Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

sociaal stelsel

Discussie gestart

jesseg

Hallo,

Ik ben een werkstuk aan het maken over de USA. Nu moet ik een stukje schrijven over het sociale stelsel in de VS. Ik heb informatie nodig over dingen als de bijstand, pensioenen, werkloosheid en arbeidsongeschiktheids verzekeringen. Na een middag zoeken op internet heb ik geen bevredigende bron hierover kunnen vinden. Weet iemand ergens een overzicht/uitleg over deze dingen of kan iemand mee vertellen hoe deze zaken in de USA zijn geregeld!

MVG

Jesse
#1 - 18-10-2006, 21:25 uur

bgroeneveld

Ik zou eens kijken bij de Social Security Adminstration en bij de AFL-CIO, de overkoepelende vankbond in de VS.

Zoeken onder 'pension united states', 'health insurance' enz. zou ook wel wat op kunnen leveren.

In het algemeen: er zijn wel degelijk sociale voorzieningen in de VS en voor de armsten wordt gezorgd. Maar het is allemaal wat minder ruim en wat moeilijker dan in Nederland.

Succes.

#2 - 19-10-2006, 05:06 uur

jesseg

Bedankt, over pensioenen en arbeidsongeschiktheid heb ik voldoede informatie kunnen vinden.
Alleen goede informatie over werkloosheid kan ik niet echt vinden, Heb wel wat gelezen over bepaalde werk projecten (ben de naam vergeten). Maar misschien kan iemand anders hier me een vertellen hoe dat zit of weet iemand een goede bron.

groeten

jesse
#3 - 24-10-2006, 11:30 uur

Patrick_NH

Bedankt, over pensioenen en arbeidsongeschiktheid heb ik voldoede informatie kunnen vinden.
Alleen goede informatie over werkloosheid kan ik niet echt vinden, Heb wel wat gelezen over bepaalde werk projecten (ben de naam vergeten). Maar misschien kan iemand anders hier me een vertellen hoe dat zit of weet iemand een goede bron.

groeten

jesse

Jesse,

Heb jij al gekeken op de Bureau Of Labor Statistics website? http://www.bls.gov Zoeken op: unemployment geeft veel zoek resultaten.

#4 - 24-10-2006, 14:08 uur
I believe in the New Hampshire state motto: "Live Free Or Die"
http://newhampshireblog.blogspot.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15