Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

2008: Clinton vs. Rice

Discussie gestart

B-man

Er zijn al een hoop mensen die zeggen dat Hillary al 8 jaar president is geweest....

Hoe dan ook, een vrouw kan gewoon president worden. De US Constitution zegt duidelijk dat "all men is created equal" dus het zou tegen de grondwet zijn om vrouwen te verbieden om president te worden. Ze zijn er in de VS langzamerhand wel klaar voor om een vrouwelijke presidentskandidaat te zien maar of deze dan ook daadwerkelijk gekozen gaat worden...

Would you personally be wiling to vote for a woman President?
Yes    72%
No    17%
(www.rasmussenreports.com)

Als er aan mensen gevraagd wordt of ze op Hillary of Condi zouden stemmen, zegt 47% voor Hillary en 40 voor Condi. Een interessante race zou het sowieso worden maar of ze in de VS klaar zijn voor een zwarte vrouw als president...ik betwijfel het. We hebben nog nooit een echte zwarte mannelijke kanshebber gezien en dat is niet voor niets. Hou in de komende jaren in ieder geval de democratische senator Barack Obama van Illinois in de gaten. Jonge charismatische vent die het goed zou kunnen gaan doen bij de kiezers.

2008 wordt het jaar van de vrouwelijke presidentskandidaten maar daar blijft het bij. In 2012 zou er wel eens eentje echt kunnen winnen. Paris Hilton misschien?!

B-man
#16 - 18-07-2005, 13:55 uur
« Laatst bewerkt op: 18-07-2005, 13:56 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Antal

Leuke discussie, er is inderdaad geen enkel beletsel voor een vrouw om president te worden. Iemand refereerde al aan Geraldine Ferraro als running mate voor Mondale. Het volgende stukje schreef ik erover in 2004 (voor wie het interresant vindt.)

http://home.planet.nl/~toll0000/vrouwenmacht1.html

Ik zou het fantastisch vinden als ze het zou doen. Ik heb mezelf voorgenomen om naar Amerika te gaan en te helpen in de campagne. Niet zozeer omdat ik een fan van haar ben maar een vrouw als president, dat lijkt me wel wat.
#17 - 02-10-2005, 20:06 uur

MiamiHeat

Condoleeza Rice zou voor de Republikeinen natuurlijk ook een prachtige kandidaat zijn. Zwart en vrouw, daar kunnen ze een hoop stemmen mee trekken denk ik.

Behalve van de bewoners uit de Greater New Orleans Area................de regering Bush (waar Gondola Reese ook deel van is) heeft bij die mensen helemaal afgedaan.........
#18 - 01-12-2005, 20:31 uur

B-man

Ik denk dat we toch nog wat langer moeten wachten op een vrouwelijke president. Het is een beetje een race denk ik, krijgen we eerst een zwarte president of eerst een vrouwelijke president?! Een zwarte vrouwelijke president zie ik voorlopig nog niet snel gebeuren. Condi moet denk ik maar gewoon meedoen aan de senaatsverkiezingen (voor California) en wie weet hoe de VS er in 2012 voor zal staan, Senator Condi beats President Clinton...???

B-man
#19 - 01-12-2005, 21:41 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

GCM

Ik weet ook niet of Amerika al klaar is voor een vrouwelijke president, laat staan een zwarte vrouwelijke president. Dat zouden twee primeurs in één keer zijn.
Mocht het tot een race tussen deze twee komen dan geef ik daarom Clinton ook de meeste kans.
#20 - 26-03-2006, 22:19 uur

Chiefram

Je ziet het precies zoals ik het ook zie, al zou ik ook echt niet vreemd staan te kijken (ik verwacht dit namelijk) dat Rice deze strijd wel eens zou kunnen gaan winnen. Ze is een pittige tante, nog meer gehard dan Clinton die dondergoed weet wat er in de wereld speelt en duidelijk haar standpunt laat merken.

Heel diep in mijn hart denk toch dat men door de huidskleur heen zal kijken. Als het dan toch een vrouw moet zijn, kan men dit ook wel accepteren. Al blijft het moeilijk... ben wel heel erg benieuwd naar de verkizeingen straks en zal ook alle op de voet gaan volgen.
#21 - 26-03-2006, 22:30 uur

bgroeneveld

Ik denk dat Amerika nog niet klaar is voor een vrouwelijke president. Hillary Clinton al helemaal niet, d'r zijn hier een stel rabinate anti-Clinton haters, die nu al het schuim om de mond staat alleen al bij de gedachte aan president Hillary. Daar zal zoveel vuil uit komen, en er zullen zoveel geruchten, verzinsels  en verdachtmakingen gelanceerd worden, dat Hillary voorlopig geen kans maakt. Voor zover ik kan bezien, wil ze gewoon herkozen worden als senator voor New York en ze is nog jong genoeg om de twee ambtstermijnen van de volgende, Democratische, president af te wachten.

Vraag is natuurlijk wie de kandidaten wel zullen zijn. McCain is duidelijk bezig met een nieuwe campagne, hij heeft alle schijn van kritische, alternatieve Republkein afgeworpen en staat nu volledig achter Bush. Had zelfs weinig kritiek op de aankondiging van Bush dat hij (Bush) de mede dankzij McCains aangenomen wet tegen het martelen naast zich neer zou leggen.

Bij de Democraten zou ik het niet weten. Edwards misschien, Obama durft nog te weinig. Russ Feingold zou een mooie zijn (de senator die het voorstel heeft ingediend om officieel Bush een tik op de vingers te geven, omdat hij de wet op het afluisteren heeft overtreden).

Gelukkig heeft Cheney al te kennen gegeven dat hij niet wil. Hoeft ook niet, hij heeft z'n acht jaar al gehad.
#22 - 26-03-2006, 22:49 uur


GCM

Aan de ene kant denk ik dat Rice wel kans maakt om de doodeenvoudige reden dat ze erg populair is. Hoewel ze steeds vierkant achter Bush blijft staan (ze zal wel moeten maar toch) wordt ze er niet op afgerekent door het publiek.
Veel mensen zullen inderdaad schuim op hun mond krijgen van Clinton maar ook zij is erg populair. Aan de ene kant hoe ze zich gedragen heeft toen met haar man en aan de andere kant omdat mensen toch denken en hopen dat ze het net zo goed zou kunnen doen als haar man. Clinton had dat vervelende schandaaltje waardoor er vaak vergeten wordt welke goeie dingen hij heeft gedaan voor het land. Ik noem dan bijvoorbeeld zaken als het terugdringen van de staatsschuld en werkeloosheid. Onder Bush is de staatsschuld tot bizarre hoogtes gestegen, mede door zijn War on Terror.
#24 - 27-03-2006, 10:58 uur

bgroeneveld

Als iets nog nooit is voorgekomen, wil dat niet zeggen dat het verboden is. Vrouwen mogen officieel WEL president worden (en ze hebben "al" vanaf 1920 het stemrecht!)

Vraag is natuurlijk: kan een vrouw de meerderheid halen? Ik denk Hillary Clinton niet. Er zijn zoveel mensen met een ziekelijke haat tegen alles wat Clinton heeft, dat het vuil dat tot nu toe over Bill is Hillary is uitgestord niet te vergelijken zal zijn met wat er in zo'n geval komen gaat (zie dat recente boek, waar de schrijver overigens bepaald niet objectief bezig is geweest).

Ik vermoed dat we eerder een niet-blanke dan een vrouwelijke president zullen krijgen. Ondanks dat een vrouw wel heel erg slecht zou moeten zijn om het slechter te doen dan de "Decider" GW (zijn nieuwste zelfbeschrijving, "I am the Decider, and I decide that Rummy is doing a heck of a job.")
#25 - 22-04-2006, 23:32 uur

Mississippi

De eerste stap is gezet !

Hillary Clinton neemt eerste stap voor verkiezingen

Uitgegeven: 20 januari 2007 16:01       nu.nl


NEW YORK - De Amerikaanse senator Hillary Clinton heeft een eerste stap genomen die de weg kan vrijmaken voor deelname aan de presidentsverkiezingen in november 2008. Dat maakte de Democratische senator van New York zaterdag op haar website bekend.

"Ik doe mee. En ik doe mee om te winnen", laat ze weten. "Vandaag zal ik bekendmaken dat ik een verkenningscommissie zal vormen om mee te doen aan de presidentsverkiezingen. Met een zogenoemde 'exploratory committee' kan alvast geld worden ingezameld voor de campagne.
#26 - 20-01-2007, 19:36 uur

bgroeneveld

Wordt inderdaad interessant: Hillary, Barak en spoedig Bill (Richardson, nu nog gouverneur van New Mexico, voormalig VN vertegenwoordiger en oplosser van internationale problemen).

Kijken wie de Republikeinen daar tegenover zetten: de flip-flopper John McKain (ik ben tegen de oorlog, ik ben voor de oorlog, ik ben tegen het sturen van meer soldaten, ik steun de president) of een stelletje onnozele senatoren.

#27 - 20-01-2007, 21:27 uur

Mississippi


Kijken wie de Republikeinen daar tegenover zetten: .


Rudolph William Louis (Rudy) Giuliani ??
#28 - 20-01-2007, 22:12 uur

bgroeneveld

Guiliani is te "pro abortus" voor de rechtervleugel van de Republikeinen. Plus iemnand uit "Sodom en Gomorra" wat  New York voor velen is? Dan hebben ze waarschijnlijk liever de huidige burgemeester, Bloomberg. Is tenminste niet al aan z'n derde vrouw toe (en een nare scheiding van z'n tweede, die "keurige" Republikeinen toch!)

#29 - 20-01-2007, 23:51 uur

Chiefram

Inderdaad. 50% van de Amerikanen scheiden en dit zijn alleen de 'keurige' Republikeinen. Een demokraat is nog nooit gescheiden. Sluit de ogen maar en zoek vooral NIET op Google op de term "Democrat Scandals", want anders komen de demokraten namelijk ook met niet zulke leuke dingen aan het licht. Het is gemakkelijk om de Republikeinen elke keer weer in het negatieve daglicht te schuiven, tot iedereen het nog gaat geloven ook.
#30 - 21-01-2007, 01:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15