Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Amish

Discussie gestart

marcella

Hoi iedereen,
Ik moet een spreekbeurt houden over de Amish.
Ik heb al informatie van wikipedia gehaalt, en ik plan om een stukje te laten zien van Amish in the City en Withness van Harrison Ford.
Hebben jullie misschien nog suggesties van sites of dingen die ik kan gebruiken voor de spreekbeurt?
Groetjes Marcella
#1 - 14-11-2005, 18:41 uur

Kinneret


B-man

#3 - 14-11-2005, 20:09 uur
« Laatst bewerkt op: 14-11-2005, 20:11 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Jez

Kind, wat moet jij veel spreekbeurten houden! Je kan ook even op mijn website kijken; op dag 5 zijn we bij de Amish geweest. Er staat een fotootje, tekst en een link.
#4 - 14-11-2005, 21:06 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

marcella

Ja we hebben een Engelse leraar die 2 spreekbeurten opgeeft, dan nog een van aardrijkskunde en ook nog duits2..
Dus dat wordt nog leuk  ;)
Bedankt voor de info!
Groetjes Marcella
#5 - 15-11-2005, 08:49 uur

marcella

Hoi iedereen,
Het plan is om een stukje van Withness te laten zien of een stukje uit Amish in the city.
Hebben jullie nog suggesties voor ander beeldmateriaal?
Groetjes Marcella
#6 - 16-11-2005, 16:27 uur

Mrjn

Geen echte suggestie, maar een opmerking; de film heet Witness, niet Withness...
Er is nog een comedy met Kirstie Alley en Tim Allen die zich afspeelt in Amish-country; For Richer or Poorer. Rijke NewYorkse stinkerds worden achtervolgd door de belastingdienst dankzij hun corrupte accountant en duiken onder in Amish country.
http://www.imdb.com/title/tt0119142/
#7 - 16-11-2005, 17:24 uur

marcella

Ben ik ook net achter gekomen dat het zonder h is  :P
Denkt u dat dat handig beeldmateriaal is voor de spreekbeurt?
Ik wil nl. iets dat een beeld je een goed beeld schetst van de Amish mensen hun leefstijl.
Groetjes Marcella
#8 - 16-11-2005, 20:20 uur

Jez

Ik weet niet of die laatste film een heel goed beeld geeft. Ik dacht namelijk o.a. daardoor dat de Amish afgezonderd leven van de moderne maatschappij, in een soort van enclaves ofzo. Dat blijkt dus niet zo te zijn. Tenminste, niet wat wij hebben gezien in Lancaster County, Pennsylvania.

Dan zou Amish in de City misschien realistischer zijn (hoewel ik het niet echt gevolgd heb, dus weet er niet alles van)
#9 - 16-11-2005, 23:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mrjn

Ik denk dat Amish&TheCity in hun informatie over Amish inderdaad iets realistischer is dan de films. Maar ik denk dat het handiger is om je spreekbeurt voornamelijk te baseren op informatie die je her en der kunt vinden, en minder op een film of een reality soap. Deze zullen toch eerder alleen de info geven die voor hun film of reality soap interessant is en kijkers trekt.

http://www.800padutch.com/amish.shtml

Bovenstaande link komt van de site van Pennsylvania Dutch Country, het meest bekende gebied waar Amish en Mennonieten wonen.
#10 - 17-11-2005, 14:04 uur

marcella

Weet iemand nog een typisch gerecht van de Amish?
Iets van bepaalde koekjes of snoepjes ofzo?
Groetjes Marcella
#11 - 26-11-2005, 20:56 uur

Jez

Ik heb hier ergens een Amish-kookboek liggen, maar er nog niet ingekeken........... Je mag hem wel lenen! (ophalen in Kaatsheuvel)
Ik heb 'm even voor je gepakt; volgens de introduction is hun kookstijl "plain, wholesome and hearty". Ik zal even een stukje quoten (in het Engels):

"Like the people themselves, Amish cuisine is plain, wholesome and hearty. Many recipes trace their origins to German traditional cooking, while others represent early American farm fare. Grains such as wheat, rye, corn and barley are major crops. The region also ranks high in the production of eggs and dairy cattle, poultry, vegetables and apples. The Pennsylvania Dutch cooks are renown for their family style cooking, enhanced by an abundance of fresh-picked produce along with such delicacies as chicken pot pie, sauerbraten, schnitz un knepp (ham with apples and dumplings); speck un kraut (pork and sauerkraut); scrapple; sweet and sour beets; potato soup; applesauce with cake and shoo-fly pie."
#12 - 27-11-2005, 12:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

marcella

Heel erg bedankt Jez maar het hoeft niet meer ik ga ananas-walnoten cake bakken :)
Dat schijnt volgens internet een amish recept te zijn..
Maar wel onwijs bedankt dat ik hem mocht lenen erg aardig :)
Doei marcella
#13 - 29-11-2005, 08:48 uur

Jez

Succes met bakken! (wat een leuke lessen hebben jullie; zou haast terug willen naar school!)
#14 - 29-11-2005, 11:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

marcella

Nou dits gewoon om de leraar te paaien hoor
Tis hard werken hoor school wordt je niet vrolijk van :P
maar heel erg bedankt!
groetjes marcella
#15 - 29-11-2005, 15:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15