Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Verkiezingen 2012

Discussie gestart

Karina

Eigenlijk schrijf ik dit berichtje omdat ik een beetje moe was om iedere keer die naam van Bin Laden te zien bij dit onderdeel  ::)
Dus vul ik het met een berichtje.

Zijn er onder jullie ' Nederlandse Amerikanen' nog mensen die zich actief gaan inzetten binnen een campagne voor de komende presidentsverkiezingen?
Ikzelf ben nogal geinteresseerd in de politiek en het lijkt mij best leuk om eens een beetje mee te hobbelen tijdens zo' n campagne. Naar bijeenkomsten gaan, wervingsacties e.d. De Amerikanen kennende maken ze daar een hele happening van. En volgens de laatste berichten heeft het team van president Obama al zo'n 86 miljoen  :D bij elkaargeschraapt voor de campagne. Daar zou je toch wel een comfortabel  busje een leuk sporthalletje af moeten kunnen huren, lijkt mij.

Ben benieuwd wat jullie allemaal gaan doen.
#1 - 23-07-2011, 18:32 uur

ned in MO

nah, de politiek is zo ondoorzichtig als wat. beide partijen roepen wat maar weten volgens mij niet wat ze roepen.
Ik zeg alleen dat obama tijd moet hebben om zijn plannen af te maken.
Al dat geld dat geinvesteerd is moet toch ook resultaten hebben uiteindelijk.
Als je bijv de autowereld ziet. Chrysler en GM hebben hun bail out money afbetaald. Dankzij dat staat de auto industrie nog overeind en zijn daardoor toch bijv een hoop banen bespaard gebleven
#2 - 23-07-2011, 21:19 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Pieter79

NOBAMA!  :D
#3 - 23-07-2011, 22:57 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

Voorlopig blijft het een beetje saai. Obama heeft geen tegenstander in zijn partij, da's de traditie als een zittende president een tweede ambtstermijn wil hebben (meer dan 2 mag niet meer).

Bij de Republikeinen is het een rotzooitje. Allerlei schrreuwers (Michelle Bachman, Herman Cain) trekken veel aandacht, maar nog steeds weinig echte steun, Mitt Romney schijnt de meeste kans te hebben, maar omdat hij (toen hij gouverneur van Massachusetts was) een gezondheidsverzekeringssysteem heeft ingevoerd dat veel op 'Obamacare' lijkt, wordt hij verafschuwd door de 'Theepartij'. En de Republikeinen maken zich ook niet geliefd doordat zij alleen maar 'nee' blijven zeggen tegen alle voorstellen voor het redden van de Amerikaanse economie als daar ook maar een hint in zit van iets dat mogelijk lijkt op een verhoging van een belasting.

Ron Paul is een vreemd geval. Ik ben eens naar een persconferentie geweest tijdens de jongste verkiezingen en concludeerde daaruit dat hij een conservatieve anarchist is (alle belasting afschaffen, maar ook de Amerikaanse troepen terugtrekken uit Afghanistan en Iraq -- op zichzelf natuurlijk geen slecht idee).

Zoals een oud journalistiek cliche stelt: de tijd zal het leren.

Maar ik durf nu al wel te voorspellen dat Obama zal winnen. Een kandidaat van een partij die forst wil bezuinigen op de Amerikaanse 'AOW' en tegelijkertijd subsidies aan oliebedrijven niet wil opheffen (terwijl de grote oliemaatschappijen recordwinsten boeken) en de aftrek voor eigen zakenvliegtuigen niet wil opgeven, en die Reagan tot een soort god heeft uitgeroepen, maar niet bereid is om de belastingen te verhogen op de rijken tot het niveau onder Reagan, die partij zal op een gegeven ogenblik wel door de mand moeten vallen.
#4 - 23-07-2011, 23:35 uur

hollandranch

Een kandidaat van een partij die forst wil bezuinigen op de Amerikaanse 'AOW' en tegelijkertijd subsidies aan oliebedrijven niet wil opheffen (terwijl de grote oliemaatschappijen recordwinsten boeken) en de aftrek voor eigen zakenvliegtuigen niet wil opgeven, en die Reagan tot een soort god heeft uitgeroepen, maar niet bereid is om de belastingen te verhogen op de rijken tot het niveau onder Reagan, die partij zal op een gegeven ogenblik wel door de mand moeten vallen.


en sinds gisteren zijn de democraten weer door de mand gevallen  ;D
#5 - 03-08-2011, 21:51 uur

bgroeneveld

Als wat? Zijn de Democraten door de mand gevallen als een partij die niet zo goed kan roven en plunderen als de Republikeinen?
#6 - 03-08-2011, 22:50 uur

hollandranch

Als wat? Zijn de Democraten door de mand gevallen als een partij die niet zo goed kan roven en plunderen als de Republikeinen?



Nee hoor, als een partij die van alles beloofd maar niets waar maakt, omdat ze net als de Reps in de kontzak van Wall Street zitten, Obama voorop, staat vandaag weer met zijn tele prompter geld te verzamelen nu ze de ellende een stukkie voorruit geschoven hebben. Als er nu verkiezingen zouden zijn zou zelf Palin verslaan, man is gewoon een grote loser die alleen Amerika verder richting afgrond duwt, kijk gewoon naar de cijfers en kom niet met BUSH aanzetten, doen alleen cry babies :D
#7 - 03-08-2011, 23:18 uur

Johan

Nee hoor, als een partij die van alles beloofd maar niets waar maakt, omdat ze net als de Reps in de kontzak van Wall Street zitten, Obama voorop, staat vandaag weer met zijn tele prompter geld te verzamelen nu ze de ellende een stukkie voorruit geschoven hebben. Als er nu verkiezingen zouden zijn zou zelf Palin verslaan, man is gewoon een grote loser die alleen Amerika verder richting afgrond duwt, kijk gewoon naar de cijfers en kom niet met BUSH aanzetten, doen alleen cry babies :D


Nou laat mij dan maar een cry babie zijn ;-)

6.1 trillion dollar is door meneer Bush opgemaakt en 2.4  trillion nog maar door Obama!
Alhoewel er nu wel een paar bijkomen LOL

Dus meneer Bush is de schuldige!

O nee dan zijn we cry babies!

O jee daar moeten we iets aan doen!

Ik weet het:

Het hele zooitje verderf in Washington DC, Den Haag, etc. opruimen!
Zoals een eerdere president ooit zei: als de regering er niet meer is voor de mensen maar de mensen er zijn voor de regering dan wordt het tijd om de wapens op te pakken!

En de tijd dat de regering er was voor de mensen is al heeeeeeeeeeeeeeel lang voorbij en niet alleen in Amerika!

Eigenlijk doet België het nog niet zo gek, daar hebben ze al jaren geen regering meer ;-)
#8 - 04-08-2011, 03:19 uur

Karina

OK heren,

Ik ben bang dat deze discussie hier een beetje uit de hand gaat lopen. Is dit forum wel geschikt voor zo'n zware politieke discussie? En gaan we elkaar nu ook al voor weet ik veel wat uitmaken? Ik weet zeker dat jullie er nooit met elkaar eens zullen worden. Ik heb heus zelf ook mijn voorkeur, maar ik wilde alleen weten of je misschien zelf actief in een campagne mee gaat doen. Mij lijkt dat namelijk eens een heel leuke ervaring. En als wij in de VS wonen, wil ik dat zeker eens doen. Het lijkt mij leuk om eens lokaal een speech mee te maken, al die, voor ons Nederland,  vrij agressieve wervingsactiviteiten. Mensen worden gebeld, ze gaan langs de deuren enz. Ik werk zelf als ambtenaar in Den Haag, dus redelijk dicht bij het vuur. Vandaar mijn interesse. Dus alsjeblieft, laat elkaar in de waarde, en misschien kan je over een tijdje je ervaringen vertellen na dat je bijvoorbeeld al iets van die werving dichtbij heb meegemaakt, of aan meegeholpen.

Een beetje felle discussie is prima hoor, maar dat was niet de oorspronkelijke vraag :afro:

Dank jullie,


#9 - 06-08-2011, 10:00 uur

bgroeneveld

Een verkiezing is heel lang en heel hard werken. Ik heb jaren geleden eens een paar dagen doorgebracht met Bush de Oude, in New Hampshire, in oktober, toen ik de helft van de persmeute was en ver voor 9/11.

De voormalige ambassadeur naar China, hoofd van de CIA werd daar met de neus op de werkelijkheid gedrukt door telkens weer dezelfde speech te houden in huiskamers en bijeenkomsten van plaatselijke clubs (zoals bijvoorbeeld de Rotary), wat ze hier 'rubber chicken' eten en 'de kandidaat zal nu de winnende nummers uit de tombola trekken.' Dat volgen als journalist is ook niet zo interessant, op den duur mompelt de hele groep journalisten de standaardspeech mee.

Langs de deuren trekken en proberen mensen te voertuigen om op jouw kandidaat te stemmen is zwaar werk. Je moet er tegen kunnen om vele deuren in je gezicht dichtgegooid te krijgen. En als kandidaat moet je allerlei grote en kleine bijeenkomsten af. En maar blijven glimlachen en geinteresseerd zijn/lijken.

Bij kleinere posten, zoals bijvoorbeeld burgemeester van een stad (ik heb de verkiezingen van de burgemeester van St. Paul een paar haar geleden gevolgd voor een plaatselijk radiostation), gaat het allemaal wat persoonlijker, maar het blijft een lange, intensieve, maar toch redelijk saaie vertoning (die burgemeester kan wel mijn achternaam uitspreken, dus da's wel leuk). En dan zijn er nog vele andere verkiezingscampagnes, ik heb de twee kandidaten voor sheriff ooit uit laten leggen wat het sheriff zijn van Hennepin County precies is.

Kortom: de posities waar men verkiezingscampagnes voert zijn belangrijk, maar ik zou er niet aan moeten denken om zo'n campagne zelf te voeren (je moet dan een ijzeersterk ego hebben en dat heb ik niet) of eraan mee te doen (ik ben niet zo iemand die door dik en dun achter iemand aan kan lopen -- en dat moet je wel.)

Komt nog bij dat er tegenwoordig veel veiligheidsmaatregelen zijn rond kandidaten. En als de Secret Service er eenmaal bij betrokken is, dan kun je persoonlijk contact met de kandidaat wel vergeten. Misschien even handje schudden als je geluk hebt, uitgebreide vraaggesprekken zijn alleen voorbehouden aan grote kranten/TV maatschappijen met potentiele kandidaten voor het presidentsschap. Plaatselijk gaat dat nog wel een beetje soepeler, maar dan heb je ook een plaatselijke kandidaat, niet echt belangrijk buiten het plaatselijke wereldje.
#10 - 06-08-2011, 14:03 uur

Johan

Ik ben bang dat deze discussie hier een beetje uit de hand gaat lopen. Is dit forum wel geschikt voor zo'n zware politieke discussie? En gaan we elkaar nu ook al voor weet ik veel wat uitmaken? Ik weet zeker dat jullie er nooit met elkaar eens zullen worden. Ik heb heus zelf ook mijn voorkeur, maar ik wilde alleen weten of je misschien zelf actief in een campagne mee gaat doen. Mij lijkt dat namelijk eens een heel leuke ervaring. En als wij in de VS wonen, wil ik dat zeker eens doen. Het lijkt mij leuk om eens lokaal een speech mee te maken, al die, voor ons Nederland,  vrij agressieve wervingsactiviteiten. Mensen worden gebeld, ze gaan langs de deuren enz. Ik werk zelf als ambtenaar in Den Haag, dus redelijk dicht bij het vuur. Vandaar mijn interesse. Dus alsjeblieft, laat elkaar in de waarde, en misschien kan je over een tijdje je ervaringen vertellen na dat je bijvoorbeeld al iets van die werving dichtbij heb meegemaakt, of aan meegeholpen.

Je hebt helemaal gelijk, over dergelijke zaken worden veel mensen het nooit eens! Desalniettemin blijft het altijd interessant om te zien hoe mensen erover denken ;-) Ik mag aannemen dat je wel door hebt dat mijn reactie een sneer is naar de politiek in het algemeen. Zelf ook 17 jaar voor het rijk te hebben gewerkt, waarvan een groot deel onder rechtstreeks ministeriële verantwoordelijkheid, heb ik wel de mening dat de politiek flink verziekt is. Daarmee beantwoord ik dan ook eigenlijk een groot deel van je vraag en ik zou dus nooit of te nimmer mee gaan doen aan een campagne, zoals de politiek nu is. Alhoewel ik het systeem van indoctrinatie door partijen wel graag eens zou willen volgen ;-)
#11 - 06-08-2011, 17:20 uur
« Laatst bewerkt op: 06-08-2011, 20:40 uur door Johan »

Pieter79

Minder ambtenaren en minder regels daar wordt iedereen beter van. Teveel overhead is niet goed, in een bedrijf niet en in de politiek ook niet. Helaas kan ik met de volgende presidentsverkiezingen nog niet mee stemmen, en ik zal niet actief deelnemen aan een of andere politieke bijeenkomst of wat dan ook. Ik zie me dit ook niet zo snel doen, zelfs het plaatsen van een bordje met onze voorkeur is iets dat ik liever niet doe.

Ik ben gemiddeld geinteresseerd denk ik, heb zo mijn voorkeur maar uiteindelijk is het me het niet waard om daar energie in te steken. Ik steek liever energie in mijn eigen ontwikkeling om op die manier nog beter of meer voor m'n gezin te 'providen'.

Als laatste;
*Republican*
"Teach a man to fish and he will eat for life."
*Democrat*
"Give a man a fish and he will eat for a day." (then vote for you)

Gr. Pieter
 
#12 - 06-08-2011, 17:43 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

Zoals ik al aangaf: de verkiezingscampagnes worden steeds mechanischer. Veel telefoontjes naar mogelijke kiezers, de straat op om mensen in te schrijven in verkiezingsregisters. Erg veel werk, weinig spanning. En na twee of drie voorstellingen is de lol er wel af. Oppervlakkige toespraakjes, met handenvol beloften, is niet echt leuk. Meer het gevoel dat je daar eens bij moet zijn geweest..

Tenminste voor nationale presidentsverkiezingen. Plaatselijke verkiezingen zijn een stuk leuker en interessanter omdat je die meer mee kan beleven. Zelfs als vakantieganger zal je bijvoorbeeld ongetwijfeld met een kandidaat voor de nationale Senaat op de foto kunnen, en met de kandidaat voor hondemepper of lijkschouwer gaat dat natuurlijk helemaal makkelijk!
#13 - 06-08-2011, 21:57 uur

Karina

Tenminste voor nationale presidentsverkiezingen. Plaatselijke verkiezingen zijn een stuk leuker en interessanter omdat je die meer mee kan beleven. Zelfs als vakantieganger zal je bijvoorbeeld ongetwijfeld met een kandidaat voor de nationale Senaat op de foto kunnen, en met de kandidaat voor hondemepper of lijkschouwer gaat dat natuurlijk helemaal makkelijk!


Ik kan mij inderdaad wel voorstellen dat die plaatselijke verkiezingen wellicht interessanter zullen zijn. Het lijkt mij gewoon leuk om zo'n 'circus' eens een keer mee te maken. Ik ben zelf ook niet zo'n meeloper, maar kan met verbijstering kijken naar mensen die dat wel zijn. Dank voor het delen van de ervaringen ook in je vorige mail. Voorlopig zal ik de verkiezingen vanuit NL moeten volgen. En dat ga ik zeker doen :)

#14 - 08-08-2011, 11:21 uur

snoodaard

Ron Paul als president ,Obama had beter gekozen voor "not my fault" in plaats van yes we can.Wat zou ik graag in een land leven onder de supervisie van Ron Paul zo wat de Amerikaanse Bart De Wever.Groetjes van een zelfbewuste Vlaming en Americe-lover.
#15 - 15-08-2011, 22:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15