Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie wordt de volgende president van VS? Obama of Mc Cain?

Discussie gestart

persianBrit

Ik heb net als Pieter het gevoel dat McCain wint....en met Palin als zijn runing mate krijgt hij meer stemmen dan alleen. Slimme keuze. Ik heb wat over haar gelezen en gehoord en ben geen fan van haar, ze staat zo'n beetje recht tegenover Hillary. Ik was een hillary fan maar wist dat ze het zou redden.

Mijn man (amerikaan) neigt meer naar democratische denk wijze maar gaat deze keer serieus voor McCain stemmen. Volgens zijn bronnen zullen onze belastingen omhoog gaan als Obama wint. Hij wil ze omhoog voor de middenklassen, en dat zijn wij. Ik vind (wat ik ook ergens anders heb gezegd) dat de democraten dit jaar fake overkomen, door de hele strijd tussen obama en hillary - hate en love relationship. Zeker nadat er deze week een nieuwe reclame op tv is met Obama die praat over zijn ideeen maar leest het duidelijk af van een Q board.....reallly? Een paar woorden die jij als het goed is zelf hebt bedacht, kun je niet aan ons vertellen zonder een spiekbrief?
Maar goed ik mag niet stemmen en eerlijk gezegd zou ik het ook niet weten. Ik zou kiezen voor Obama vanwege het democraat zijn maar ik zou McCain kiezen voor zijn ideeen. Ik luister graag naar hem en vind het een boeiende man, maar ja van Palin ben ik geen fan.

Het wordt waarschijnlijk weer een super spannende race, en misschien wel weer wat voting ballet schandaal en het gehele kiesmannen gebeuren.....ik denk: no matter who wins, the change will be better for America no matter what.....



Mccain wint. Dat staat vast. Helaas(voor de Amerikaanse economie) wel..
#16 - 24-09-2008, 10:03 uur

Heerda

Ik heb net als Pieter het gevoel dat McCain wint....en met Palin als zijn runing mate krijgt hij meer stemmen dan alleen. Slimme keuze. Ik heb wat over haar gelezen en gehoord en ben geen fan van haar, ze staat zo'n beetje recht tegenover Hillary. Ik was een hillary fan maar wist dat ze het zou redden.

ik zou McCain kiezen voor zijn ideeen.


Hier in Europa wordt McCain afgeschilderd als een man die geen idee heeft hoe hij de huidige problemen moet oplossen. Dus welke ideeen bedoel je???
#17 - 24-09-2008, 16:58 uur

Yessica

Ik denk dat McCain uiteindelijk toch gaat winnen. Ik denk dat veel twijfelaars op het moment supreme toch koudwatervrees krijgen en maar voor McCain gaan. Ik heb in Arizona de afgelopen 2,5 week niet één Amerikaan ontmoet die voor Obama was. Eén miserabel bumperstickertje, that is all. Ik weet wel, dat kan per staat enorm verschillen, in juli was ik in Florida en daar zag ik wel veel Obama sympatisanten, maar ik vrees toch dat ie het niet gaat redden...  :(
#18 - 25-09-2008, 23:17 uur



Loek

Ik heb in Arizona de afgelopen 2,5 week niet één Amerikaan ontmoet die voor Obama was.

Zou dat misschien komen omdat McCain een senator uit Arizona is?
#19 - 26-09-2008, 00:17 uur

marleencolorado

Citaat
Voeg citaat toe
Citaat van: Yessica op 25-09-2008, 23:17 uur
Ik heb in Arizona de afgelopen 2,5 week niet één Amerikaan ontmoet die voor Obama was.


Zou dat misschien komen omdat McCain een senator uit Arizona is?

Is Arizona niet een Republican state? Hier in deze omgeving zie ik veel bumper stickers voor Obama maar ik zie stickers op lantaarnpalen met NOBAMA. Colorado wordt volgens mij gezien als een grotendeels republiekeinse staat. Is dit waar Loek?

Citaat
Hier in Europa wordt McCain afgeschilderd als een man die geen idee heeft hoe hij de huidige problemen moet oplossen. Dus welke ideeen bedoel je???

McCain zal de belasting over erf gelden niet invoeren, dus geen 40% belasting betalen over geld wat je erft. Obama wil dit weer invoeren.
McCain zal rustig terug trekken uit Irak. Ook al vond ik de oorlog in eerste instantie geen goed idee, de VS is zich er in gaan mengen en moet het dus ook afmaken. Obama zegt dat hij direct wil terug trekken uit Irak, niet alleen is dit zo'n beetje onmogelijk en zal dit de eerste 4 jaar van zijn president schap waarschijnlijk niet gebeuren, je hebt een bepaalde verantwoordelijkheid naar de mensen in Irak nu, je bent hun land in gegaan en hebt er een rotzooi van gemaakt en nu ga je per direct weg? Zal heel wat roemoer veroorzaken en rellen. Maar goed dat terzijde.
MCCain verzet zich ook tegen een hoop dingen waar Bush voor heeft gezorgt de afgelopen 8 jaar.

De reden waarom ik niet voor Obama zou kiezen: wij betalen nu zo'n 8000 dollar aan belasting, hij zal dit doen stijgen naar 14000 dollar. 

Zoals ik ook in een ander topic heb opgenoemd. Obama komt fake over op mij en ik krijg een beter gevoel bij McCain tijdens de republiekeinse conferensie.

Ik denk trouwens dat, wie er ook wint, er een nieuw era aanbreekt voor de VS en hopelijk begint er weer een stijgende lijn.
#20 - 26-09-2008, 03:09 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

frans410

ppfff ik vind het lastig. Als je alle nederlandse pers moet geloven is Obama de man, maar wanneer ik vrienden in Amerika spreek hoor ik weer precies het tegen over gestelde.

Ik denk uit eindelijk dat McCain de nieuwe president wordt, omdat hij toch gematigder is als Bush, en omdat de zevende kiezers uit eindelijk toch niet voor een zwarte president zullen kiezen. Het is en blijft een conservatief land

GRt Frans
#21 - 26-09-2008, 11:17 uur
When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

Yessica

Ik heb in Arizona de afgelopen 2,5 week niet één Amerikaan ontmoet die voor Obama was.

Zou dat misschien komen omdat McCain een senator uit Arizona is?

Dat zou kunnen, ware het niet dat de Amerikanen die ik ontmoette uit o.a. uit Tennessee, Virginia, North Dakota en Washington kwamen. Eén echtpaar kwam inderdaad wel uit Arizona en zij vreesden zelfs dat als Obama zou winnen hij hetzelfde lot zou ondergaan als Kennedy en dat vonden ze vreselijk. Veel Arizonians zijn inderdaad republikeinen en als ik vroeg waarom was er maar één reden: ze willen niet langer overspoeld worden door Mexicanen.....
#22 - 26-09-2008, 12:24 uur



B-man

Ik denk dat Obama gaat winnen. Niet zozeer omdat ik wil dat hij wint (al is dat wel zo) maar meer gezien de recente ontwikkelingen.

De kredietcrisis komt voor Obama op het juiste moment. Denk aan Clinton's bekende campagneslogan "It's the economy stupid". Het ging al slecht met de Amerikaanse economie en dat wordt er nu alleen maar erger...VEEL erger. Mensen raken hun vertrouwen in de toekomst kwijt omdat ze niet weten of ze nog wel zeker zijn van werk en/of hun pensioen. Wat was een van de zwakste kanten van McCain? Juist, de economie, en daar gaat Palin ook geen verandering in brengen. Waarom denk je dat McCain ineens geen debat meer wil houden en terug wil naar DC om de crisis "aan te pakken" ? Dat is een wanhoopspoging om te proberen de kiezer ervan te overtuigen dat hij daadkrachtig wil optreden en natuurlijk om de lastige vragen te vermijden die hij gaat krijgen betreffende de huidige financiele crisis. Wie is namelijk de oorzaak van dit alles (en zelfs Republikeinen geven uiteindelijk toe)? De regering Bush. Die wilde namelijk dat er makkelijk leningen verstrekt moesten worden aan "starters" en dat is dus ook gebeurt, en zie het gevolg. Vandaag gaat Washington Mutual ten onder, iets wat voor de gemiddelde Amerikaan dichter bij huis komt aangezien het hier geen fancy beleggersbank betreft maar de grootste spaarbank van de VS waar elke postbode, agent, leraar, etc. zijn spaarcenten heeft staan. En wat is het plan van de huidige Republikeinse regering? Laten we de belastingbetaler $700 miljard ophoesten om alle bankjes te redden die zichzelf in de problemen hebben gewerkt door onmogelijke financiele constructies te verzinnen!!!

Dan heb je nog het hele Palin-verhaal. Je kunt zeggen wat je wilt maar de keuze is op zijn minst matig te noemen. Het is duidelijk waar de McCain-campagne heen wilde, boze vrouwelijke Clintonsupporters aan hun kant krijgen. Allemaal leuk en aardig maar daar ga je het echt niet mee redden. De keuze van Obama is veel beter aangezien hij zijn zwakke punt, zijn foreign policy ervaring, hiermee drastisch versterkt aangezien Biden een zeer ervaren persoon is op dit gebied. Ten tweede ligt Biden goed bij de gemiddelde Amerikaanse arbeider en verdient hij het respect van zowel Republikeinen en Democraten vanwege zijn immense ervaring en politieke talent. Palin is zeer onervaren, heeft een tienerdochter die zwanger is (wat bijv. bij veel conservatieve Rebublikeinen uit o.a. de Bible Belt slecht valt) en ze komt uit een staat, Alaska, die door veel Amerikanen toch altijd een beetje wordt gezien als een staat met inwoners die zichzelf niet helemaal verbonden voelen met de rest van de VS (en dat verzin ik niet zelf). De geruchten gaan ook al dat het Republikeinse kamp steeds meer spijt krijgt van deze te snel genomen beslissing.

Deze 2 punten alleen al krijg je niet meer rechtgebreid voor de grote dag in november, zeker niet nu Obama het momentum heeft in de polls.

Mijn geld staat dus op Obama!
#23 - 26-09-2008, 18:33 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Loek


Colorado wordt volgens mij gezien als een grotendeels republiekeinse staat. Is dit waar Loek?


Hoewel Colorado momenteel een democratic governor heeft, heeft het in het verleden overwegend republikeins gestemd in president verkiezingen.   De maar de marge wordt elke keer kleiner, en de verwachting is dan ook dat Colorado dit keer een battleground state wordt.  Vandaar dat je hier word doodgegooid met de political campaign ads zoals je zelf misschien ook wel hebt gemerkt. 

Citaat
De reden waarom ik niet voor Obama zou kiezen: wij betalen nu zo'n 8000 dollar aan belasting, hij zal dit doen stijgen naar 14000 dollar.

Obama zal de belasting niet verhogen voor gezinnen die minder dan $200k per jaar verdienen.  Hij wil juist de rijkeren meer belasten evenals bedrijven.  Dus als jij nu $8000 betaalt verdien je vermoed ik een stuk minder dan $200k per jaar verdient en is het meer de verwachting dat je minder belasting zult betalen als Obama het voor het zeggen heeft.  McCain wil juist de bedrijven minder belasten ten kostte van de gewone belasting betaler.  Dus lijkt me McCain voor de gewone man een duurdere kandidaat, hetgeen gezien zijn republikeinse achtergrond min of meer te verwachten is.

Overigens nog afgezien wat beide kandidaten "beloven", de regering geeft momenteel handenvol geld uit aan oorlog en en redden van Wall Street.  Je hoeft geen econoom te zijn om te realiseren dat we uiteindelijk allemaal daar op een of andere manier voor moeten betalen.  Is het niet in de vorm van direct verhoogde belasting voor de gewone man, dan is het wel voor hogere prijzen voor artikelen zodat de bedrijven hun verhoogde belastingen kunnen doorberekenen aan de consument. 
#24 - 26-09-2008, 19:20 uur
« Laatst bewerkt op: 26-09-2008, 20:33 uur door Loek »

Yessica

De geruchten gaan ook al dat het Republikeinse kamp steeds meer spijt krijgt van deze te snel genomen beslissing.


Toen dit bekend werd gemaakt was ik in de States. Mijn eerste gedachte was, goh, wat een slimme zet. Maar al snel bleek dat deze beslissing inderdaad verkeerd genomen was. Ik weet niet hoe dat in de Nederlandse pers is belicht, maar in de VS had men het 24/7 over het feit dat ze geen interviews gaf of vragen beantwoordde. Van Obama werd gezegd dat het volk hem niet genoeg kende, maar daar trok het republikeinse kamp geen lering uit. Zij kozen voor iemand die helemaaaaaal niemand kent en zich ook niet laat kennen. En de stemmen die McCain krijgt zijn vooral vanwege zijn ervaring, iets wat Palin totaal niet heeft. Ik ben dus inderdaad van mening dat ze veel te snel slim hebben willen zijn. Want welke Amerikaan wil nou echt die wereldvreemde vrouw als president? En je moet er rekening mee houden, gezien de leeftijd van McCain.

Treffend vond ik ook een discussie op tv waarbij niet Palin zelf maar een woordvoerder van haar kwam opdraven. De presentator zei dat Palin had gevraagd respect te hebben voor haar dochter omdat het haar eigen keuze was om het kind te houden. Niemand had haar gedwongen, het was haar keuze. Right, zei de presentator, een keuze die ze alle andere vrouwen wil onthouden, zelfs als ze zwanger zijn van hun verkrachter. Het was voor het eerst dat ik een politiek woordvoerder even met zijn mond vol tanden zag staan..  ^-^
#25 - 26-09-2008, 22:49 uur



Fisherman

Zijn er mensen die het eerste debat tussen Obama en McCain hebben gezien? Ben benieuwd wat de reacties zijn van mensen op dit forum!
McCain was in mijn ogen duidelijk de sterkste en het was duidelijk te zien dat hij weet waar hij over praat,Obama kwam erg onzeker over en het leek alsof hij een "script" aan het oplezen was! Obama zei elke keer dat hij het eens was met McCain en een minuut later begon hij weer op z'n eigen manier te lullen!
Ik had ook het idee dat Obama op veel momenten niet echt wist wat hij moest zeggen,voor mij was het heel duidelijk dat hij onervaren is en veel mooie praatjes heeft. McCain kan wel een dagje ouder zijn maar hij weet wel waar hij over praat!
Voor mij is het wel duidelijk dat McCain echt uit ervaring praat en weet hoe hij dingen moet aanpakken en Obama absoluut niet. Ik denk dat Obama meer ervaring nodig heeft en misschien in de toekomst president kan zijn maar op dit moment is hij er niet klaar voor! Dat is hoe ik het op dit moment zie. Ben benieuwd wat jullie vinden na het debat te hebben gezien!
#26 - 27-09-2008, 16:04 uur

marleencolorado

ik heb delen van het debat gezien dus kan niet oordelen over wie er beter uit komt. Echter hier in de VS geeft CNN aan, de host van het debat, dat Obama als sterkste uit de bus kwam en de peilingen zijn positiever voor hem dan voor McCain. Men was ook erg negatief over McCain dat hij eerst het debat niet wilde doen dus dat heeft hem niet goed gedaan.
#27 - 28-09-2008, 04:38 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

Fisherman

Citaat
ik heb delen van het debat gezien dus kan niet oordelen over wie er beter uit komt. Echter hier in de VS geeft CNN aan, de host van het debat, dat Obama als sterkste uit de bus kwam en de peilingen zijn positiever voor hem dan voor McCain. Men was ook erg negatief over McCain dat hij eerst het debat niet wilde doen dus dat heeft hem niet goed gedaan.

  ;) dat komt omdat CNN de democraten support,CNN praat alleen maar slecht over McCain ( of hun het met hem eens zijn of niet) omdat hun allemaal democraten zijn en er alles aan doen om Obama de beste te laten zijn! En zo zijn er meer zenders hier die democraten zijn en Obama de hemel in prijzen! Het valt me erg op dat mensen hier in de US er alleen maar aan denken of ze democrats of republicans zijn en er niet naar kijken wie en wat er het beste is voor hun land! Ik weet 100% zeker dat er heel veel democraten het met McCain eens zijn en vinden dat hij de man met ervaring is en weet hoe alles in elkaar steekt maar niet op hem stemmen omdat hij een republican is en ze denken ook dat hij dezelfde ideen heeft als Bush terwijl dat absoluut niet zo is,dat is iets wat ik niet snap,veel mensen hebben hier een plaat voor de kop! Voor mij maakt het geen zak uit of het een democrat of republican is ,het belangrijkste voor mij is dat de winnaar de beste leider is voor The United States en dingen goed aanpakt zodat dingen veranderen en beter worden!
 
#28 - 28-09-2008, 17:38 uur
« Laatst bewerkt op: 28-09-2008, 17:40 uur door Fisherman »

B-man

Citaat
ik heb delen van het debat gezien dus kan niet oordelen over wie er beter uit komt. Echter hier in de VS geeft CNN aan, de host van het debat, dat Obama als sterkste uit de bus kwam en de peilingen zijn positiever voor hem dan voor McCain. Men was ook erg negatief over McCain dat hij eerst het debat niet wilde doen dus dat heeft hem niet goed gedaan.

  ;) dat komt omdat CNN de democraten support,CNN praat alleen maar slecht over McCain ( of hun het met hem eens zijn of niet) omdat hun allemaal democraten zijn en er alles aan doen om Obama de beste te laten zijn! En zo zijn er meer zenders hier die democraten zijn en Obama de hemel in prijzen! Het valt me erg op dat mensen hier in de US er alleen maar aan denken of ze democrats of republicans zijn en er niet naar kijken wie en wat er het beste is voor hun land! Ik weet 100% zeker dat er heel veel democraten het met McCain eens zijn en vinden dat hij de man met ervaring is en weet hoe alles in elkaar steekt maar niet op hem stemmen omdat hij een republican is en ze denken ook dat hij dezelfde ideen heeft als Bush terwijl dat absoluut niet zo is,dat is iets wat ik niet snap,veel mensen hebben hier een plaat voor de kop! Voor mij maakt het geen zak uit of het een democrat of republican is ,het belangrijkste voor mij is dat de winnaar de beste leider is voor The United States en dingen goed aanpakt zodat dingen veranderen en beter worden!
 


Er zijn in de VS inderdaad zenders die pro Republikeins zijn of pro Democratisch maar het is uiteindelijk aan het volk om de juiste president te kiezen. Het probleem, als je het zo mag noemen, is dat TE weinig kiezers zich echt goed verdiepen in de standpunten van een kandidaat en alleen maar hun stem uitbrengen op het feit dat ze altijd Republikeins of Democratisch stemmen. Het maakt mij absoluut wel uit wie er wint, niet alleen voor de VS maar ook voor de rest van de wereld. Daarom is het ook wel leuk om te zien wat mensen op het forum zouden stemmen aangezien wij meer kijken naar de kandidaat en zijn/haar standpunten dan naar het label "Rep" of "Dem". En als je denkt dat CNN partijdig is, voor de Democraten dan, ga eens een paar uurtjes FOX kijken, ik heb mijn ogen uitgekeken omdat ik nooit had gedacht dat zo'n grote nieuwszender op een schaamteloze wijze zoveel "reclame" kon maken voor de Republikeinen. Maar misschien ook niet zo gek als de grote mannen daar familie en vriendjes zijn van meneer Bush.
#29 - 28-09-2008, 18:51 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

sweatbox

Het zou een debat over buitenlandse politiek worden, maar de helft ging over de economie. Dat McCain dat heeft laten gebeuren is al een minpunt. Bovendien was John McCain erg (ingestudeerd) negatief over de ervaring Obama en in zijn houding naar hem. Hij bleef dat gebrek aan ervaring en die naïviteit maar herhalen en kon eigenlijk geen weerwoord geven op de verwijten van zijn bad judgement door Obama. Ook zijn inhoudelijk inbreng was erg mager. De Irak oorlog probeerde hij te reduceren tot "the Surge". Verder wist hij nog te vertellen dat Georgië bij de Navo moet. Onverstandig en who cares? Amerikanen denken bij Georgia als eerste aan Coca Cola en CNN, niet aan de Kaukasus.
Die stoere cowboy en havik praat doet het goed bij mensen die toch al op hem willen stemmen. Hij moet de zwevende kiezers achter zich krijgen en of hij daar in geslaagd is bewijfel ik ten zeerste.
#30 - 28-09-2008, 19:52 uur

leden:

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15