Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Allereerste impressie.

Discussie gestart

wim put

De allereerste keer was in 1994 toen ik in Chicago aankwam: cultuurshock. Alles was groot, mijn ogen kreeg ik amper dicht. Mijn eerste reactie was: wat leven wij toch in een boerenland haha
WIm
#16 - 04-09-2008, 09:22 uur
usa.eigenstart.nl

MissCali

Mijn allereerste impressie was de aankomst in Washington Dulles voor een overstap naar Tampa (eind 2007). Het was een heel spannend gevoel om voet op Amerikaanse bodem te zetten. Het verblijf op Washington Dulles was erg kort dus de echte impressie van Amerika heb ik opgedaan in Florida (Tampa en St. Petersburg).
Mijn eerste impressie daar was: alles groot groot groot, erg vriendelijke en beleefde mensen!
#17 - 05-10-2008, 01:10 uur

EF JAY

Wat ons het meest opviel bij het eerste bezoek aan America was de voortdurende geur van 'gebakken uien'. Na een paar dagen roken we het niet meer....

De auto's en wegen vonden we groots en geweldig.

Echter we hadden de Amerikanen heel erg 'hoog' zitten, echter dat beeld hebben we na 2 weken behoorlijk bijgesteld,  het blijken doodnormale , zelfs heel simpele mensen te zijn.



#18 - 15-09-2010, 20:15 uur

U-S-A

mn allereerste indruk is dat iedereen zeer gehaast was (was dan ook in NY)  :D
#19 - 07-10-2010, 09:46 uur

MissFluffy

 ;DDat is net iets wat mij nog nooit opgevallen is ,ik vind net dat ze tijd zat hebben .Zal dan ook afhangen welk gebied je heen gaat  ;)
#20 - 07-10-2010, 10:12 uur

U-S-A

Haha, ja misschien, ik was er midden mei, dus waarschijnlijk hadden de meeste nog geen vakantie en waren nog druk aan het werk..
#21 - 08-10-2010, 09:53 uur

jhbechthum

De eerste keer op Atlanta het luchthavengebouw uitkomend de al eerder genoemde warmte: “Net als in Turkije”. Ook de genoemde vriendelijkheid en gemak waarmee ze een praatje aangaan komt bekend voor.

Verder de politieagent op zijn fiets om de weg voor het gebouw vrij te houden van auto’s waar langer gestopt werd dan nodig is om in of uit te laden. Bij volgende bezoeken de verrassing of hij er zou zijn, of een andere agent. Geen enkele agent was zo actief (en effectief) als hij.

Verder uiteraard de ruimte en grootsheid.

Het verraste gezicht van de man achter de kassa (nou ja, kassa...) toen we op de vraag "How are you doing today?" een uitgebreid antwoord gaven.  innocent
Toen ik dat later aan vrienden (rasechte Rednecks) vertelde, zeiden ze met een big smile: "He asked for it." >:D

Maar ook het tegenvallende Atlanta. We houden dan ook meer van de natuur: uren wandelen door de Great Smoky Mountains zonder iemand tegen te komen, maar wel beren - een geweldige impressie.

Johan.
#22 - 08-10-2010, 12:31 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

paulinesmolders

Het eerste dat mij opviel was ook hoe groot alles was. Ging ergens iets te drinken halen nadat ik mn hostel had gevonden, zegt die vrouw doodleuk dat ze alleen nog large drinkbekers heeft en ze trok zo een vaas uit de kast. Ik heb letterlijk gelachen, terwijl die vrouw me aankeek zo van die is gek.

Verder ook de uitgebreide instructies bij roltrappen (ga niet zitten, hou de leuning vast, strik je veters, stap optijd af) verbaasden me, ik heb nooit van mn leven nagedacht terwijl ik op de roltrap stond en nu stond ik opeens te kijken of mn veters wel vast zaten.  :D
#23 - 16-01-2011, 17:10 uur



Amarilisvos

Onze eerste indruk in maart 2007 te Washington Dulles is dezelfde die we steeds hebben wanneer we het vliegtuig afkomen. Het geduldig wachten tot je bij de ambtenaar van customs komt. De koelheid waarmee ze jouw papieren controleren en je vingerafdrukken en foto maken, staat in schril contrast met de behulpzaam en vriendelijkheid die je ervaart wanneer je contact hebt met de lokale bevolking.
Daarnaast is het steeds een verrassing hoe je als Belg ergens aan wat wijn of bier geraakt. In Virginia kan je het overal krijgen. In Pennsylvania moet je het niet gaan zoeken in een warenhuis, maar in een liquor store. In Indiana kan je er op zondag geen kopen. De kroon wordt echter gespannen door Kentucky. Daar moet je zien dat je in een County bent waar de bevolking heeft gekozen om alcohol te kunnen kopen. Ben je in een zogenaamde "droge" county dan kan je zelfs geen pintje drinken bij je eten. Sommige droge counties laten wel toe dat restaurants met meer dan 100 zitplaatsen alcohol serveren.
Wij zijn verliefd op het land, maar er zijn toch enkele rare trekjes aan.
#24 - 22-01-2011, 19:46 uur
2007 - VA en DC / 2009 - DC, PA, DE en VA / 2010 - IL, KY en IN / 2011 - MD, DC, DE en VA / 2012 - GA en SC / 2013 - IL, IA, WI
Onze reisverslagen kan je bekijken op onze  website

BibiS

Misschien een hele rare... vanuit de van die ons naar het hotel bracht... De enorme begraafplaats als je van JFK naar Manhatten rijdt... Echt tig heuvels met allemaal witte egale kruizen geen enkele bloem o.i.d. erbij... En dat echt zoooo enorm groot... Je zag het heel goed liggen vanaf de weg... Waar ze in NL veel meer voor n soort privacy gaan althans zo beredeneer ik het... Het zou ook kunnen dat de Amerikanen op deze manier hun doden willen eren door begraafplaats niet af te schermen maar juist goed zichtbaar te maken. Weet niet of het overal zo is maar het was iets wat me wel meteen enorm opviel.

Buiten dit fenomeen vielen de houten krotten huisjes ook op... Dat heb ik overal wel dat ik Nederland dan toch wel keurig aangeharkt vind, want hier zijn wel pauperhuizen en pauperbuurten maar die zijn in verhouding tot echte pauperhuizen en buurten daar in verhouding nog redelijk netjes...


#25 - 15-02-2011, 00:01 uur

djengo

Onze eerste kennismaking was in Orlando, een beetje onwerkelijk dat we er nu echt waren. Wat een wegen. We hebben er een goed uur over gedaan om in het hotel te komen, terwijl het een ritje van max. een kwartiertje was.6 banen breed, in welke baan moet je nu rijden???? Alles was Groot, en de winkels lekker lang open heerlijk. Aan de scrambled eggs en pancakes waren we snel gewend.
#26 - 12-03-2011, 08:12 uur

Jordi

ben in 1996 een week in NY geweest en dat heeft een grote indruk achter gelaten.
Alles was er groot en best duur.
heb toen veel foto's gemaakt toen we terug gingen en we naar beneden keken en al die straten met het licht zagen was mooi om te zien en het american football wat we als tijd verdrijf daar hebben gezien.

 ben benieuwd hoe het nu zal gaan als ik 3 weken naar de west coast ga.
#27 - 01-09-2011, 13:13 uur

laulis

Mijn allereerste keer in Amerika, was in juli '96. Ik vond het allemaal zo overweldigend. Een SUPERgrote luchthaven was Orlando voor mij. Ik vond het zo raar om van het ene gebouw naar het andere gebouw te gaan, dat dit werd gedaan met een treintje. Toen kreeg ik wel een beetje schrik en dacht van: waar zijn wij hier terecht gekomen??? (Maar die gedachte was vlug over)
Ik vond het zalig om rond te rijden in Orlando. En te wandelen. Die straten, dat viel echt op: zo proper! Nergens zag je een stukje papier liggen. Je kon er (bij wijze van spreken) van straat eten. (Goh, wat was ik gegeneerd dat ik rookte: ik wist nooit waar ik met mijn peuk naartoe moest embarressed)
En de vriendelijkheid van de Amerikanen. Ook in de parken. Steeds vragen met hoeveel personen we waren, om ervoor te zorgen dat we allemaal bij elkaar konden zitten. Dat is hier in België wel andere koek.
Ik weet ook nog dat ik zei, dat we zo'n reis maar 1 keer in ons leven zouden maken. Hmm, het jaar nadien zaten we er al weer. En nu, na 15 jaar, zouden we willen weer gaan, met de dochters erbij. En ik denk dat hun indrukken ook wel fantastisch zijn, en hoop dat ze ook een beetje verslaafd geraken aan Amerika. :)
#28 - 01-09-2011, 16:25 uur

thieske

In het tijdperk na 9-11 was veiligheid een issue en dat was ook de eerste indruk die ik kreeg van de prachtige states!
Het begon in het vliegtuig met het invullen van een groen velletje en kreeg een vervolg op het vliegveld waar ik mijn vingers moest laten scannen, een foto moest laten maken en allerhande vragen moest beantwoorden. Gelukkig was ik zo ontzettend nieuwsgierig dat ik me dat allemaal heb laten welgevallen!

Eenmaal met de auto op pad zijn we door Jersey City en Union City gereden en dat was schitterend! Mijn eerste indrukken :  bouwstijl, de wijze waarop de wegen lopen, vrachtwagens die sneller dan auto's rijden, goedkoop tanken en overal is er wel wat te eten te vinden!
#29 - 30-10-2011, 09:37 uur
For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15