Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Obama of Clinton...

Discussie gestart

B-man

Gisteren was het grote debat tussen Obama en Clinton op CNN.

Heb je hier wat over gehoord toevallig?

(het komt van geenstijl, niet de meest betrouwbare site)

Een verhaal met alle ingrediënten van een vet nieuw complot, maar wat in de VS maar geen groot nieuws wil worden. De Secret Service, de officiële bewaking van alle presidents(kandidaten) heeft de politie van Dallas eergisteren verboden om mensen die naar een Obama-bijeenkomst kwamen, op wapens te controleren. De metaaldetectoren moesten uit, en de politie moest opzouten. Er was geen laptop- en tassencontrole. Dit blijkt uit anonieme verklaringen van bezorgde agenten aan de Star Telegram, dé krant van Texas en omstreken. Nu durven we zelfs op dit weblok niet zomaar te beweren dat er mensen binnen de Amerikaanse overheid zijn die Obama dood willen, maar lekker aluminiumhoedje is het wel. Mooie symbolische plek ook om doodgeschoten te worden in RedNeck capital of the world. Bezorgde Texanen reageren het van zich af: "I attended the Houston event on Feb 19 at the Toyota Center and security was light too. I did not even see metal detectors at the door. There is more security at a football or basketball game." En "This is bone chilling! Why is this not a top story? Hoe dan ook, de kogel gaat niet van rechts komen (fotoshop-alert).



Waarschijnlijk is dit gepland door dezelfde mensen die ET gevangen namen, de raket afschoten op het Pentagon en die Oswald een tientje gaven om Kennedy af te schieten.

De enige complottheorie die hier uit te halen is is dat dit weer eens compleet uit zijn verband is getrokken of en leuk trucje is van de Obama campagne (vul zelf maar in waarom ze dit zouden doen  ;) ).

Alles is mogelijk...
Alles gebeurt...
'Ik meen Harry Mulisch'.


Alles is mogelijk of beter gezegd niets is onmogelijk. Maar volgens Occam's Razor is de meest voor de hand liggende verklaring vaak ook de juiste, als je hoefgetrappel hoort in de straten dan denk je aan paarden en niet aan zebra's. Wat uiteraard niet wegneemt dat er best ooit eens een zebra kan ontsnappen uit de dierentuin  ;)
#16 - 22-02-2008, 16:47 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Yessica

Ik vrees zelfs dat als McCain en Obama de presidentskandiaten worden, veel Amerikanen op het laatst koudwatervrees krijgen en toch voor het oude vertrouwde gaan. Dat ze, onterecht of niet, toch maar niet gaan voor de jonge, zwarte en redelijk onervaren Obama :-(
#17 - 22-02-2008, 16:49 uur



hollandranch

Ik vind niet dat het iets mag uitmaken of iemand tientallen miljoenen opn zijn/haar rekening heeft staan. De laatste keer dat ik in een stemhokje stond zag ik niet naast de kandidaten staan hoeveel geld ze op hun postbank rekening hadden staan. Het "fabeltje" dat mensen met geld niet weten wat goed is voor mensen met minder geld gaat natuurlijk totaal niet op. Moeten kinderen die op hun 8e later president willen worden dan maar alle andere mooie carriere-kansen afslaan zodat ze daar later in iedere geval niet op afgerekend kunnen worden?! Clinton mag wat mij betreft iedereen aanvallen en Obama van zijn kant natuurlijk ook, zo gaat dat in de politiek. Wat ik altijd graag wil weten is waarom Clinton zo'n reputatie als "Bitch" heeft?! Dit is typisch iets waar campagneleiders van haar tegenstanders gek op zijn!!! Vraag eens aan iemand die Clinton een bitch vind waarom hij dat dan vind ik durf te zweren dat er weinig zinnigs uit gaat komen. Of haar Healthcare Plan wel of niet zal werken weet niemand en als ze geen president wordt zullen we het waarschijnlijk ook nooit weten ook maar het is wel een van de dingen die moeten veranderen, veranderen als in "change" het enige woord waar de hele campagne van Obama om draait. Denk eens na, als jij campagneleider bent van Obama en je kijkt naar Bush zijn approval ratings, de oorlog in Irak, de verkeerde beslissingen die zijn gemaakt door de huidige republikeinse regering wat zou je doen??? Zowat de gehele Amerikaanse bevolking heeft het compleet gehad met de huidige Bush-regering en wil verandering. Dus je laat miljoenen mooie blauwe bordjes drukken met het woord "Change" erop en je vergeet ook niet dat woord zo'n 50 keer te laten terugkomen in de gemiddelde Obama-speech. Veel mensen kijken niet verder dan dat woord en denken alleen maar weg met die Bush, that kind of change, waar Obama verder anders in is dan Clinton kunnen velen niet zeggen omdat ze zich er simpelweg niet in verdiepen. Reken maar dat McCain zich kapot aan het lachen is! Die heeft het in zijn speeches alleen nog maar over hoe hij straks Obama gaat verslaan en niet omdat hij zelf denkt dat die beter is dan Clinton, integendeel, maar dat weten veel kiezers niet. McCain wil juist dat Obama wint, en schuift hem dus ook gladjes naar voren, omdat hij de vloer gaat aanvegen met Obama en zijn "Change" want als het straks om het echie gaat (om het presidentschap) dan gaan mensen ineens wakker worden en kijken waar beide kandidaten nou echt voor staan en dan is het te laat en als de Dems dit keer het Witte Huis niet pakken dan kan je het voorlopig wel vergeten met een Democratische president.

Mooi geformuleerde eigen mening, echter als je het nieuws volgt is dit niet op feiten gebaseerd want uit diverse peilingen blijkt dat Obama meer kans heeft dan om McCain te verslaan en McCain word nooit president

Welke peilingen? Dezelfde peilingen die voor de verkeizingen zeiden dat McCain geen schijn van kans maakte? Dezelfde peilingen die Guiliani als een van de grootste kanshebbers zagen? Of die peilingen die zeiden dat Obama Iowa met dubble digits ging winnen maar waar Clinton er met de winst vandoor ging?

En waarom wordt McCain nooit president?

McCain is gewoon een nieuwe Bush en daar zit niemand op te wachten en word tijd dat de mensen wakker worden want het is heel makkelijk debateren tegen iemand die roept dat als het moet het leger nog 100 jaar in Irak blijft en daarnaast zegt dat de economie niet zijn sterkste punt is. Piece of Cake for Obama of Clinton en zelfs de Republikeinen schamen zich dat ze McCain moeten steunen en hij kan geneens echt van huckabee winnen, is gewoon helemaal niets die McCain en straks kansloos, helemaal kansloos.
#18 - 22-02-2008, 16:52 uur

hollandranch

Ik vind niet dat het iets mag uitmaken of iemand tientallen miljoenen opn zijn/haar rekening heeft staan. De laatste keer dat ik in een stemhokje stond zag ik niet naast de kandidaten staan hoeveel geld ze op hun postbank rekening hadden staan. Het "fabeltje" dat mensen met geld niet weten wat goed is voor mensen met minder geld gaat natuurlijk totaal niet op. Moeten kinderen die op hun 8e later president willen worden dan maar alle andere mooie carriere-kansen afslaan zodat ze daar later in iedere geval niet op afgerekend kunnen worden?! Clinton mag wat mij betreft iedereen aanvallen en Obama van zijn kant natuurlijk ook, zo gaat dat in de politiek. Wat ik altijd graag wil weten is waarom Clinton zo'n reputatie als "Bitch" heeft?! Dit is typisch iets waar campagneleiders van haar tegenstanders gek op zijn!!! Vraag eens aan iemand die Clinton een bitch vind waarom hij dat dan vind ik durf te zweren dat er weinig zinnigs uit gaat komen. Of haar Healthcare Plan wel of niet zal werken weet niemand en als ze geen president wordt zullen we het waarschijnlijk ook nooit weten ook maar het is wel een van de dingen die moeten veranderen, veranderen als in "change" het enige woord waar de hele campagne van Obama om draait. Denk eens na, als jij campagneleider bent van Obama en je kijkt naar Bush zijn approval ratings, de oorlog in Irak, de verkeerde beslissingen die zijn gemaakt door de huidige republikeinse regering wat zou je doen??? Zowat de gehele Amerikaanse bevolking heeft het compleet gehad met de huidige Bush-regering en wil verandering. Dus je laat miljoenen mooie blauwe bordjes drukken met het woord "Change" erop en je vergeet ook niet dat woord zo'n 50 keer te laten terugkomen in de gemiddelde Obama-speech. Veel mensen kijken niet verder dan dat woord en denken alleen maar weg met die Bush, that kind of change, waar Obama verder anders in is dan Clinton kunnen velen niet zeggen omdat ze zich er simpelweg niet in verdiepen. Reken maar dat McCain zich kapot aan het lachen is! Die heeft het in zijn speeches alleen nog maar over hoe hij straks Obama gaat verslaan en niet omdat hij zelf denkt dat die beter is dan Clinton, integendeel, maar dat weten veel kiezers niet. McCain wil juist dat Obama wint, en schuift hem dus ook gladjes naar voren, omdat hij de vloer gaat aanvegen met Obama en zijn "Change" want als het straks om het echie gaat (om het presidentschap) dan gaan mensen ineens wakker worden en kijken waar beide kandidaten nou echt voor staan en dan is het te laat en als de Dems dit keer het Witte Huis niet pakken dan kan je het voorlopig wel vergeten met een Democratische president.

Mooi geformuleerde eigen mening, echter als je het nieuws volgt is dit niet op feiten gebaseerd want uit diverse peilingen blijkt dat Obama meer kans heeft dan om McCain te verslaan en McCain word nooit president

Welke peilingen? Dezelfde peilingen die voor de verkeizingen zeiden dat McCain geen schijn van kans maakte? Dezelfde peilingen die Guiliani als een van de grootste kanshebbers zagen? Of die peilingen die zeiden dat Obama Iowa met dubble digits ging winnen maar waar Clinton er met de winst vandoor ging?

En waarom wordt McCain nooit president?

McCain is gewoon een nieuwe Bush en daar zit niemand op te wachten en word tijd dat de mensen wakker worden want het is heel makkelijk debateren tegen iemand die roept dat als het moet het leger nog 100 jaar in Irak blijft en daarnaast zegt dat de economie niet zijn sterkste punt is. Piece of Cake for Obama of Clinton en zelfs de Republikeinen schamen zich dat ze McCain moeten steunen en hij kan geneens echt van huckabee winnen, is gewoon helemaal niets die McCain en straks kansloos, helemaal kansloos.

Het oude vertrouwde is er niet meer, we praten over een land in grote problemen, dus niemand is zo stom om zo door te gaan. Er moet een nieuwe koers geboden worden en McCain bied die echt niet, die sukkel praat net als Bush over belastingverlagingen of dat de oplossing is.
#19 - 22-02-2008, 16:56 uur

B-man

Time Will Tell!!!
#20 - 22-02-2008, 17:02 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Heerda


[/quote]

McCain is gewoon een nieuwe Bush en daar zit niemand op te wachten en word tijd dat de mensen wakker worden want het is heel makkelijk debateren tegen iemand die roept dat als het moet het leger nog 100 jaar in Irak blijft en daarnaast zegt dat de economie niet zijn sterkste punt is. Piece of Cake for Obama of Clinton en zelfs de Republikeinen schamen zich dat ze McCain moeten steunen en hij kan geneens echt van huckabee winnen, is gewoon helemaal niets die McCain en straks kansloos, helemaal kansloos.
[/quote]

Ik hoop het maar. In 2004 waren wij in de zomer in California en bezochten het partijbureau van de democraten in SF. Niemand geloofde daar toen dat B (ik krijg de naam mijn strot niet uit) nog enige kans zou maken. De SF journal bevestigde die mening dagelijks... Maar ja gelukkig is Bush geen Berlusconi en de USA geen Italie.
#21 - 22-02-2008, 17:56 uur

persianBrit

Ik zie hier niemand praten over Huckabee. Van alle republikeinse kandidaten spreekt hij mij het meest aan. (o.a. Chuck norris is een supporter van hem) en hij heeft ook nog eens goede punten
#22 - 15-03-2008, 23:17 uur

hollandranch

Ik zie hier niemand praten over Huckabee. Van alle republikeinse kandidaten spreekt hij mij het meest aan. (o.a. Chuck norris is een supporter van hem) en hij heeft ook nog eens goede punten



uuhh, Huackabee doet al een tijdje niet meer mee en die man voert je zo weer een eeuw terug, vooral vrouwenrechten zullen verdwijnen.
#23 - 16-03-2008, 02:23 uur

Harry

Ik zie hier niemand praten over Huckabee. Van alle republikeinse kandidaten spreekt hij mij het meest aan. (o.a. Chuck norris is een supporter van hem) en hij heeft ook nog eens goede punten

Die doet gelukkig niet meer mee, die man heeft echt nog middeleeuwse opvattingen, het is toch te hopen dat de VS en daarmee ook de rest van de wereld vooruit gaat en niet achteruit.

Harry
#24 - 16-03-2008, 12:24 uur

persianBrit

Ik zie hier niemand praten over Huckabee. Van alle republikeinse kandidaten spreekt hij mij het meest aan. (o.a. Chuck norris is een supporter van hem) en hij heeft ook nog eens goede punten

Die doet gelukkig niet meer mee, die man heeft echt nog middeleeuwse opvattingen, het is toch te hopen dat de VS en daarmee ook de rest van de wereld vooruit gaat en niet achteruit.

Harry

Middeleeuws? Ik vond het fijn dat er eindelijk een president eerlijk over kwam en de Bijbel goed begreep. Die Bush die begreep er niet veel van... Huckabee leek me verder erg oprecht.
Maar goed.. Ik ben zelf niet gelovig ofzo maar ik moet zeggen dat het mooi was geweest als iemand eens echt de Christelijke waarden en normen kon uitdragen.. Huckabee leek me daarnaast een capabele leider en een integer man.. maar goed!
Ik hoop nu op Hillary!  :afro:
#25 - 16-03-2008, 13:29 uur

persianBrit

btw; Naast Huckabee was er nog 1 persoon die me echt oprecht leek en niet de typsche "I'm a politician " look en uitstraling had. Hij kwam erg nuchter over.. Ik heb het natuurlijk over Edwards! Jammer dat hij eruit ligt.
Huckabee aan de republican side en Edwards aan de democratische side leken me de oprechtste politici van de verkiezingen.. Jammer dat ze er beiden uitliggen
#26 - 16-03-2008, 13:36 uur

hollandranch

Snap niet als je van oprechte mensen houd de naam van Hilary kan noemen. De Clintons besodemieten iedereen, vullen hun zakken waar ze kunnen, gaan vreemd en zeggen dat het niet zo is, etc. Obama is de minst slechte denk ik.
#27 - 16-03-2008, 13:55 uur

Hans B

Nog een paar weekjes en we zullen weten wie van de twee het geworden is.
Persoonlijk hoop ik dat Obama het gaan worden.
In de laatste race tussen de twee partijen zullen de McCains het toch niet gaan winnen.

Hans
#28 - 16-03-2008, 14:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hollandranch

Nog een paar weekjes en we zullen weten wie van de twee het geworden is.
Persoonlijk hoop ik dat Obama het gaan worden.
In de laatste race tussen de twee partijen zullen de McCains het toch niet gaan winnen.

Hans

Hoi Hans, is denk wat voorbarig, volgens mij weten we het pas ergens in de zomer of Hilary moet de biezen pakken of een of ander schandaal, zijn ze gek op hier,
#29 - 16-03-2008, 16:08 uur

Utah

Voor mij om het even wie het gaat halen....Als het maar een Democraat is...En de jongens uit Irak naar huis kunnen!
#30 - 17-03-2008, 20:59 uur
url=http://www.TickerFactory.com/]

[/url]

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15