Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Clinton voert campagne voor Kerry

Discussie gestart

Wop

Clinton voert campagne voor Kerry

Uitgegeven: 25 oktober 2004 22:32
Laatst gewijzigd: 25 oktober 2004 22:39

PHILADELPHIA - De Amerikaanse ex-president Bill Clinton heeft maandag, luid toegejuicht door duizenden aanhangers, campagne gevoerd voor zijn partijgenoot John Kerry in Pennsylvania, een van de 'swing states' bij de Amerikaanse verkiezingen aanstaande dinsdag. "Als dit niet goed is voor mijn hart, dan weet ik niet wat het wel is", aldus de van een bypassoperatie herstellende Clinton in reactie op de warme ontvangst in Philadelphia.

Een licht vermagerde Clinton beschuldigde president George Bush ervan de verkiezingen te willen winnen door het zaaien van angst onder de bevolking en het proberen te concentreren van "alle macht en rijkdom bij extreem-rechts". "We kunnen het beter doen en we zullen het beter doen als Kerry dinsdag wint", aldus Clinton.


Kerry kreeg de lachers en juichers op zijn hand toen hij een conversatie die hij met Clinton had naar buiten bracht. "Ik vroeg hem, is er iets dat jij gemeen hebt met Bush. Daarop dacht hij even na en antwoordde 'Over acht dagen zijn we beiden ex-president van de VS'."

Na zijn optreden in Philadelphia reisde Clinton door naar Florida, een andere cruciale staat komende dinsdag, om daar campagne te voeren voor Kerry. Ook hier liggen Bush en Kerry nek aan nek. Florida wordt gezien als de sleutel tot de herverkiezing van Bush. Verliest de president in Florida, dan zijn de kansen dat hij de verkiezingen wint volgens de meeste dekundigen klein. In de peilingen heeft Bush een lichte voorsprong in Florida.

Clinton riep alle Democraten op dinsdag te gaan stemmen en alle kiezers die nog geen keus gemaakt te hebben te kiezen voor "het Amerika van de hoop" van Kerry en niet voor "het Amerika van de angst" van Bush. "Ik werd zelf de comeback-kid genoemd, laten de VS dinsdag het comeback-land zijn", aldus Clinton, die zowel Bush' leiderschap met betrekking tot Irak bekritiseerde als hem aanviel op de staat van de economie
#1 - 26-10-2004, 08:47 uur

Frank S

Clinton is nog zo populair, dat hij wel eens de beslissende factor kan zijn de komende week.
#2 - 26-10-2004, 10:08 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Daar ben ik ook bang voor...  :-[
#3 - 26-10-2004, 12:40 uur

xerxesc

Clinton is nog zo populair, dat hij wel eens de beslissende factor kan zijn de komende week.

let's hope so!!!!  Clinton was fantastisch!!!  Behalve zijn leugen onder oath dan!!!  Maar ja, Bush is an idiot die samen met zijn administratie het land verdeeld heeft.  Onder Clinton voelde ik mij veel fijner, more optimistic...

Ik heb de leugen vergeven, zoals dat met vrijwel elke president gebeurd (Nixon; Reagan, etc.)
#4 - 26-10-2004, 19:08 uur

Frank S

Clinton is nog zo populair, dat hij wel eens de beslissende factor kan zijn de komende week.

let's hope so!!!!  Clinton was fantastisch!!!  Behalve zijn leugen onder oath dan!!!  Maar ja, Bush is an idiot die samen met zijn administratie het land verdeeld heeft.  Onder Clinton voelde ik mij veel fijner, more optimistic...

Ik heb de leugen vergeven, zoals dat met vrijwel elke president gebeurd (Nixon; Reagan, etc.)

Leugen? Dat ligt er maar net aan welke definitie van "sexual relation" je hanteert...  ;) ;D
#5 - 26-10-2004, 19:58 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Als Clinton weer President zou worden, dan zou dat fantastisch zijn!

Dit was een van de meest menselijke Presidenten die Amerika gehad heeft. Wat hij daarnaast allemaal geflikt heeft, ach... we moeten eens de balk in onze eigen ogen zien inplaats van de splinter in Clintons ogen. Het is ook maar een mens. Iedereen (ik ook) heeftw el eens gelogen of dingen gedaan in ons leven wat achteraf gezien niet door de beugel kon. Mag Clinton dan ook?

Ik vind het alleen balen dat hij campagne voor Kerry voert. Ik vind dit niet eerlijk tegenover Bush. Die Kerry moet ik niet. Ik vind hem te glad. Bush is tenminste lekker Amerikaans zoals een Amerikaan behoort te zijn!  ;)
#6 - 26-10-2004, 20:13 uur

xerxesc

Nieuw!
Als Clinton weer President zou worden, dan zou dat fantastisch zijn!

Dit was een van de meest menselijke Presidenten die Amerika gehad heeft. Wat hij daarnaast allemaal geflikt heeft, ach... we moeten eens de balk in onze eigen ogen zien inplaats van de splinter in Clintons ogen. Het is ook maar een mens. Iedereen (ik ook) heeftw el eens gelogen of dingen gedaan in ons leven wat achteraf gezien niet door de beugel kon. Mag Clinton dan ook?

Ik vind het alleen balen dat hij campagne voor Kerry voert. Ik vind dit niet eerlijk tegenover Bush. Die Kerry moet ik niet. Ik vind hem te glad. Bush is tenminste lekker Amerikaans zoals een Amerikaan behoort te zijn!  ;)


Inderdaad, ik ben zelf ook vreemd gegaan (because I could :D!!!!!).  Het leven onder Clinton als president was fantastisch, zo weer overdoen!!!!

Ja maar er is gevaar met nog vier jaar Bush!!!!  De U.S. Supreme Court kan drastisch veranderen.  Ik ben ook geen Kerry fan; ik moet zeggen dat geen van de democratische kandidaten mij echt aanspraken, behalve Howard Dean in bepaalde dingen (health care, etc, maar absoluut niet met international relations regarding defense!!!).

Bush's gedoe met Federal Marriage Amendment is zo verschrikkelijk vies en het geld dat uit de NO Child Left Behind weg is gehaald om Irak te financieren en de leugens die ze vertellen dat het wel werkt, maakt mij zo kwaad.

Ik vind Kerry irritant maar na 4 jaar Bush en de Neocons, de geheimzinnige en arrogante administratie, scary Attorney General die alleen maar geinteresseerd is in macht te krijgen (Yes, you, asshole Ashcroft!!!), I am ready for a change.

Het is zo vreemd geweest de laatste 4 jaar; in 2001 (pre-911) dacht ik nog, nou Bush zal niet veel doen, hij wordt er in 2004 uitgegooid, waar maken mensen zich zo druk om!!!

daarna 9-11, wow, Bush was fantastisch, Gulliani was fantastisch giving the Saudi Prince a good Fuck You , American Style (remember the check and Saudi Prince's comments!!!).  Afghanistan, fantastisch, get those f...ing Taliban mfers (eventhough we wanted business with them beforehand, oil pipeline, etc.) out...  Daarna alleen maar leugens en troebel, etc.

het verraden van een FBI agent -echtgenoot van een democrat ambassador die tegen de oorlog is; repeating in blaming Clinton for the recession, etc., etc.

het weg chippen van Abortus (alhoewel ik voor de partial abortus ban ben, alleen de woording beschermt de vrouw niet), de AIDS czar die Bush wou is een homo phobe van Bob Jones University (very scary!!!) gelukkig niet doorgegaan...  the appointing of extreme conservative judges to U.S. district Courts (and then crying when both moderate democrats and republicans fillibuster).

Wat mij kwaad maakte was na 9-11 dat Bush geen commission wou om 9-11 te onderzoeken; het is heel vreemd hoe de GOP heel erg Federalistisch word (ala  Adams and Hamilton)...

Ik ben decidedly geen left-wing (liberalen die terroristen willen begrijpen, etc., I am a patriot, maar de Bush administration is not America!!!)

Xerxes Croes

PS: wat is mijn NL slecht geworden, deels luiheid, deels directe vertaling en deels dat ik op m'n werk ben.
#7 - 26-10-2004, 21:06 uur
« Laatst bewerkt op: 26-10-2004, 21:09 uur door xerxesc »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15