Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

2008: Clinton vs. Rice

Discussie gestart

Mississippi

De campagne van 2008 is begonnen.

Hillary Clinton en Condoleezza Rice  :P





Zou dit echt kunnen gebeuren ???
 
 
#1 - 19-03-2005, 17:15 uur
« Laatst bewerkt op: 27-03-2006, 21:45 uur door Mississippi »

Norbert

Zou best een goede mogelijkheid kunnen zijn. In de krant stond vanmorgen al een artikel over Hillary Clinton, dat ze in feite al was begonnen met de campagne voor 2008.
Ze zou al meer naar het midden zijn opgeschoven met haar uitspraken, zoals dat ze zich kan voorstellen dat er iemand tegen abortus is.

Condoleeza Rice zou voor de Republikeinen natuurlijk ook een prachtige kandidaat zijn. Zwart en vrouw, daar kunnen ze een hoop stemmen mee trekken denk ik.
#2 - 19-03-2005, 17:28 uur

Chiefram

Ik denk dat Rice helamaal geen schijn van kans maakt tegen Clinton.

Het zou anders geweest zijn als haar rivaal een man geweest zou zijn.
#3 - 19-03-2005, 20:16 uur

ejb

Vrouwen mogen toch officieel nog steeds geen president worden in de USA  ???
#4 - 21-03-2005, 21:05 uur



persianBrit

Vrouwen mogen toch officieel nog steeds geen president worden in de USA  ???

ja dat klopt. vandaar ook de " :P" in het bericht!  ;)
#5 - 23-03-2005, 12:32 uur

xerxesc

Vrouwen mogen toch officieel nog steeds geen president worden in de USA  ???

ja dat klopt. vandaar ook de " :P" in het bericht!  ;)

Natuurlijk kunnen vrouwen president worden in de VS.
#6 - 23-03-2005, 19:08 uur

ejb

Vrouwen mogen toch officieel nog steeds geen president worden in de USA  ???

ja dat klopt. vandaar ook de " :P" in het bericht!  ;)
Volgens mij moet dan eerst de (grond)wet aangepast worden.

Natuurlijk kunnen vrouwen president worden in de VS.
#7 - 23-03-2005, 19:39 uur



xerxesc

Hoezo dan?  

American born women can run and become president!!!  Waarom zou in 1984 Mondale, Geraldine Ferraro gekozen hebben als running mate als er uiteindelijk problemen zouden komen?  

Waar halen julie deze info vandaan?
#8 - 23-03-2005, 19:47 uur
« Laatst bewerkt op: 23-03-2005, 19:49 uur door xerxesc »

ejb

Hoezo dan?  

American born women can run and become president!!!  Waarom zou in 1984 Mondale, Geraldine Ferraro gekozen hebben als running mate als er uiteindelijk problemen zouden komen?  

Waar halen julie deze info vandaan?
Wat ik ervan weet is daar nu in opgenomen dat vrouwen geen president van de VS kunnen worden. Zij kunnen wel alle overige bestuurlijke functies vervullen.
#9 - 23-03-2005, 19:51 uur



xerxesc

waar haal je deze info vandaan, hoe weet je dit, waar is het in de constitution?  

Clause 5. of the Constitution of the United States regarding who's eligible for the Executive Office does not pre-clude women:

Clause 5: No Person except a natural born Citizen, or a Citizen of the United States, at the time of the Adoption of this Constitution, shall be eligible to the Office of President; neither shall any Person be eligible to that Office who shall not have attained to the Age of thirty five Years, and been fourteen Years a Resident within the United States

There might be masculine references for all positions (senators, presidency, house representatives, etc.) but all of these, save for the presidency, have been filled by women.  

Ik begrijp dus niet waar de onzin vandaan komt dat een U.S. born vrouw geen president kan worden.
#10 - 23-03-2005, 21:01 uur

Mississippi

Ik begrijp dus niet waar de onzin vandaan komt dat een U.S. born vrouw geen president kan worden.

Ik begrijp ook niet hoe dit onderwerp deze wending heeft genomen.

Met een :P in het bericht wil ik aangeven dat dit een interessant perspectief biedt!

Leuke verkiezingen dus  :D,
die wel eens geheel anders kunnen lopen dan dat we in het verleden hebben gezien  :P

#11 - 23-03-2005, 21:37 uur
« Laatst bewerkt op: 24-03-2005, 08:35 uur door Mr Mississippi »

ejb

Heb net even gegoogled en kon idd niets vinden over dat een vrouw geen president zou mogen worden (grond)wettelijk gezien. Mijn vriend had dit echter altijd beweert en ik was er blindeling vanuit gegaan dat dat dus waar was. Net kwam hij thuis, dus hem maar even gevraagd waar hij die info vandaan had. Schijnt hij ooit bij een college internationaal recht van een professor gehoord te hebben.
Sorry, mijn fout dus, ben blij dat ik nu wel weet hoe het zit  ;)
#12 - 23-03-2005, 22:02 uur



persianBrit

Hoezo dan?  

American born women can run and become president!!!  Waarom zou in 1984 Mondale, Geraldine Ferraro gekozen hebben als running mate als er uiteindelijk problemen zouden komen?  

Waar halen julie deze info vandaan?
Wat ik ervan weet is daar nu in opgenomen dat vrouwen geen president van de VS kunnen worden. Zij kunnen wel alle overige bestuurlijke functies vervullen.

dat is ook wat ik dacht.
toch wel raar dat we dit dachten terwijl er eigenlijk helemaal geen regeling bestaat (zoals Xerxexc al zei) die dat regelt... ???
#13 - 27-03-2005, 20:43 uur

Dusza

Er is blijkbaar een nieuw boek uit over Hillary R-C...
Eigenlijk is het wel spijtig dat dergelijk 'modder-gooien' bij zo'n verkiezingscampagne horen. Want bij veel mensen zijn het net die 'roddels' die blijven hangen en die gaan bepalen op wie ze wel en niet stemmen.
Terwijl het mij eigenlijk gene ene moer kan schelen wat zo'n leider in zijn of haar bed doet, zolang ze maar van beesten en  kinderen blijven.
Persoonlijk denk ik dat het niet slecht zou zijn als we eens een vrouwelijke president krijgen.

Hillary Clinton is ,,radicale lesbienne''

Een nieuwe biografie vanuit uiterst-conservatieve hoek van Hillary Clinton laat geen spaander heel van de vroegere first lady en senator, die genoemd wordt als de volgende VS-president. Populaire conservatieve nieuwssites maken hevig reclame voor het boek.

Het boek De Waarheid over Hillary: Wat ze wist, Wanneer ze het wist en Hoe ver ze bereid is te gaan om President te worden van Edward Klein hamert erop dat de senator voor New York in haar studententijd voorgoed een ,,radicaal feminisme en ,,lesbianisme'' omarmd heeft. ,,Een wijdverbreid gerucht'' wil dat zijzelf ook lesbisch is. Klein noemt twee vrouwen ,,van wie beweerd wordt'' dat ze met haar een relatie hadden. Hillary mag dan wel getrouwd zijn, ,,ze heeft totaal niets weg van een getrouwde vrouw''. Haar huwelijk met ex-president Bill Clinton zou alleen bestaan voor de buitenwereld.

Als politica is ze, aldus Klein, zo machtsbelust en zo paranoïde als president Richard Nixon. Maar ,,waar Nixon macht probeerde te krijgen om zijn lage eigendunk te compenseren, zoekt Hillary macht omdat ze een onrealistisch hoge eigendunk heeft''.

Boulevardblad New York Post , absoluut geen fan van Hillary, wees op veel fouten in het boek. Klein sprak nooit met de twee ,,minnaressen'' van Clinton, spelt een van hun namen fout en vermeldt niet dat een van hen gelukkig getrouwd is, met een man.

Het boek bewijst vooral hoe ongerust rechts zich maakt over de opkomst van Hillary, die volgens opiniepeilingen de meeste stemmen trekt van alle kandidaten, Republikeinen en Democraten, die voor 2008 genoemd worden. Clinton zelf zegt niets over het presidentschap. Zij richt zich eerst op haar herverkiezing voor de Senaat van volgend jaar. In de Senaat zelf nestelt Hillary zich meer en meer in het politieke midden.

#14 - 22-06-2005, 10:45 uur

Frank S

Áls Hillary zich verkiesbaar stelt dan maakt ze denk ik een goede kans. Haar acht ik in staat om tot dusver niet-stemmende kiesgerechtigden naar de stembus te krijgen. En daarmee de enige manier om een Democraat te laten winnen (een hoge opkomst in de doelgroep).

Ik mag Bill ook graag als "first husband" zien.  8)
#15 - 22-06-2005, 12:05 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15