Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

'Meerderheid bevolking New Orleans komt niet terug'

Discussie gestart

Wop

WASHINGTON - Een grote meerderheid van de bevolking van New Orleans, verdreven door de orkaan Katrina in augustus vorig jaar, zal naar verwachting niet kunnen terugkeren naar de stad. Volgens een studie aan de universiteit van Brown zal ongeveer 80 procent van de zwarte inwoners en 50 procent van de blanke bewoners van New Orleans zich niet opnieuw in de stad kunnen vestigen als gevolg van financiële problemen.

Het onderzoek wijst uit dat circa 354.000 van de in totaal 484.000 inwoners van de stad in Louisiana in delen van New Orleans woonden die door Katrina matige tot zeer zware schade hebben opgelopen. Van hen is 73 procent zwart, bijna 30 procent leefde op de armoedegrens en meer dan de helft had een huurwoning.

Als voor deze mensen geen apart beleid wordt gevoerd, zullen zij financieel niet in staat zijn om naar de stad terug te keren. Ten eerste hebben zij niet genoeg geld om te verhuizen en daarnaast is de druk op de markt voor huurwoningen in New Orleans nu al zo groot, dat de prijzen sterk zijn gestegen.

De overheid zou dus bewust goedkope huurwoningen moeten bouwen en aanbieden om de samenstelling van de bevolking van New Orleans niet te laten veranderen. Voor Katrina was ongeveer 67 procent van de bevolking zwart. Of dat straks ook weer zo is, is volgens het onderzoek hoogst onzeker. Tot nu toe zijn ongeveer 150.000 mensen die in augustus de stad waren ontvlucht weer teruggekomen.
#1 - 28-01-2006, 10:53 uur

PetraVS

Wat er dan nu met die mensen gebeurd is, wordt niet geschreven.  Ik heb zo'n gevoel, dat ze over alle 50 staten verspreid zitten.  Heel jammer, want New Orleans en omgeving had de heel speciale Creoolse cultuur, die is dan nu in een keer weggevaagd :(.
#2 - 28-01-2006, 15:13 uur

MiamiHeat

Ik denk dat met de toeristen ook zo zal gaan...................
#3 - 28-01-2006, 15:15 uur

Mrjn

Ik denk het niet. Het grootste deel van de French Quarter is gespaard gebleven en dat is toch het deel van NO waar de meeste toeristen naar toe gaan. Er wordt dit jaar ook gewoon Mardi Gras gevierd, dus ik denk dat het qua toerisme daarheen wel goed zal komen.
Alleen NO is natuurlijk groter dan het deel dat je als toerist meestal ziet, en daar zal wel het nodige in veranderen, lijkt het.
#4 - 28-01-2006, 15:32 uur

B-man

Over precies 1 maand is het weer Mardi Grass in New Orleans dus dan zullen we meteen weten hoe het met het toerisme staat (al is dat natuurlijk niet helemaal representatief voor de rest van het jaar). De mensen die nu weg zijn en niet meer terugkomen hebben toch alles verloren en hebben waarschijnlijk te veel ellende gezien om daar ooit nog normaal te kunnen wonen dus zullen ze hun leven ergens anders weer willen opbouwen. Toch denk ik dat als de stad weer opgebouwd is er weer nieuwe inwoners naar NO zullen trekken, het zal misschien een tijdje duren maar vroeg of laat komt New Orleans er wel weer bovenop. Er zijn natuurlijk veel voorbeelden te noemen uit de geschiedenis waarbij er sprake was van een complete leegloop van steden/gebieden maar die er ook weer bovenop gekomen zijn.

B-man
#5 - 28-01-2006, 15:49 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15