Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nog 1 maand tot aan de verkiezingen 2012

Discussie gestart

hollandranch

Obama geeft inderdaad veel geld uit. Maar de oorlogen in Afghanistan en Irak heeft hij van Bush gekregen. Ook willen de Republikeinen de inkomsten (lees: belastingen en terugdringen aftrekposten) niet vergroten. Ook heeft Obama de wereld gered van een totale depressie en het teruggebracht tot de Grote Recessie. De Republikeinen hebben de zaak bedonderd door het toezicht op Walstraat, hypotheken en ga zo maar door enorm te ondermijnen. En ga zo maar door. Alle voorstellen van Obama zijn door de Republikeinen dogmatisch en categorisch tegengewerkt waardoor het land in feite al 4 jaar lang vrijwel stil staat.

Dat meen je toch niet echt, veel dan de ellende is ook veroorzaakt door de Democraten, al vanaf Clinton en toen Obama aan de macht kwam had hij een meerderheid in het Senaat en het Congress, dus sorry, maar dit is gewoon gezwets van de Obama propaganda sites en wat zijn nu de plannen van Obama, Forward met hetzelfde, dus meer dan een trillioen deficet per jaar, meer werklozen, meer armen, meer voedselbonnen en dat zij feiten.
#16 - 18-10-2012, 05:05 uur

Wallstreet

Ik las onlangs nog een artikel dat enkele grote bedrijven hun werknemers vroegen om te kiezen voor voor hun job,
dit kon enkel door op Romney te stemmen. 't Wordt wel spannend als je het mij vraagt. Ik denk dat Obama nipt wint.
#17 - 18-10-2012, 11:50 uur

hollandranch

Ik las onlangs nog een artikel dat enkele grote bedrijven hun werknemers vroegen om te kiezen voor voor hun job,
dit kon enkel door op Romney te stemmen. 't Wordt wel spannend als je het mij vraagt. Ik denk dat Obama nipt wint.

Waar een aantal grote bedrijven voor waarschuwen is dat als Obama herkozen word ze door de hoge Belastingdruk en ObamaCare waarschijnlijk moeten gaan korten op personeel om dit te kunnen betalen. een bedrijf kan natuurlijk nooit vragenm voor wie men gekozen heeft.
#18 - 18-10-2012, 14:31 uur

Yessica

Niet alleen is Obamacare duur voor de bedrijven, ook de consument zal meebetalen. Wij kennen een aantal mensen met eigen bedrijven (o.a. iemand met een eigen restaurant) die de kosten van Obamacare hebben laten doorberekenen en het komt erop neer dat die salade van $6,79 dadelijk $11,49 kost. Dat zal veel mensen ook vies tegenvallen.
#19 - 18-10-2012, 14:39 uur

hollandranch

Obama's grootste economische succes is GM, GM heeft nog 35 biljoen schuld, ze betalen geen Belasting en de waarde van de aandelen zijn gehalveerd. De verwachting is dat ze binnen 2 jaar weer failliet gaan, wat heeft Obama positief bijgedragen aan de economie en waar zijn de 4 miljoen beloofde "Green' Jobs?
#20 - 18-10-2012, 14:55 uur

PeterNY

Waar een aantal grote bedrijven voor waarschuwen is dat als Obama herkozen word ze door de hoge Belastingdruk en ObamaCare waarschijnlijk moeten gaan korten op personeel om dit te kunnen betalen. een bedrijf kan natuurlijk nooit vragenm voor wie men gekozen heeft.

Wat een onzin. Grote bedrijven maken meer winst dan ooit en hebben meer poen op rekeningen staan dan ooit.  Voorbeeld: http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/aug/02/us-jobs-corporate-cash-hoarders. Zodra de Democraten en Republikeinen samenwerken om de zaak eens goed onder handen te nemen zonder invloed van lobbyisten: dus aftrekposten beperken, belastingontduiking/vermindering aanpakken (dus veel meer medewerkers bij de belastingdienst), investeren in infrastructuur, investeren in de zorg (automatisering, terugdringen aansprakelijkheidsverzekeringskosten, aanpakken corruptie, standaardiseren behandelen, generieke medicatie toestaan), investeren in onderwijs (minder pretstudies, meer kwaliteit, minder semi-malafiede. malafiede particuliere hogescholen/universiteiten, betaalbare studiefinanciering, betaalbaar collegegeld), betere handelsakkoorden, aanpakken energie (meer doelmatigheid/doeltreffendheid, kleinere motoren, betere isolatie enzovoorts), betere emigratie (betere wetgeving, striktere handhaving, betere uitvoering investeringsvisa/hoog opgeleide emigranten), hervorming overheid (minder departementen, doelmatigere/doeltrefferende standaardisatie/centralisatie), kleiner leger (kleiner maar wel doelmatiger/doeltreffender), realistisch buitenlandbeleid (de VS heeft niet meer de macht en middelen om de hele wereld aan te sturen), aanpakken criminaliteit (geen oorlog tegen verdovende middelen meer maar juist regulatie/gedogen/legaliseren) enzovoorts.

De methodes van de Republikeinen om mensen weer enorm in de schulden te steken (studie, hypotheken, consumptief krediet) of ze uit te knijpen (hoge belastingen, aftrekposten wegnemen, hoge studiekosten, hoge medische kosten, lagere uitkeringen, geen uitkeringen, hogere tol enzovoorts) vernietigt uiteindelijk de binnenlandse consumptie en zal een nieuwe kredietcrisis veroorzaken (dat al begonnen is met Reagan en zo steeds weer opduikt: bij burgers en/of de overheid).

Niet alleen is Obamacare duur voor de bedrijven, ook de consument zal meebetalen. Wij kennen een aantal mensen met eigen bedrijven (o.a. iemand met een eigen restaurant) die de kosten van Obamacare hebben laten doorberekenen en het komt erop neer dat die salade van $6,79 dadelijk $11,49 kost. Dat zal veel mensen ook vies tegenvallen.
Wanneer dit de methode is om er voor te zorgen dat de gezondheidszorg algemeen toegankelijk wordt en voor iedereen betaalbaar dan lijkt me dit niet teveel gevraagd.

Obama's grootste economische succes is GM, GM heeft nog 35 biljoen schuld, ze betalen geen Belasting en de waarde van de aandelen zijn gehalveerd. De verwachting is dat ze binnen 2 jaar weer failliet gaan, wat heeft Obama positief bijgedragen aan de economie en waar zijn de 4 miljoen beloofde "Green' Jobs?
Groene banen: inderdaad een mislukking. GM: draait wel weer redelijk en de kosten van die reddingsactie zijn maar een fractie van wat het Pentagon er iedere maand door heen draait/draaide in Afghanistan en Irak.
#21 - 18-10-2012, 15:20 uur
« Laatst bewerkt op: 18-10-2012, 15:28 uur door PeterNY »

hollandranch

Wat een onzin. Grote bedrijven maken meer winst dan ooit en hebben meer poen op rekeningen staan dan ooit. 

Niet waar en jij hebt geen recht op wat zijn verdienen en waarschijnlijk heb je nog nooit van reserve's gehoord, was Obama niet diegene die vond dat mensen moeten sparen?  Het beleid van Obama heeft ervoor gezorgd dat er geen communicatie is tussen Reps en Dems, Obama heeft die deur dichtgegooid, zijn uitspraak "ďthey can come for the ride, but they have to sit in back"   Goede nieuws van vandaag

http://money.cnn.com/2012/10/18/news/economy/unemployment-benefits/index.html?hpt=hp_t1

Forward LOL
#22 - 18-10-2012, 15:29 uur

hollandranch

Groene banen: inderdaad een mislukking. GM: draait wel weer redelijk en de kosten van die reddingsactie zijn maar een fractie van wat het Pentagon er iedere maand door heen draait/draaide in Afghanistan en Irak.

Wat heeft dat me elkaar te maken?
#23 - 18-10-2012, 15:31 uur

PeterNY

Niet waar en jij hebt geen recht op wat zijn verdienen en waarschijnlijk heb je nog nooit van reserve's gehoord, was Obama niet diegene die vond dat mensen moeten sparen?

De Democraten en Republikeinen maken er samen een potje van. Maar voor mij zijn de Democraten in ieder geval voor de middenklasse een beter keuze dan het roofkapitalisme van de Republikeinen. Inderdaad heb ik nergens recht op maar indien de burgers de keuze maken om de belastingen te verhogen en bedrijven evenveel te laten betalen als de middenklasse qua percentage dan is daar niets mis mee. Superrijken lopen mooi binnen met de winsten van grote bedrijven, investeringsfondsen enzovoorts en betalen heel erg weinig belasting. Ondertussen besteden grote bedrijven alles uit, geven ze geen loonsverhoging, willen ze het liefste secundaire arbeidsvoorwaarden afschaffen, banen uitbesteden naar lage lonenlanden, productie uitbesteden naar lage lonenlanden en dan maar klagen dat de economie niet op gang komt. Zonder consumentenbestedingen zal de economie zich inderdaad niet herstellen en daarom zitten we nu in een vicieuze cirkel. Daar hebben grote bedrijven en superrijken die hun geld ophopen een enorme rol in. En het is wel waar dat grote bedrijven geld ophopen:
http://www.huffingtonpost.com/2012/07/12/cash-hoarding-companies-spend-lend-economy_n_1666424.html
http://www.theatlantic.com/business/archive/2012/07/the-5-trillion-stash-us-corporations-money-hoard-is-bigger-than-the-gdp-of-germany/260006/
http://live.wsj.com/video/companies-hoarding-cash-cant-get-past-fear/CB2F499C-0C04-4865-8C88-138D3021AE88.html#!CB2F499C-0C04-4865-8C88-138D3021AE88
http://www.industryweek.com/software-amp-systems/large-companies-hoarding-cash
Reserves zijn goed maar onnodig ophopen van poen zorgt ervoor dat de hele economie in een neerwaartse spiraal terechtkomt.

Wat heeft dat me elkaar te maken?
Alles: het toont de hypocrisie van de Republikeinen aan: wel honderden miljarden naar het Pentagon (en daarmee ook naar de bedrijven die de Republikeinen steunen: de defensie industrie). Maar een druppel op de gloeiende plaat voor een enorm bedrijf (hoe ondoelmatig/ondoeltreffend ook) waar honderduizenden Amerikanen in de middenklasse van afhankelijk zijn (auto industrie / toeleveranciers en daarmee heel veel kleinere en middengrote plaatsen in het midden westen enzovoorts): nee dat kan niet.  :afro: Geweldige logica bij de Republikeinen.
#24 - 18-10-2012, 16:02 uur
« Laatst bewerkt op: 18-10-2012, 16:20 uur door PeterNY »

hollandranch

Alles: het toont de hypocrisie van de Republikeinen aan: wel honderden miljarden naar het Pentagon (en daarmee ook naar de bedrijven die de Republikeinen steunen: de defensie industrie). Maar een druppel op de gloeiende plaat voor een enorm bedrijf (hoe ondoelmatig/ondoeltreffend ook) waar honderduizenden Amerikanen in de middenklasse van afhankelijk zijn (auto industrie / toeleveranciers en daarmee heel veel kleinere en middengrote plaatsen in het midden westen enzovoorts): nee dat kan niet.  :afro: Geweldige logica bij de Republikeinen.

Ik heb nog nooit gehoord dat Reps GM wilde laten stikken en de auto bailout is begonnen onder Bush

http://www.politico.com/news/stories/1208/16740.html

Nu jij weer en graag wat feiten dit keer.
#25 - 18-10-2012, 16:31 uur

PeterNY

Ik heb nog nooit gehoord dat Reps GM wilde laten stikken en de auto bailout is begonnen onder Bush
Wat Bush betreft: correct. Maar het gaat nu niet meer om Bush maar om Romney. En die was tegen steunmaatregelen: http://bottomline.nbcnews.com/_news/2012/10/18/14513284-auto-bailouts-on-firing-line-at-presidential-debate. Bush was wel vaker iemand die tegen de ideŽen van de Republkeinen in ging. Maar Romney staat voor een terugkeer naar het roofkapitalisme van de roverbaronnen. http://www.ourfuture.org/blog-entry/2012062521/progressive-challenge-taking-robber-baron-politics
#26 - 18-10-2012, 17:02 uur

hollandranch

Wat Bush betreft: correct. Maar het gaat nu niet meer om Bush maar om Romney.

Jouw qoute:  Geweldige logica bij de Republikeinen. Dacht dat Bush ook een Republikein was  ^-^ maar nu gaat het dus opeens weer puur om Romney die trouwens vond dat GM gewoon failliet moest gaan onder Chapter 11 zoals zoveel bedrijven en daardoor sterker eruit zouden komen, nu is Chrysler van Fiat en GM van de bonden en de Belastingbetaler 40 biljoen armer. GM opent trouwens een hoop nieuwe fabrieken, helaas de meeste in China, je weet wel dat land waar Obama zo een hekel aan heeft, GM verkoopt trouwens meer auto's in China dan Amerika, dus eigenlijk doet Obama meer aan outsourcen dan Romney ooit deed  :-X
#27 - 18-10-2012, 17:15 uur

PeterNY

Laten we het er maar op houden dat we het nooit eens zullen worden.  ;) Voor mij zijn zowel de Democraten alsook de Republikeinen funest voor het land. Als ik moet kiezen tussen Obama of Romney dan toch voor Obama omdat ik Romney en de Republkeinen het minste vertrouw. Ik ben geen multimiljonair dus met de Republikeinen schiet ik niets op.
#28 - 18-10-2012, 17:18 uur

hollandranch

Laten we het er maar op houden dat we het nooit eens zullen worden.  ;) Voor mij zijn zowel de Democraten alsook de Republikeinen funest voor het land. Als ik moet kiezen tussen Obama of Romney dan toch voor Obama omdat ik Romney en de Republkeinen het minste vertrouw. Ik ben geen multimiljonair dus met de Republikeinen schiet ik niets op.

Ben ook geen Dem of Rep, zou op Ron Paul stemmen als ik de kans kreeg. Denk echter niet dat je een multi-miljonair moet zijn om op een Rep te stemmen, de laatste verkiezing in 2010 werd bepaald door de Tea Party, zag er weinig rijke mensen tussen, veel Conservatieven die vinden dat je moet werken voor je geld en zuinig moet leven en trots zijn op wat je bereikt hebt en dan zie je die Dems die vinden dat ze richten hebben op geld van die rijken want veel verder komt Obama niet maar ondertussen krijgen de sponsors van Obama biljoenen in subsidies, Obama zelf is 10 miljoen rijker geworden in de afgelopen 4 jaar, hij lijkt verdacht veek op een rijke Rep maar doet alsof hij net uit een ghetto is gekomen, maar we zijn flink opgeschoten met Obama kijk maar naar de deficit, aantal werklozen, minder besteedbaar inkomen, benzine prijs verdubbelt, healthcare premies omhoog. Beiden partijen zijn niet te vertrouwen, de Dems zijn betere acteurs.
#29 - 18-10-2012, 17:29 uur

PeterNY

Precies mijn punt!
#30 - 18-10-2012, 17:50 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15