Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rick Santorum for President 2012!

Discussie gestart

rhtx



@ bgroeneveld: Ik weet dat ik jou toch niet overtuig ;) Maar voor de rest en voor de duidelijkheid. En trouwens, jouw kritiek op de andere Republikeinse kandidaten vind ik volledig gegrond. Maar waar blijft je kritiek op Ron Paul? Hij wil zowel de Democratische regulatie en spenderingsdrift beëindigen, als voorkomen dat een nieuwe Republikeinse wacko Iran/Syrië gaat bombarderen. Bovendien is hij de enige kandidaat met een serieus plan om de staatsschuld aan te pakken.

Waarom geen tweede ambtstermijn voor Obama? Een aantal redenen:

-De werkloosheid is nog nooit zo hoog geweest als onder Obama. Hij presenteert nu zelf alsof het 'aantrekt' maar dat komt puur omdat veel werklozen gestopt zijn met zoeken en die dus niet meer in de berekeningen worden meegenomen (lees: http://www.cato-at-liberty.org/new-unemployment-numbers-are-good-news-for-the-white-house-but-the-silver-cloud-has-a-dark-lining/ )

- Het aantal food stamps is onder Obama enorm toegenomen

- Obama heeft meer dollars aan de staatsschuld toegevoegd dan alle vorige Presidenten bij elkaar (!) (zie: http://cnsnews.com/news/article/obama-has-now-increased-debt-more-all-presidents-george-washington-through-george-hw )

- Het voorstel om ''de rijken te belasten'' is, nog afgezien van het feit dat het buitengewoon immoreel is, ook niet praktisch. Het helpt niet. Pak je alle rijken hun complete inkomen af, dan kun je net een jaartje vooruit. En dan? (zie: EAT THE RICH! ) Welvaart moet gecreëerd worden, niet afgepakt. De enige oplossing is dan ook een drastische ingreep in de overheidsuitgaven, maar dat ziet Obama niet zitten.

- Obama zag zichzelf als vredesduif en zo zag het Nobelcomité hem ook, maar hij heeft het aantal troepen in het Midden-Oosten drastisch verhoogd, is Libië binnengevallen zonder toestemming van het Congres, en heeft Guantanamo niet gesloten, zoals hij wel had beloofd. Ook heeft hij niets gedaan aan het terugtrekken van troepen in meer dan 135 landen over de hele wereld.

- Daarnaast was hij ook niet zo vredelevend tegenover Amerikanen zelf door de NDAA Bill (zie: http://articles.businessinsider.com/2012-01-05/news/30592142_1_terrorism-president-obama-human-rights-activists ) te ondertekenen en de Patriot Act te verlengen (http://www.huffingtonpost.com/2011/05/27/patriot-act-extension-signed-obama-autopen_n_867851.html ).

- Obama is geen man van het gewone volk, zoals hij zelf graag doet geloven. Hij wordt gesteund door grote Wall Street namen als Goldman Sachs, JP Morgan en Citigroup. (zie: http://www.opensecrets.org/pres08/contrib.php?cid=N00009638 )

- Obama laat de War on Drugs gewoon doorgaan, die inmiddels meer dan 1000 miljard dollar heeft gekost (http://www.foxnews.com/world/2010/05/13/ap-impact-years-trillion-war-drugs-failed-meet-goals/ )

- Obama wilde als senator 23 tot 98 miljard per jaar uitgeven aan ontwikkelingshulp door te komen met een Global Poverty Act (http://en.wikipedia.org/wiki/Global_poverty_act )
#16 - 11-01-2012, 22:03 uur

bgroeneveld

Nee, je overtuigt me inderdaad niet.
#17 - 11-01-2012, 22:37 uur

Yessica


.... Ook heeft hij niets gedaan aan het terugtrekken van troepen in meer dan 135 landen over de hele wereld.


Ik ben een Nobama, begrijp me niet verkeerd, maar welk land was dat dan dat afgelopen Kerst al zijn troepen uit Irak heeft teruggetrokken?

#18 - 12-01-2012, 13:37 uur



ronald-s

Weer een standaard oudbollige presidentskandidaat met God naast zijn zijde (en dat zijn de gevaarlijkste waar ter wereld dan ook)!

Inderdaad...en als je de uitspraken van (bijna al) die republikeinse kandidaten leest en hoort, lopen je de koude rillingen over de rug, metname ten aanzien van abortus en homo's...enge figuren brrr  :o
#19 - 13-01-2012, 09:45 uur

Johan

Inderdaad...en als je de uitspraken van (bijna al) die republikeinse kandidaten leest en hoort, lopen je de koude rillingen over de rug, metname ten aanzien van abortus en homo's...enge figuren brrr  :o

Ik vind dat zoals gezegd niet alleen van Republikeinse kandidaten maar in het algemeen van de verziekte politiek! Het grootste bewijs is de NDAA bill die overigens ten onrechte door RHTX wordt toebedeeld aan Obama. Deze bill is een samenspel van beide partijen. Overigens wat mij betreft 1 van de gevaarlijkste ontwikkelingen in dit land van dit moment.

En inderdaad met name de Republikeinse standpunten over abortus en homo's zijn ziekmakend!
#20 - 13-01-2012, 17:00 uur

hollandranch

Naast dat Obama tegen het homo huwelijk probeert zij zijn Christelijk geloof op dit moment naar voren te schuiven om kiezers te vinden, mannetje smult van alle kanten.
#21 - 10-02-2012, 01:48 uur

hollandranch

Nee, je overtuigt me inderdaad niet.

benno heeft niet zoveel met feiten  ;D
#22 - 10-02-2012, 01:49 uur

bgroeneveld

Heb je het over feiten of "feiten"? Met name Fox nieuws en andere rechtse "bronnen" verwarren beide nog wel eens.
#23 - 10-02-2012, 18:16 uur

Johan

Nee, je overtuigt me inderdaad niet.

benno heeft niet zoveel met feiten  ;D

En jammer dat jij op de man speelt en niet een gewone discussie voert met tegenargumenten!
#24 - 11-02-2012, 02:36 uur

Freckles49

Ik heb totaal geen verstand van politiek maar soms denk ik wel eens. Ik ben 52 jaar en er zijn maar weinig jaren geweest waarin Amerika niet in oorlog is geweest met een land waar dan ook. Die oorlogen kosten .......... nullen tekort. Nee, ik ben niet roomser dan de paus en Obama mag dan niet lekker liggen in Amerika,  maar wie kan mij dan overtuigen dat Bush het zo goed heeft gedaan? De BBC kwam met een documentaire over de armoede in Amerika. Deze documentaire laat een beeld zien wat wij zelden te zien krijgen via de reguliere media. Bittere armoede, gebrekkige ziekenzorg, miljoenen daklozen en een manier van denken die kil en koud over lijkt te komen. Misschien is het goed dat we in Nederland ook begrijpen wat de schaduwkanten van de VS zijn. Als ik Amerikaan zou zijn zou ik echt niet weten op wie ik zou moeten stemmen. Dat weet ik trouwens ook hier in Nederland niet.
#25 - 18-02-2012, 21:04 uur

bgroeneveld

Santorum heeft in ieder geval laten zien, dat hij heel wat weet van hoe het er in de wereld toegaat: in Nederland worden zoveel ouderen van regeringsweze gedood dat ze armbandjes dragen met daarop: ik wil geen euthanasie. Anderen vertrekken naar het buitenland om die dood te voorkomen. En Santorum "weet" dat 10 procent van de sterfgevallen onder ouderen door euthanasie komt (werkelijkheid is rond de 2 procent).

En zo'n man wil dan serieus president worden van een land dat goede banden heeft met de VS en waarover veel te weten is? Hoe gaat hij dan om met landen die veel minder open zijn dan Nederland en waar de politieke situatie (nog) ingewikkelder is?

De man is verder meer een Taliban dan een Amerikaan, gebruikt zijn vrouw wel om de schuld af te schuiven van een passage in zijn boek over hoe vrouwen te behandelen, maar "vergat" haar hulp bij het boek in de inleiding te vermelden.

Doet denken aan wat er wel gezegd werd over de vorige paus, die veel landen bezocht: aankomen, grond kussen, klok 50 jaar terugzetten en dan door naar het volgende land.
#26 - 19-02-2012, 14:30 uur

persianBrit

Ik zou er geen bezwaar tegen hebben indien Obama een tweede termijn binnen zou slepen. Gelukkig is het Perry niet geworden. Dat zou een ramp zijn geweest. Elke kandidaat heeft zo zijn fouten maar ik heb zo een vermoeden dat President Obama straks weer zal winnen.
#27 - 26-03-2012, 22:35 uur

Pieter79

Jammer, Rick Santorum is uit de race om genomineerd te worden als Republikeins presidentskandidaat. Zie het nieuws artikel http://www.foxnews.com/politics/2012/04/10/santorum/. Als je het mij vraagt was het anders gelopen als Gingrich en Paul zich een maand geleden hadden teruggetrokken.

De voor de hand liggende kandidaat die het nu naar alle waarschijnlijkheid op mag nemen tegen Obama is Mitt Romney.

Gr. Pieter
#28 - 10-04-2012, 22:36 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

tokoh

09/2011: Trying to get my wife's birth certificate (took 4 months, thx to USPS)
14/02/12: Marriage
21/02/12: I-130 package sent.
24/02/12: I-130 package arrived @ Chicago lockbox
29/02/12: NOA 1 by E-mail
29/02/12: Contacted US accountant for IRS filing.
07/03/12: NOA 2 by E-mail -

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15