Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Thank You USA!!

Discussie gestart

bgroeneveld

Jullie weten duidelijk allemaal veel beter wat pro- en anti-Amerikaans is dan ik.

Wat weet ik tenslotte van dit land. Ik woon en werk hier pas 30 jaar. Ik ben inderdaad een Nederlander, maar ik ben sinds november 2003 ook Amerikaan (dat mag tegenwoordig van Nederland, als je de nationaliteit van jet echtgeno(o)t(e) aanneemt).

Waardoor de discussie dus wordt: hoe kun je als Amerikaan anti-Amerikaans zijn? Ik zou het ook niet weten, ik heb bewust voor dit land gekozen en hoewel ik Nederland nooit helemaal los zal laten (en mijn paspoort telkens op tijd zal vernieuwen) denk ik niet dat ik nog in Nederland zou kunnen wonen.

En wat dat anti-Amerikanisme betreft: vele Amerikanen delen mijn mening, president Bush is onpopulairder dan ooit, de kritiek op het buitenlands beleid is hier niet van de lucht. Ik heb geen enkle probleem hier in dit vrije land, waar de vrijheid van meningsuiting in de grondwet staat, om mijn mening te verkondigen. Ik ben nog nooit bedreigd en ik steek mijn mening hier bepaald niet onder stoelen of banken.

Verzet tegen de regering is hier een lange en zeer gekoesterde traditie. Er wordt wel vaak gezegd: My country, right or wrong. Maar men vergeet dan de rest van het citaat: If it's right, keep it right, if it's wrong make it right.

Maar ja, wat weet ik tenslotte van Amerika.

#16 - 24-04-2006, 05:00 uur

Amsterican

Wat vele van die "supporters" van de VS door dik en dun wel eens vergeten: Amerika bestaat niet, zoals Bram de Swaan al jaren geleden heeft uitgelegd in het gelijknamige boekje.

Amerika is een groot land, met een breed scala van inwoners en meningen. "Ik steun Amerika" is een loze, domme kreet.

Amerika bestaat inderdaad uit een breed scala van inwoners en meningen. De meesten hiervan steunen WEL Amerika.
Deze uitspraken van u zeggen ons onder meer dat u beslist NIET in Amerika thuishoort. In eigenlijk geen enkel land wat mij betreft. Nou ja, misschien zou u weer terug moeten komen naar Nederland, want het stikt hier helaas van soortgelijke figuren als u die geen enkele vorm van vaderlandsliefde naar voren kunnen brengen! ny-angry ny-angry

PS; Ik zou u, wellicht ten overvloede willen adviseren, uw mening zoals hier tentoongespreid, in de USA voor u te houden, omdat u anders weleens te maken zou kunnen krijgen met vaderlandslievende Amerikanen die zéker niet op uw uitlatingen gesteld zullen zijn.....en er wellicht anders op zouden reageren dan dat ik nu doe...

Maar wat bedoelt u qua mensen die Amerika wel steunen?  Wat betekent het om Amerika te steunen (I am a natural born US Citizen, my partner is a naturalized US citizen (former Dutch), I pay my taxes (in a high income bracket btw), am against the war, support my troops, love my country, abhor my current government administration, love our diversity in American peoples, etc.etc.  What does one have to do, to prove to you, a non-American, that one "steuns Amerika"?

Wat betreft advies: BGroeneveld is an American Citizen, iets wat jij overigens niet bent.  Hij heeft kritiek op de manier hoe de huidige regering tewerk gaat, ongeveer 57 to 68% van heel Amerika is het met hem eens (Bush's approval ratings stubbornly remain at about 32-36%); omdat hij duidelijk is in zijn opinie over wat hij verkeerd vind aan current USA Government stuff, which frankly, he's entitled too, you know, by virtue of being a US citizen, which btw you are not!!  Het is vreemd dat u BGroeneveld adviseert om terug naar NL te komen waar het stikt van soortgelijke figuren die geen enkele vorm van vaderlandsliefde naar voren kunnen brengen omdat hij meningen geeft over zijn geadopteerde vaderland (USA), dit soort advies is netzoals Censorship, A practice thought to be pretty UnAmerican!!!

BGroeneveld klinkt niet anti-Amerikaans voor mij, hij zegt wat hij vindt, de good and the bad, want zo is het nu eenmaal, de USA heeft verschrikkelijke dark pages in her history, maar ook fantastische, innovatieve hopevolle bladzijdes; Ik geloof dat BGroeneveld iemand is die naar alle bladzijdes van Amerika wil kijken, the good and the bad and hopes in the process that we, Americans and our government won't make similar mistakes...  

Bovendien is BGroeneveld Amerikaan geworden, ik vind het altijd fantastisch waneer iemand voor het USA burgerschap kiezen, it's a testament to that person's love of my country, he or she honors the USA and me (as an American) by becoming a citizen.
#17 - 24-04-2006, 05:01 uur

bgroeneveld

Amen, Amsterican.

#18 - 24-04-2006, 05:06 uur

Dusza

Amerika betekent voor mij heel veel, niet alleen een inspiratie bron ik sta ook nog is achter hun politiek, maar ik houd ook gewoon erg van de bevolking van Amerika. Ik sta achter Amerika voor altijd en niemand die daar wat aan kan veranderen.

En wat als dat Amerika waar jij nu zo van houdt eens een totale politieke ommezwaai gaat maken?

Verder heb ik de indruk dat er hier een aantal mensen naast elkaar door praten: je hebt enerzijds iemand die heel ervaren is in het Amerikaanse leven en de koers die Amerika vaart, die met concrete argumenten komt, je hebt anderzijds een aantal mensen die gevoelsmatig (en met enige mate van adoratie) over Amerika praten. Het hart en het verstand zijn dus aan het woord, en zelden spreken zij eenzelfde taal....
(en dat zal eenieder met enige ervaring ooit al mogen ervaren hebben, meestal in de liefde voor een persoon)
#19 - 24-04-2006, 07:32 uur
« Laatst bewerkt op: 24-04-2006, 07:37 uur door Dusza »

Njit

Het hart en het verstand zijn dus aan het woord, en zelden spreken zij eenzelfde taal....
(en dat zal eenieder met enige ervaring ooit al mogen ervaren hebben, meestal in de liefde voor een persoon)

Wat poetisch opeens :)
#20 - 24-04-2006, 07:49 uur

towncar59

Maar Dusza slaat wel de spijker op z'n kop... ;)

Ron
#21 - 24-04-2006, 08:42 uur

androb

ik vind het ook een beetje vreemde zaak dat mensen die niet in amerika wonen, mensen die er wel wonen van anti-amerikaans zijn gaan beschuldigen. Dus Dusza, slaat inderdaad de spijker op zijn kop.
En niet om het een of ander, maar er staat in het begin stukje vanalles over een plan om nederland plat te gooien maar ik zie niet waarvandaan de opmerking komt dat de USA dat heeft tegengehouden?
Of lees ik er totaal overheen of zo?
Andrea
#22 - 24-04-2006, 16:08 uur

bgroeneveld

Poetry rules!

Ach, ik zie het niet zo moeilijk, toen ik 17 was, was ik voor het Amerikaanse ingrijpen in Vietnam. Een beetje lezen, een beetje nadenken, met wat mensen praten, een open geest, niet bang zijn om van gedachten te veranderen en "het zal waarachtig wel gaan" (zoals Jan Piertsz. Coen of een van die boeven ooit eens uitgeroepen moet hebben).
.
#23 - 24-04-2006, 16:56 uur

Skydriver

Wat betreft advies: BGroeneveld is an American Citizen, iets wat jij overigens niet bent.  Hij heeft kritiek op de manier hoe de huidige regering tewerk gaat, ongeveer 57 to 68% van heel Amerika is het met hem eens (Bush's approval ratings stubbornly remain at about 32-36%); omdat hij duidelijk is in zijn opinie over wat hij verkeerd vind aan current USA Government stuff, which frankly, he's entitled too, you know, by virtue of being a US citizen, which btw you are not!!  Het is vreemd dat u BGroeneveld adviseert om terug naar NL te komen waar het stikt van soortgelijke figuren die geen enkele vorm van vaderlandsliefde naar voren kunnen brengen omdat hij meningen geeft over zijn geadopteerde vaderland (USA), dit soort advies is netzoals Censorship, A practice thought to be pretty UnAmerican!!!


Ik geloof dat er enkele misverstanden zijn opgetreden. Een ieder hag uiteraard kritiek op de huidige regering hebben, dat is uiteraard een democratisch recht.
Ik was meer in de veronderstelling dat Dhr. Groeneveld gewoon ronduit NIET achter zijn land stond.
Als ik het verkeerd begrepen heb biedt ik hierbij excuses aan..
#24 - 24-04-2006, 18:06 uur
The USA....What else?

USvsNL

Wat betreft advies: BGroeneveld is an American Citizen, iets wat jij overigens niet bent.  Hij heeft kritiek op de manier hoe de huidige regering tewerk gaat, ongeveer 57 to 68% van heel Amerika is het met hem eens (Bush's approval ratings stubbornly remain at about 32-36%); omdat hij duidelijk is in zijn opinie over wat hij verkeerd vind aan current USA Government stuff, which frankly, he's entitled too, you know, by virtue of being a US citizen, which btw you are not!!  Het is vreemd dat u BGroeneveld adviseert om terug naar NL te komen waar het stikt van soortgelijke figuren die geen enkele vorm van vaderlandsliefde naar voren kunnen brengen omdat hij meningen geeft over zijn geadopteerde vaderland (USA), dit soort advies is netzoals Censorship, A practice thought to be pretty UnAmerican!!!


Ik geloof dat er enkele misverstanden zijn opgetreden. Een ieder hag uiteraard kritiek op de huidige regering hebben, dat is uiteraard een democratisch recht.
Ik was meer in de veronderstelling dat Dhr. Groeneveld gewoon ronduit NIET achter zijn land stond.
Als ik het verkeerd begrepen heb biedt ik hierbij excuses aan..

Dat was nog erger geweest. Dan had hij meteen regelrecht zijn Greencard bij mij mogen inleveren  2006-18
#25 - 24-04-2006, 18:40 uur

ProUSA-Ewout-

Wat betreft advies: BGroeneveld is an American Citizen, iets wat jij overigens niet bent.  Hij heeft kritiek op de manier hoe de huidige regering tewerk gaat, ongeveer 57 to 68% van heel Amerika is het met hem eens (Bush's approval ratings stubbornly remain at about 32-36%); omdat hij duidelijk is in zijn opinie over wat hij verkeerd vind aan current USA Government stuff, which frankly, he's entitled too, you know, by virtue of being a US citizen, which btw you are not!!  Het is vreemd dat u BGroeneveld adviseert om terug naar NL te komen waar het stikt van soortgelijke figuren die geen enkele vorm van vaderlandsliefde naar voren kunnen brengen omdat hij meningen geeft over zijn geadopteerde vaderland (USA), dit soort advies is netzoals Censorship, A practice thought to be pretty UnAmerican!!!


Ik geloof dat er enkele misverstanden zijn opgetreden. Een ieder hag uiteraard kritiek op de huidige regering hebben, dat is uiteraard een democratisch recht.
Ik was meer in de veronderstelling dat Dhr. Groeneveld gewoon ronduit NIET achter zijn land stond.
Als ik het verkeerd begrepen heb biedt ik hierbij excuses aan..

Dat was nog erger geweest. Dan had hij meteen regelrecht zijn Greencard bij mij mogen inleveren  2006-18

Muaa beter zou hij hem aan mij verkopen voor een dollar of 5.000
#26 - 24-04-2006, 19:28 uur
God bless the USA

bgroeneveld

Ik heb mijn groene kaart al ingeleverd, dat is het eerste wat ze doen als je de plechtigheid binnegaat waar je genaturaliseerd wordt.

Amsterican brengt  een goed punt naar voren: waren de mensen die kritiek hadden op Clinton ook anti-Amerikaans? En wat te denken van de groep Republikeinen, die weigerden het Amerikaanse leger te ondersteunen toen dat naar het voormalige Joegoslavie vertrok? Dezelfde groep die nu anti-Amerika en verrader roept als je kritiek hebt op de Irak politiek van onze Grote Leider.

Dat is de basis. Tijdens de demonstraties tegen de oorlog in Vietnam in Nederland in de jaren zestig waren wij regelmatig TEGEN  de regeringspolitiek en VOOR het 'andere' Amerika.

Dit is zo langzamerhand een beetje een zinloze discussie aan het worden. Kritiek hebben is niet automatisch anti zijn. Sommigen zeggen wel dat kritiek de beste vorm van vaderlandsliefde is, het geeft aan dat je werkelijk om je land geeft, anders zou je je niet zo druk maken.
#27 - 25-04-2006, 03:36 uur

Skydriver

Sommigen zeggen wel dat kritiek de beste vorm van vaderlandsliefde is, het geeft aan dat je werkelijk om je land geeft, anders zou je je niet zo druk maken.

Hmm..daar zit wat in...
#28 - 25-04-2006, 21:35 uur
The USA....What else?

dieter

Iedereen heeft toch kritiek op zijn overheid ?
De beslissingen die genomen worden zijn bijna altijd compromissen waarbij iedereen wat heeft moeten toegeven.
Bij ons zijn het de verschillende parijen, in AMerika zijn het de verschillende strekkingen binnen de partij (de democraten en de republikeinen zijn niet 1 blok).
Wat me wel opvalt is dat Amerikanen zich makkelijker kunnen neerleggen bij de beslissingen die genomen zijn.   
Wij in Europa zien de overheid meer als onze vijand, terwijl Amerikanen meer hun bestuur steunen.

Wat me wel opvalt is dat als er Amerikanen zijn die kritiek hebben op hun overheid dit hier vooral wordt uitvergroot.   Het lijkt wel alsof er in Europa een strekking is die er duivels plezier in heeft dat er kritiek is op Amerika.
 
Nergens is het perfect, maar als ik mag kiezen : geef mij maar onze westerse democratie !   En die hebben we voor een groot deel te danken aan de USA.
#29 - 12-05-2006, 13:05 uur

sweatbox

Wij in Europa zien de overheid meer als onze vijand, terwijl Amerikanen meer hun bestuur steunen.

Waar haal je die wijsheid vandaan?
#30 - 12-05-2006, 13:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15