uur

Old Faithful

Het klinkt mij allemaal een beetje als: het komt goed uit dat het gebeurt, want dan kunnen we de bezoekers er op wijzen dat ze op de walkways en paden moeten blijven....

Beetje vreemde reactie (zachtjes uitgedrukt). Die waarschuwingen staan er niet voor niets. Het gebied is niet alleen prachtig maar ook letterlijk levensgevaarlijk, zoals nu weer blijkt.

Jij denkt toch niet echt dat het de leiding van Yellowstone goed uit komt? :o
#4 - 10-06-2016, 00:35 uur
Groet,

Old Faithful

Pieter79

Het klinkt mij allemaal een beetje als: het komt goed uit dat het gebeurt, want dan kunnen we de bezoekers er op wijzen dat ze op de walkways en paden moeten blijven....

Ook daar kunnen mensen van af vallen en overlijden...

The reality is that als je van het pad af gaat er niks gebeurd. Ook m vanaf 'the boardwalk' ben je nog veilig. Het lijkt erop dat deze person moedwillig naar de Pork Chop Geyser is gegaan er helaas is in gevallen.
#5 - 10-06-2016, 06:44 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Terpies

Het klinkt mij allemaal een beetje als: het komt goed uit dat het gebeurt, want dan kunnen we de bezoekers er op wijzen dat ze op de walkways en paden moeten blijven....

Beetje vreemde reactie (zachtjes uitgedrukt). Die waarschuwingen staan er niet voor niets. Het gebied is niet alleen prachtig maar ook letterlijk levensgevaarlijk, zoals nu weer blijkt.

Jij denkt toch niet echt dat het de leiding van Yellowstone goed uit komt? :o

Natuurlijk komt het ze niet uit, maar hoe gaan ze voorkomen dat dit gebeurt? Hekken er omheen zetten om te zorgen dat mensen op het pad blijven?

Dat is hetzelfde als een metershoog hek zetten om de hele Grand Canyon. Als daar iemand naar beneden valt komt het de leiding van Grand Canyon ook niet echt uit, maar hoe wil je dit voorkomen?
#6 - 10-06-2016, 14:49 uur

Old Faithful

De enige manier om dat te voorkomen is inderdaad het plaatsen van hekken. Hopelijk worden ze niet gedwongen dit te gaan doen, omdat dit soort incidenten in de toekomst toeneemt.
#7 - 10-06-2016, 19:48 uur
Groet,

Old Faithful

Skydriver

Tja, wat moet je daar van zeggen... Het lijkt me een vreselijke dood om levend gekookt te worden, iets dat niet had hoeven te gebeuren als hij niet van het pad was afgegaan.

Volgens mij ging hij niet dood omdat hij van het pad af ging, maar omdat hij in een geiser viel.....

Beetje rare redenering: iemand die de straat over steekt en dood gereden wordt gaat ook niet dood omdat ie niet op de zebra liep, maar omdat hij een auto raakte....


Over rare redeneringen gesproken, en nóg raardere vergelijkingen die jij aanvoert!
Als hij op het pad was gebleven, wat daar ook duidelijk en meerdere malen aangegeven staat, was het echt niet gebeurd!
Het is allemaal triest genoeg, helaas zijn er altijd mensen die nét nog een stapje verder willen gaan! Dit was blijkbaar zo'n geval.
#8 - 12-06-2016, 13:44 uur
The USA....What else?

Terpies

Niet alle mensen die van het pad afgaan, vallen in een geiser, of wel?

Dus mijn stelling blijft overeind: hij ging dood omdat hij in een geiser viel.

Omdat hij van het pad afging is de kans groter geworden dat hij in een geiser valt, dan als hij op het pad was gebleven....

Er is dus waarschijnlijk wel een verband, maar geen oorzaak....
#9 - 13-06-2016, 18:35 uur
« Laatst bewerkt op: 13-06-2016, 18:40 uur door Terpies »

Pieter79

Tja, wat moet je daar van zeggen... Het lijkt me een vreselijke dood om levend gekookt te worden, iets dat niet had hoeven te gebeuren als hij niet van het pad was afgegaan.

Volgens mij ging hij niet dood omdat hij van het pad af ging, maar omdat hij in een geiser viel.....

Beetje rare redenering: iemand die de straat over steekt en dood gereden wordt gaat ook niet dood omdat ie niet op de zebra liep, maar omdat hij een auto raakte....

Heb dit hele stukje en je redenering gemist, maar het is nogal logisch dat de geiser hem uiteindelijk zijn leven gekost heeft. Net zoals een kogel uit een pistool die iemand vitaal raakt de doodsoorzaak is, alhoewel het zelfmoord of moord of een ongeluk kan betreffen. Ik trek zelf graag een lijn waarbij het slachtoffer in 1 van de laatste gebeurtenissen voor het ongeluk zelf tegen beter weten in een verkeerde beslissing neemt (of regel overtreedt), en het lot dus nog zelf in de hand had. Vandaar dat ik zeg het had niet 'hoeven' te gebeuren als hij op het pad was gebleven (een windvlaag had hem van het pad kunnen laten vallen).

Met betrekking tot je zebrapad; loopt hij over het zebrapad en wordt aangereden dan is het een ongeluk, maar steekt hij ergens anders over en wordt aangereden dan had hij toch maar volgens de regels het zebrapad moeten nemen.

Overigens zijn er verschillende manieren om naar oorzaak-gevolg te kijken. Het bovenstaande is maar mijn idee ervan  ;)
#10 - 13-06-2016, 23:34 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Skydriver

Niet alle mensen die van het pad afgaan, vallen in een geiser, of wel?

Dus mijn stelling blijft overeind: hij ging dood omdat hij in een geiser viel.

Omdat hij van het pad afging is de kans groter geworden dat hij in een geiser valt, dan als hij op het pad was gebleven....


Ben je er überhaupt wel eens geweest?? Als ik je redeneringen zo lees ga ik daar aan twijfelen. Die paden zijn goed gemarkeerd, en waarschuwingsborden zijn er legio. Ergo; het had niet hoeven gebeuren als hij de regels had gevolgd.
Zijn we hier nu klaar mee, of probeer je nog (wanhopig) je gelijk te halen?
#11 - 14-06-2016, 06:01 uur
The USA....What else?

Mervin

Je hebt altijd van die mensen die van de gemarkeerde paden af gaan.... afgelopen dagen ook weer meegemaakt in Olympic en Glacier. In dit geval was het slechts een telefoon die een stukje omlaag viel..... maar voor hetzelfde geld donderde er iemand naar beneden omdat hij / zij het zo leuk vond om op gladde stenen van het pad af te gaan staan....

Om heel eerlijk te zijn heb ik geen medelijden met die mensen: het staat duidelijk aangegeven en als je dan het risico wilt nemen.... dat is dan je eigen ding
#12 - 14-06-2016, 07:57 uur

Yessica

Ik zag het twee maanden terug nog in Volcanoes NP. Er is daar een boardwalk, maar mensen besloten op eigen houtje van dat pad af te gaan. Probleem daar is dat die steam vents soms vrij onzichtbaar zijn. Zo sta je in een bebost veld, en zo stap je in kokend water. Het is het beste te vergelijken met een moeras.

En ja, hekken plaatsen.... Bij de Halona Blowhole hier op Oahu staan hekken èn waarschuwingsborden, toch zijn er altijd mensen die eroverheen moeten klauteren. Met regelmatig doden tot gevolg.
#13 - 14-06-2016, 09:24 uur



Ikbenwalter

ach ik zie het zo vaak dat bezoekers waarschuwingen negeren......
ik ben in 2014 belaagd door een buslading japanners in Yellowstone. ik ben erg lang en blijkbaar een attractie met wie iedereen persoonlijk op de foto moest :0 . ach ik kon de humor er wel van inzien maar na 3 ferme verbale waarschuwingen (in het bijzijn van de reisleider) konden ze nog niet van me afblijven en ben ik maar weggerend.....

walter
#14 - 16-06-2016, 17:08 uur

Pino

Kandidaat voor de Darwin-awards?
#15 - 28-08-2016, 21:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15