Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ik ben boos en teleurgesteld...

Discussie gestart

Heerda

Ik ben boos op die zwakkeling Obama. Dat hij gekozen heeft voor Oebama en plaats van de sterkste kandidaat van Amerika ooit: Hillary!! Bah wat een lafbek omdat zij hem te veel tegenspel biedt. Dat wordt ze door die zwakkeling niet in dank afgenomen; in plaats dat ze samen sterk kunnen zijn krijg je nu een zwak aftreksel. Nu blijkt Obama inderdaad een praatjesmaker wat mij door veel Amerikanen in Oregon en Idaho al verteld was. Het is dat Amerika met Mc Cain de klok tig jaar zou terugzetten want anders was het zeker dat Obama zichzelf met zijn keuze de das had omgedaan. Nu moet dat gewoon worden afgewacht. Het laatste wat ik van de verkiezingstrijd in Amerika heb meegemaakt was de keuze van Obama als presidentskandidaat. Heel schijnheilig leek het er toen op dat het zeker was dat Hillary zijn runningmate zou worden. IK heb toen bij wijze van spreken geapplaudisseerd. Vandaar dat ik boos ben, ik voel mij bedrogen.
#1 - 26-08-2008, 11:31 uur

Loek

Het is duidelijk dat je niet bekend bent met de houding van veel amerikanen ten opzichte van Hillary.  Zij is bij velen erg onpopulair en ongewenst zowel als president als vice president.  Dat Obama voor Biden heeft gekozen is in mijn optiek de juiste keus.  Biden is een man voor de gewone man.  Hij is niet zoals veel politici een miljonair, weet wat het is om te werken voor je boterham en weet wat het is om de rol van alleenstaande vader te spelen.  Hij is bekend met de uitdagingen die mensen elke dag moeten aangaan, en hij is niet bang om daarvoor een gevecht aan te gaan.  Hillary weet dat Obama/Biden een goeie keuze is en heeft zich daarbij neergelegd.  Ze vraagt nu iedereen die in het verleden op haar heeft gestemd nu voor Obama te stemmen.  Een keuze voor Obama is keuze voor verandering, als je toch stug vasthoudt aan Hillary als zelfs Hillary dat niet wil, dan ben je dus bang voor verandering en kun je net zo goed op McCain stemmen.

Overigens heeft Obama nooit gehint dat hij Hillary als running mate zou kiezen, het tegendeel zelfs.  Misschien dat die boodschap in Nederland minder duidelijk is doorgekomen, of dat men heeft besloten die signalen te negeren.  Als je als slogan "change" hebt, ga je niet een Clinton als je running mate kiezen.  Als Hillary running mate zou zijn, kun je verwachten dat ook Bill zich ermee zal bemoeien.  Alle respect voor Bill, maar hij heeft 8 jaar lang zijn kans gehad. Het is tijd voor een frisse wind in het Witte Huis.
#2 - 26-08-2008, 18:23 uur
« Laatst bewerkt op: 26-08-2008, 18:29 uur door Loek »

sweatbox

Hillary heeft de voorverkiezingen verloren door de ongelooflijke slechte organisatie van haar campagne en haar hooghartige houding ten opzichte van haar opponenten en het electoraat.

Ik kan me er niet boos om maken, het zijn mijn verkiezingen niet. Ik vind het wel een machtig schouwspel.
#3 - 26-08-2008, 18:48 uur
« Laatst bewerkt op: 26-08-2008, 18:53 uur door sweatbox »

bgroeneveld

Dat is nou het mooie van een democratie: de sterkste kandidaat wint (meestal).

De verliezer moet even slikken en dat dan accepteren. Rodham (Clinton) heeft haar best gedaan, ze is verslagen en doet nu wat ze hoort te doen: de winnaar steunen. En ik denk dat zelfs fervente aanhangers van Rodham zullen inzien dat Obama (veel)  beter is dan McCain.

#4 - 26-08-2008, 18:51 uur

B-man

Dat is nou het mooie van een democratie: de sterkste kandidaat wint (meestal).

De verliezer moet even slikken en dat dan accepteren. Rodham (Clinton) heeft haar best gedaan, ze is verslagen en doet nu wat ze hoort te doen: de winnaar steunen. En ik denk dat zelfs fervente aanhangers van Rodham zullen inzien dat Obama (veel)  beter is dan McCain.



Tja, wie is de sterkste en wint die dus ook altijd? Bush was bijv. niet de beste keuze maar wint wel 2 keer. En zo zijn er nog een aantal voorbeelden te noemen. Of Obama de juiste keuze was moet maar blijken. Hoe bepaal je of iemand de sterkste is? Dat zou je misschien alleen maar kunnen zeggen als je ze beiden hetzelfde presidentschap geeft en aan het einde de balans kunt opmaken maar dat gaat helaas niet. Ik vind dat altijd een beetje hetzelfde als wanneer 16 miljoen mensen roepen dat als de bondscoach die wissel wel of niet had bemaakt we vast niet hadden verloren. Je maakt keuzes maar of het uiteindelijk de juiste was of dat de ander beter was geweest kunnen we gewoon nooit weten.
#5 - 26-08-2008, 21:12 uur
« Laatst bewerkt op: 26-08-2008, 21:16 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Heerda

Citaat:En ik denk dat zelfs fervente aanhangers van Rodham zullen inzien dat Obama (veel)  beter is dan McCain.

Ik mag het hopen. Ik vergeet niet dat ook Bush is herkozen toen dat aan democratische niet meer verwacht  werd.
Uit de eerste opiniepeilingen blijkt dat het kiezen van de vice-president in dit geval geen stemmenwinst heeft opgeleverd. Kennelijk is dit zeer ongebruikelijk. Hillary had ook van Republikeinen stemmen gekregen, die nu verloren zijn.

#6 - 26-08-2008, 22:08 uur

Loek

Hillary had ook van Republikeinen stemmen gekregen, die nu verloren zijn.

Een republikein die op Hillary zou stemmen?  Die moet ik hier nog tegenkomen, misschien bedoel je een independent?
#7 - 27-08-2008, 00:20 uur

bgroeneveld

Het grote verschil tusen 2004 en nu is dat Obama (en de andere Democraten) nu wel en degelijk hard terugslaan.

Hoewel dat een beetje verdrinkt in de grote schare rechtse rakkers, die ongestoord hun gal en venijn kunnen spuwen, niet gedeerd door feiten, feitenkennis, of schaamte.

Verder zullen deze keer de stemcomputers (en de stembussen) veel beter in de gaten gehouden worden!
#8 - 27-08-2008, 06:55 uur

wim put

Aan de ene kant vind ik het jammer dat Hillary niet is geworden, omdat ze toch ervaring heeft (dank zij haar man). Zou er ooit een vrouwelijke president komen? Ik denk het niet. Van Obama had ik wel verwacht dat hij Hillary als vice-president had gekozen. Ik wens Obama het allerbeste en hoop dat hij gaat halen. Zal ook de geschiedenis ingaan als eerste zwarte president van Amerika.
Wim
#9 - 27-08-2008, 06:58 uur
usa.eigenstart.nl

Heerda

Hillary had ook van Republikeinen stemmen gekregen, die nu verloren zijn.

Een republikein die op Hillary zou stemmen?  Die moet ik hier nog tegenkomen, misschien bedoel je een independent?


Bedenk dat Republikeinen ook mensen zijn met hun twijfels. Wij hebben vrouwen ontmoet die hun hele leven Republikeins hadden gestemd en nu van plan waren op Hillary te stemmen.
#10 - 27-08-2008, 09:02 uur

marleencolorado

En die vrouwen zullen nu dus weer republikeinen stemmen vanwege Palin. Als McCain op 1 of andere reden niet meer door kan regeren wordt zij tijdelijk president.

Nog even over Hillary, ik vind de gehele selectie van een kanditaat een beetje fake en het gaat echt op een rare manier. Voor maanden maken Obama en Hillery elkaar zwart: Obama doet dit en dit niet, en Hillary doet zo en zo niet.....het is vermoeiend....eerst hebben ze geen goed woord voor elkaar en nu dat Obama is gekozen steunt Hillary hem (natuurlijk want ze wil dat democraten winnen en zet alles op alles) Maar het komt zo fake over, ik vraag me af of kiezers op die manier nog vertrouwen hebben.

Ik mag niet kiezen hier maar je wordt er mee overdonderd hier in de VS. Ik word moe van de reclames: I'm McCain and I approve this message: en dan komt er een bericht met van allerlei s*#T over Obama en het gaat ook de andere kant op hoor. Waar zijn hun sterke punten? Waarom moeten de amerikanen hun kiezen???Nou misschien ben ik een te nugtere nederlander maar als de reclame verteld dat ik obama moet kiezen omdat McCain zo en zo doet, vraag ik me af of dat alles is wat hij te bieden heeft. Een amerikaanse collega gaf eigenlijk een heel goed voorbeeld: wij leren onze kinderen niet slecht en gemeen te doen tegen iemand anders, en daar zijn onze toekomstige land leiders en die praten alleen maar slecht over elkaar. Ik vond daar wel wat in zitten.....maar goed het schijnt te werken: slecht praten over de ander geeft je stemmen.....zucht.....

Nou mijn berichtje is al langer dan ik gepland had.....nog 42 dagen guys and then we know
#11 - 24-09-2008, 01:17 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

Fisherman

Citaat
En die vrouwen zullen nu dus weer republikeinen stemmen vanwege Palin. Als McCain op 1 of andere reden niet meer door kan regeren wordt zij tijdelijk president.

Nog even over Hillary, ik vind de gehele selectie van een kanditaat een beetje fake en het gaat echt op een rare manier. Voor maanden maken Obama en Hillery elkaar zwart: Obama doet dit en dit niet, en Hillary doet zo en zo niet.....het is vermoeiend....eerst hebben ze geen goed woord voor elkaar en nu dat Obama is gekozen steunt Hillary hem (natuurlijk want ze wil dat democraten winnen en zet alles op alles) Maar het komt zo fake over, ik vraag me af of kiezers op die manier nog vertrouwen hebben.

Ik mag niet kiezen hier maar je wordt er mee overdonderd hier in de VS. Ik word moe van de reclames: I'm McCain and I approve this message: en dan komt er een bericht met van allerlei s*#T over Obama en het gaat ook de andere kant op hoor. Waar zijn hun sterke punten? Waarom moeten de amerikanen hun kiezen???Nou misschien ben ik een te nugtere nederlander maar als de reclame verteld dat ik obama moet kiezen omdat McCain zo en zo doet, vraag ik me af of dat alles is wat hij te bieden heeft. Een amerikaanse collega gaf eigenlijk een heel goed voorbeeld: wij leren onze kinderen niet slecht en gemeen te doen tegen iemand anders, en daar zijn onze toekomstige land leiders en die praten alleen maar slecht over elkaar. Ik vond daar wel wat in zitten.....maar goed het schijnt te werken: slecht praten over de ander geeft je stemmen.....zucht.....

Nou mijn berichtje is al langer dan ik gepland had.....nog 42 dagen guys and then we know

Helemaal mee eens ;) Ik word gek van dat gelul over elkaar,vooral het gelul van Obama! Laat Obama maar eens duidelijk zijn over zijn "Change" verhalen,hij kan heel mooi praten maar moet het nog zien of hij het waar kan maken,hij geeft in mijn ogen (en volgens veel amerikanen hier) alleen maar "Lip Service"! Mccain komt veel volwassener over!
#12 - 24-09-2008, 15:19 uur

Heerda

'Ons' geluk is dat Mc Cain geen notie heeft hoe hij de problemen moet oplossen.
Ik las vandaag hier in de krant dat veel Amerikanen daar nu achter komen omdat de USA nu echt in de financiele shit zit.
Al met al wordt de (financiele) wereld nooit meer zoals het geweest is. Des te beter!

Fer
#13 - 24-09-2008, 16:52 uur

Yessica

En die vrouwen zullen nu dus weer republikeinen stemmen vanwege Palin. Als McCain op 1 of andere reden niet meer door kan regeren wordt zij tijdelijk president.

Dat is waarschijnlijk waar en dat begrijp ik echt totaal niet!

Hillary is voor abortus, voor homohuwelijk, noem maar op. Palin is daar juist fel op tegen. Hoe kun je nou het ene moment voor Hillary zijn met haar standpunten en het andere moment kiezen voor exact het tegenovergestelde? Gaat het dan echt alleen om die vagina? Sorry hoor, maar dat begrijp ik niet in die vrouwen en dat is wat me wel vaker verbaasd als het om amerikaanse stemgewoonten gaat....
#14 - 25-09-2008, 23:24 uur



marleencolorado

ik snap het ook niet hoor. Bij hen gaat het waarschijnlijk echt alleen maar om het "vrouw"zijn en niet om de plannen en ideeen. Maar omdat het republiekeinen zijn zullen ze zeker niet voor Obama kiezen nu Hillary er niet meer bij hoort, ze zullen weer terug gaan naar republiekein.....
#15 - 26-09-2008, 02:53 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15