Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie wordt de volgende president van VS? Obama of Mc Cain?

Discussie gestart

bgroeneveld

McCain kwam niet verder dan het eindeloos herhalen van slogans en leugens door zijn campagne verspreid. Zoals: Obama wil de belastingen verhogen (inderdaad, maar alleen voor mensen die meer verdienen van $250.000 per jaar). Maar McC zegt maar niet dat hij duizenden hun ziekteverzekering zal ontnemen door zijn plannen. Over McCs plannen om de belastingeverlagingen van Bush voor de rijksten permanent te maken, zweeg hij maar.

Het leukste wordt het vicepresidentendebat, dan zal pas blijken hoe "goed" McC is in het kiezen van de mensen die samen met hem het land zouden moeten gaan regeren.

#31 - 29-09-2008, 01:40 uur

Yessica

Het verwerpen van het reddingsplan moet toch zuur zijn voor McCain. Hij zou zijn campagne wel eens even stopzetten om in Washington te gaan werken aan de oplossing voor de crisis.
En dan is het nota bene de republikeinse achterban die het laat afweten.... ???
#32 - 30-09-2008, 10:33 uur



B-man

Het verwerpen van het reddingsplan moet toch zuur zijn voor McCain. Hij zou zijn campagne wel eens even stopzetten om in Washington te gaan werken aan de oplossing voor de crisis.
En dan is het nota bene de republikeinse achterban die het laat afweten.... ???

Vergis je niet, zowat elke Amerikaan was tegen dit voorstel. Het is dus maar net wat voor spin de Republikeinen/McCain-campagne hieraan gaan geven. Het overgrote deel van de mensen weet niet wat het reddingsplan inhoud/hield maar hoorde alleen "$700 miljard uit de zak van de belastingbetaler". Ze zullen dus blij zijn dat het afgekeurd is en de Republikeinen zullen zeggen dat zij denken aan het welzijn van de Amerikaanse belastingbetaler (Main Street) en dat de Dems alleen maar denken aan de grote boze banken (Wall Street) en niet te vertrouwen zijn als het gaat om de toekomst van het land.
#33 - 30-09-2008, 21:09 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

bgroeneveld

Het meest interessante is natuurlijk dat de Republikeinen nu zeggen dat het allemaal misgelopen is door een felle speech van Nancy Pelosi, die vlak voordat de stemming begon, Bush (terecht) de schuld gaf van de hele bende. Immers als B en zijn Republikeinse kornuiten in het Congress, waar de Republikeinen indertijd de meerderheid hadden, niet het regulerings- en toezichtapparaat hadden ontmanteld, dan was dit allemaal niet gebeurd. En/of als Bush voldoende interesse had gehad in echt regeren, in plaats van alleen maar te doen alsof hij geinteresseerd was, dan was er naar de waarschuwingen geluisterd.

Dat ging de Republikeinen blijkbaar te ver, en daarom is het de schuld van de Democraten dat het plan is afgewezen.

Helaas zullen (te)veel mensen dit sprookje geloven.

#34 - 30-09-2008, 22:27 uur

vana

Sinds ik dit filmpje gezien heb kan ik me niet voorstellen dat er iemand in Amerika het risico wil lopen dat deze mevrouw president wordt.

http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=4478156n

Marjon
#35 - 01-10-2008, 18:31 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

B-man

Sinds ik dit filmpje gezien heb kan ik me niet voorstellen dat er iemand in Amerika het risico wil lopen dat deze mevrouw president wordt.

http://www.cbsnews.com/video/watch/?id=4478156n

Marjon

Iedereen zit ook te verwachten op het debat met Biden en verwacht dat ze zal worden "afgeslacht". De extreem lage verwachtingen kunnen natuurlijk zeer goed uitpakken voor haar, ze heeft niets meer te verliezen en alles te winnen. Al zie ik niet waar ze Biden en de Dems op kan pakken en het zal zeker niet genoeg zijn om McCain een voorsprong te geven in de polls.
#36 - 01-10-2008, 19:15 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

sweatbox

Het wordt geen afslachting. Je kan je redelijk goed voorbereiden op een debat omdat de vragen best voorspelbaar zijn en de gespreksleider is er niet op uit iemand neer te sabelen.
#37 - 01-10-2008, 19:33 uur

B-man

Het wordt geen afslachting. Je kan je redelijk goed voorbereiden op een debat omdat de vragen best voorspelbaar zijn en de gespreksleider is er niet op uit iemand neer te sabelen.

Ik bedoel ook meer dat ze zal worden "afgeslacht" door polls die er na het debat volgen, verwacht namelijk echt niet dat ze daar als winnaar uit de bus zal komen. Maar ik zou het wel knap vinden als ze goed weerwoord geeft en iedereen verbaasd. Ik hou wel van een beetje pit en spanning over en weer.
#38 - 01-10-2008, 22:26 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

bgroeneveld

Afslachten zou wel leuk zijn, maar weinig zinvol. Immers, als Biden haar TE hard aanpakt, zal dat alleen maar de sympathie opwekken van mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is. Als ze in tranen zou uitbarsten, omdat Biden zo gemeen is, zou dat McC helemaal helpen.

#39 - 01-10-2008, 22:27 uur

persianBrit

Afslachten zou wel leuk zijn, maar weinig zinvol. Immers, als Biden haar TE hard aanpakt, zal dat alleen maar de sympathie opwekken van mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is. Als ze in tranen zou uitbarsten, omdat Biden zo gemeen is, zou dat McC helemaal helpen.



Ik denk dat je de Amerikaanse kiezer onderschat. Ik denk dat ze een eventuele uitbarsting in tranen zullen opvatten als een teken van zwakte. Hieruit zullen de undecided voters wellicht concluderen dat ze niet "tough" genoeg is om Vice president te worden.
#40 - 02-10-2008, 14:49 uur

bgroeneveld

Mevrouw Palin heeft in ieder geval laten zien dat ze goed verkiezingsleuzen en -leugens uit haar hoofd kan leren. En kan glimlachen en naar de camera knipogen!

Zo glad, dat Biden er geen greep op kreeg, maar gelukkig ook zo glad dat de kiezers er doorheen keken, volgens de opiniepeilingen is ze nog steeds onbekwaam.
#41 - 03-10-2008, 22:24 uur

Sine Pari

Mevrouw Palin heeft in ieder geval laten zien dat ze goed verkiezingsleuzen en -leugens uit haar hoofd kan leren. En kan glimlachen en naar de camera knipogen!

Zo glad, dat Biden er geen greep op kreeg, maar gelukkig ook zo glad dat de kiezers er doorheen keken, volgens de opiniepeilingen is ze nog steeds onbekwaam.

Ik weet niet welke opiniepeilingen je het over hebt, maar als dat die in de NL media verkondigde zijn moet je er wel rekening mee houden dat die sterk gekleurd zijn (en dat is nog zwak gezegt). Op het moment is er nog niet echt te zeggen wie er nu wel of niet President word, maar als het aan mij ligt word het McCain (jammer dat men enkel maar een keer kan stemmen he?  ;D )
#42 - 07-10-2008, 22:07 uur

B-man

Mevrouw Palin heeft in ieder geval laten zien dat ze goed verkiezingsleuzen en -leugens uit haar hoofd kan leren. En kan glimlachen en naar de camera knipogen!

Zo glad, dat Biden er geen greep op kreeg, maar gelukkig ook zo glad dat de kiezers er doorheen keken, volgens de opiniepeilingen is ze nog steeds onbekwaam.

Ik weet niet welke opiniepeilingen je het over hebt, maar als dat die in de NL media verkondigde zijn moet je er wel rekening mee houden dat die sterk gekleurd zijn (en dat is nog zwak gezegt). Op het moment is er nog niet echt te zeggen wie er nu wel of niet President word, maar als het aan mij ligt word het McCain (jammer dat men enkel maar een keer kan stemmen he?  ;D )

Ik weet niet of de opiniepeilingen hier sterk "gekleurd" zijn maar ik denk wel dat de meeste mensen liever Obama zien winnen. Daarnaast zijn de meeste Amerikanen het er ook wel over eens dat Palin nu eenmaal niet de beste keuze was als VP (en dat is echt heel zwak uitgedrukt  ;) ). Je weet nooit wie de verkiezingen gaat winnen tot ze voorbij zijn. Het is gewoon dat iemand in de peiling kan zeggen dat hij voor A stemt en dan in het hokje opeens toch bedenkingen heeft en op B stemt. Toch kan je wel zeggen dat Obama momenteel de favoriet is maar er wordt, en niet ten onrechte, dat sommige mensen toch tegen hem stemmen vanwege zijn huidskleur. Ook zijn Democraten niet zo trouw aan "hun" kandidaat als Republikeinen dat zijn. Het wordt een hoe dan ook een zware en harde eindstrijd.
#43 - 07-10-2008, 22:49 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Sine Pari

Ik weet niet of de opiniepeilingen hier sterk "gekleurd" zijn maar ik denk wel dat de meeste mensen liever Obama zien winnen. Daarnaast zijn de meeste Amerikanen het er ook wel over eens dat Palin nu eenmaal niet de beste keuze was als VP (en dat is echt heel zwak uitgedrukt  ;) ). Je weet nooit wie de verkiezingen gaat winnen tot ze voorbij zijn. Het is gewoon dat iemand in de peiling kan zeggen dat hij voor A stemt en dan in het hokje opeens toch bedenkingen heeft en op B stemt. Toch kan je wel zeggen dat Obama momenteel de favoriet is maar er wordt, en niet ten onrechte, dat sommige mensen toch tegen hem stemmen vanwege zijn huidskleur. Ook zijn Democraten niet zo trouw aan "hun" kandidaat als Republikeinen dat zijn. Het wordt een hoe dan ook een zware en harde eindstrijd.
En waarom zou de keuze voor Palin slecht zijn, omdat ze een vrouw is, of omdat ze geen advocate is? Omdat zowel Obama als Biden goed kunnen kletzen wil nog niet zeggen dat Obama de betere President zal zijn net zo min als dat Biden de betere Vice President zou zijn. Obama heeft een goed punt, we hebben verandering nodig. Maar de veranderingen die we nodig hebben komen er niet als hij President zou worden.
#44 - 08-10-2008, 02:48 uur

Harry

En waarom zou de keuze voor Palin slecht zijn, omdat ze een vrouw is, of omdat ze geen advocate is?

Omdat ze gewoon niet voldoende capaciteiten heeft, ik heb een paar interviews gezien met haar en de antwoorden sloegen echt helemaal nergens op, ze heeft gewoon totaal geen verstand van zaken, mocht McCain de vier zware jaren niet overleven dan wordt deze mevrouw president, ik moet er niet aan denken wat dat voor een gevolgen zou hebben voor de plaats van de VS in de wereld.

Harry
#45 - 08-10-2008, 08:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15