Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Trump gekozen tot president!!

Discussie gestart

Pieter79

Trump is gelukkig gekozen tot president van de VS! Ik weet niet waar de polls hun informatie vandaan haalden in de aanloop naar de verkiezingen (stedelijke gebieden?), maar ze zaten er volkomen naast.

Het mooiste is dat de Republikeinen hun meerderheid in de House en Senate blijven behouden. De Obamacare gaat gelukkig teruggedraaid worden, en de onveilige binnensteden gaan opgeruimd worden. Geen illegalen meer erin, en geen generaal pardon voor illegalen die al hier zijn. We kunnen onze vuurwapens behouden!!

Bedankt Amerika, we gaan een mooie 4 jaar tegemoet!

Gr. Pieter
#1 - 09-11-2016, 14:48 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

Tsja, denk je echt dat een president zoveel macht heeeft in het Amerikaanse systeem dat hij al zijn plannen (wat die ook mogen zijn, daar is T nooit erg duidelijk over geweest) inderdaad uit kan voeren?

Maar goed, we mogen onze AK47s in ieder geval houden. Pas op Bambi, je wordt tot gehakt verschoten.
#2 - 09-11-2016, 16:53 uur

Pieter79

Er is natuurlijk altijd controle vanuit alle lagen die er zijn in dit systeem, en hij heeft nu inderdaad het voordeel dat die op zijn hand zijn. Dat gaat zeker helpen met het uitvoeren van zijn ideeen.

Tja, Bambi, ik weet niet wat het verschil is met de afgelopen jaren. Het jachtseizoen is geopend hier, er is genoeg deer, en het vlees wordt gegeten. Ik ben helaas geen jager, maar die mannen en vrouwen die erop uit gaan om er 1 of 2 af te schieten (waar je van te voren een 'tag' voor koopt om er eentje te mogen schieten) zijn in mijn ogen veel meer met de natuur bezig dan die stedelingen die hun geslachte stukje beef, pork, kip, kalkoen of vis in de supermarkt ophalen.

Er ligt een mooie toekomst voor de US in het verschiet.

Gr. Pieter
#3 - 09-11-2016, 19:36 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Pieter79

Hier is zijn pledge te vinden, zeg maar een contract met de kiezers:
https://www.donaldjtrump.com/contract/

Een mooi document om na een jaar eens naar boven te halen en te kijken hoe het er voor staat.
#4 - 10-11-2016, 19:08 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

Meer een contract "on" Amerika: weg met de ziektekosten regeling voor armere Amerikanen, grootscheepse vervuiling van het milieu, vluchtelingen nog eens grondig bekijken nadat ze al door twee jaar van onderzoeken door de VN en de Amerikaanse immigratiedienst zijn gelopen, enz., enz.  en verder. Moge de goden Amerika helpen nu deze man president is geworden.
#5 - 10-11-2016, 19:41 uur

Pieter79

Meer betaalbare medische verzekering voor de overgrote meerderheid. Meer banen door minder corporate tax (meer daarover later). Criminele illegalen die eruit vliegen (zal hopelijk ook preventief werken zodat ze niet het criminele pad opgaan).  Is een pijpleiding milieu vervuilender? Een pijplijn is de meest efficiente manier om een vloeistof van A naar B te krijgen (geen treinen die ontsporen met alle gevolgen van dien, om maar niet van de transport uitstoot te spreken). De olie wordt toch wel naar boven gehaald, en is iemand het daar niet mee eens geef dan aub het goede voorbeeld en doe je airconditioning de deur uit, en draai de gaskraan aan huis dicht.

Het grote verschil is dat Trumps plannen over een langere tijd bekeken veel beter werken dan het korte termijn denken van de Democraten. Kijk naar corporate tax, op dit moment 35%. Gevolg is dat bedrijven het offshore stallen, en effectief geen belasting betalen. Ook huren ze de beste tax experts om hier zoveel mogelijk door loopholes onderuit te komen. Met het plan om corporate tax naar 15% terug te brengen wordt het gevolg dat het niet meer loont om het in het buitenland te stallen, of er op allerlei manieren onderuit zien te komen. Dit levert meer op voor de overheid en de bedrijven die dat weer investeren (banen, R&D, schone energie). Om de economie en mensen van de overheid afhankelijk te maken is nooit goed geweest; een mooi voorbeeld is Nederland / Europa. Het hele sociale systeem is in elkaar aan het storten omdat het 1 groot pyramid scheme is.

Trump's plannen voor de economie en beter meer betaalbaar healthcare system zijn een verademing. Zijn immigratiebeleid is mooi meegenomen, en meer banen zullen goed zijn voor al die 'werkloze' government assistance receiving drugsdealers in de binnensteden.

De stille meerderheid heeft gesproken; we zijn ziek van het corrupte establishment in D.C., en vooral ook van de 25 jaren van gefaald economisch beleid van de Clinton's.

Na het zien van het nieuws vandaag; wat is de Democratische achterban toch een slechte verliezer. Het enige dat ze kunnen is weer het afbreken en vernielen van hun (binnen-) steden. Het zal me worst wezen hier op het platteland, wij hebben gesproken en daar zullen de stedelingen het de komende jaren maar mee doen.
#6 - 11-11-2016, 01:33 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Skydriver

Meer een contract "on" Amerika: weg met de ziektekosten regeling voor armere Amerikanen, grootscheepse vervuiling van het milieu, vluchtelingen nog eens grondig bekijken nadat ze al door twee jaar van onderzoeken door de VN en de Amerikaanse immigratiedienst zijn gelopen, enz., enz.  en verder. Moge de goden Amerika helpen nu deze man president is geworden.
Het staat je vrij om te vertrekken hoor..Naar Canada bijvoorbeeld.. ;D
#7 - 11-11-2016, 18:56 uur
The USA....What else?

bgroeneveld

Ik hoef niet eens naar Canada, ik mag gewoon terug naar de EU. Het voordeel van twee paspoorten!
#8 - 11-11-2016, 19:44 uur

Skydriver

Ik hoef niet eens naar Canada, ik mag gewoon terug naar de EU. Het voordeel van twee paspoorten!
Waar wacht je op dan? Als Trump dan zó vreselijk is, zou ik maar gauw mijn biezen pakken..
#9 - 12-11-2016, 01:04 uur
The USA....What else?

bgroeneveld

My country right or wrong. If it's right, keep it right. If it's wrong, make it right.
#10 - 12-11-2016, 01:44 uur

Pieter79

Het worden een mooie 8 jaren. Heb bijna 8 jaar onder het juk van Obama geleefd (zonder vernielingen aan te richten), nu is het MIJN tijd om blij te zijn.

Gr. Pieter
#11 - 12-11-2016, 02:17 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Skydriver

En velen zijn blij! Heel blij zelfs...
#12 - 12-11-2016, 10:52 uur
The USA....What else?

Terpies

En velen zijn blij! Heel blij zelfs...

Zijn verkiezings grootspraak is inmiddels al aardig gereduceerd...en hij is nog niet eens geinaugureerd....

Ik denk dat er weinig verandert....obamacare blijft overeind, er komt geen muur, de handelsverdragen blijven intact, etc etc.

Volgens mij gaat dit vallen onder kiezers bedrog.

Ik voorzie een impeachment door de republikeinse partij binnen een jaar na het aantreden van Trump.
#13 - 14-11-2016, 19:55 uur

Pieter79

Zijn verkiezings grootspraak is inmiddels al aardig gereduceerd...en hij is nog niet eens geinaugureerd....
Ik denk dat er weinig verandert....obamacare blijft overeind, er komt geen muur, de handelsverdragen blijven intact, etc etc.
Volgens mij gaat dit vallen onder kiezers bedrog.
Ik voorzie een impeachment door de republikeinse partij binnen een jaar na het aantreden van Trump.

Er is geen enkele reden voor de Republikeinen voor impeachment, en aangezien zij de meerderheid vormen kun je nog lang blijven hopen. Verder zullen we wel zien wat en wat niet terechtkomt van zijn plannen (die overigens veel meer behelzen dan de paar punten die jij hier beschrijft), maar het zal beter zijn dan wat we met Hillary gehad zouden hebben.

Over kiezersbedrog; laten we dan met Obama beginnen. We weten wat hij belooft heeft en nu zijn term er zo goed als op zit kunnen we daarop terugblikken.
#14 - 14-11-2016, 23:26 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Ben2USA

Past in een USA4ALL   wel een nogal ongenuanceerd polarisende stemmingmakerij?

Beide partijen hebben ongetwijfeld op onderdelen een of meer punten.
trump zal zeker het nodige inslikken wat hij tot dusverre bluft. 
Zullen we over een jaar of twee de uitspraken hier over van nu  eens toetsen?
#15 - 15-11-2016, 12:58 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15